پنجشنبه, ۶ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Thu, 26 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

به مشتریان خود حق اظهار نظر بدهید

10 سال پیش ( 1393/8/7 )
پدیدآورنده : حامد تقوی  

مشارکت اجتماعی در فضای مجازی متناسب با تمامی کسب‌و‌کارها نیست، اما بسیاری از کسب‌و‌کارها می‌توانند بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای از این فرصت بهره ببرند...

راه‌اندازی یک صفحه هواداری در فیس‌بوک یا یک وبلاگ ساده یک روش نسبتا مستقیم برای کاربر کم‌تجربه اینترنت است. ترغیب مشتریان نسبت به اینکه به صفحه شما مراجعه کنند و نظرات و ایده‌های خود را در آنجا قرار دهند، یک روش بسیار مناسب برای برقراری ارتباطی است که تنها از طریق تداوم روابط متقابل پدید می‌‌آید. اگر مشتریان شما احساس کنند که حق اظهار‌نظر دارند و می‌توانند به‌طور مستقیم مسائل خود را در مورد کسب‌و‌کارتان با شما در میان بگذارند، به احتمال فراوان بسیاری از آنها ترجیح می‌دهند نظرات خود را در فضای مجازی قرار دهند، تا اینکه بخواهند به‌صورت شفاهی با پر‌کردن برگه‌های اظهار‌نظر، این کار را انجام دهند.
همگی ما دوست داریم کسب‌و‌کار خود را با کسانی انجام دهیم که احساس می‌کنیم ارتباط بهتری با آنها داریم. مکالمات صریح و صادقانه روش بسیار مناسبی برای برقراری روابط دوستانه است، اما چگونه یک صاحب کسب‌و‌کار پر‌مشغله فرصت می‌یابد تا این ارتباطات متعدد را که لازمه چنین پیوندی است، برقرار کند؟ آیا ممکن است که به مشتریان خود اجازه دهیم تا نظرات خود را آزادانه در انجمن‌های عمومی بیان کنند و نتیجه معکوسی حاصل نشود؟ آیا بهتر نیست یک‌بار با تمام مشتریان ارتباط برقرار کرد و بعد آنها را تفکیک کنیم؟
‌با وجود نگرانی‌ها و پرسش‌های موجود حول موضوع در اختیار‌ داشتن انجمن آزاد برای گرد آوردن مشتریان در اینترنت، هزینه‌های اندک و صرف وقت برای راه‌اندازی انجمن و پرداختن به این موضوع در مقابل مزایای فراوان آن بسیار ناچیز است.
 به مشتریان خود حق اظهار‌نظر بدهید، به نظرات آنها گوش فرا بدهید و با آنها ارتباط متقابل برقرار کنید تا وفاداری در میان آنها تثبیت شود و مزایای آن را در کسب‌و‌کار خود مشاهده کنید.
من به‌عنوان سندی برای این ادعا مکالمه خود را با تیم کربر شرح می‌دهم. تیم کربر، مالک نرم‌افزار MemberGate است. شرکت‌ها و مالکان سایت‌های عضویتی از نرم‌افزار او در جهت مدیریت وب‌سایت‌های خود استفاده می‌کنند. تیم داوطلبانه به من این موضوع را شرح داد که یک جزء مشترک در میان وب‌سایت‌های عضویتی که رشد و رونق دارند، وجود دارد و وب‌سایت‌هایی که با یکدیگر مبارزه می‌کنند، فاقد این جزء مشترک هستند. این عنصر مشترک یک فضای بحث و گفت‌وگوی فعال آنلاین است که اعضای آن احساس می‌کنند می‌توانند آزادانه نظرات و ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند و فرصتی در اختیار دارند تا با صاحبان سایت ارتباط متقابلی برقرار کنند.
در شماره بعدی بخوانید:
تثبیت وفاداری مشتریان با راه‌اندازی سایت عضویتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/K2wJOxo4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه