استارت آپ لوسید موتورز چندی پیش با رونمایی از نسخه تولیدی سدان Air، ورود خود به بازار خودروهای برقی را جشن گرفت. از آنجایی که این بازار در چنگ تسلا قرار دارد، هر شرکتی که به آن ورود پیدا می کند، ناخودآگاه باید با تسلا رقابت داشته باشد.
به گزارش دیجیاتو، اما مدیرعامل لوسید موتورز یعنی پیتر رالینسون (Peter Rawlinson) نظر متفاوتی دارد. از نگاه او تسلا رقیب مستقیم لوسید موتورز نیست و نباید این دو را با هم مقایسه کرد. در مصاحبه اخیری که رالینسون با یاهو فاینانس (Yahoo Finance) داشته، وی خودروسازان سنتی مثل مرسدس بنز را رقیب لوسید موتورز عنوان کرده است.
آقای رالینسون در این رابطه گفته:
«من معتقدم رقیب اصلی ما یک شرکت خودروسازی است؛ دوست دارم با توجه به مشخصات Air از مرسدس بنز نام ببرم. ما به دنبال رقابت با مرسدس S کلاس هستیم، اما این یک مقایسه بی طرفانه است و من مقایسه با تسلا را نیز قبول می کنم. از نظر من خیلی مهم است که ما به عنوان یک برند لوکس واقعی از رده بالایی شروع کنیم.»
آنطور که پیداست به باور مدیرعامل لوسید موتورز این استارت آپ می تواند خودروسازان لوکس سنتی را کنار بزند، چراکه آنها با سرعت مناسبی خود را با تحولات کنونی جهان خودرو هماهنگ نمی کنند. علاوه بر این، او اعتقاد دارد حضور لوسید موتورز در بازارهای بین المللی، روند فاصله گرفتن از موتورهای درون سوز و حرکت به سمت مدل های تمام الکتریکی را تسریع خواهد کرد.
نکته جالب دیگر مصاحبه آقای رالینسون اینکه او تاکید کرده سدان لوسید Air در مقایسه با سایر خودروهای الکتریکی راندمان بهتری داشته و به ازای هر مایل مسافت انرژی کمتری را مصرف می کند؛ البته وی پذیرفته در این مورد تسلا فاصله کمی دارد. بد نیست اشاره کنیم Air با هر کیلووات ساعت انرژی، 4.5 مایل (7.2 کیلومتر) مسافت را پشت سر می گذارد.
ناگفته نماند نسخه پایه از سدان لوسید Air با احتساب سوبسیدها 69,900 دلار قیمت خواهد داشت. این امر تسلا را مجبور کرد به فاصله چند روز دو بار قیمت تسلا مدل S را کاهش دهد.