شکی نیست که مارک زوکربرگ توانسته است شبکه اجتماعی فیس بوک را به یکی از ارزشمندترین و قابل احترام ترین شرکت های تکنولوژی در جهان تبدیل کند. با این وجود وی در این مسیر لحظات دشواری را نیز تجربه کرده که کمتر در رابطه با آن صحبت کرده است.
بنیانگذار فیس بوک اخیرا در مصاحبه ای با اشاره به دشواری ها و شکست هایی که در روزهای نخست تأسیس فیس بوک تجربه کرده است، از بخش های ضعیف شخصیت خود پرده برداشت. وی در این رابطه می گوید: «یکی از سخت ترین لحظاتی که در فیس بوک تجربه کردم، زمانی بود که یاهو قصد داشت با پیشنهاد هنگفتی فیس بوک را بخرد.» وی ادامه داد: «این اتفاق 10 سال پیش رخ داد و در حالی که فیس بوک 2 ساله شده بود و 10میلیون کاربر داشت، یاهو برای خرید آن یک میلیارد دلار پیشنهاد داد.»
اگرچه در آن زمان بسیاری بر این عقیده بودند که فیس بوک باید پیشنهاد یاهو را بپذیرد، زوکربرگ و ماسکوویتز بنیانگذاران فیس بوک تصمیم گرفتند تا ضمن رد پیشنهاد یاهو همچنان به فعالیت در فیس بوک ادامه داده و زمینه را برای رشد و توسعه بیشتر آن فراهم کنند.
زوکربرگ در این رابطه می گوید: «قسمت سخت کار رد پیشنهاد یاهو نبود، بلکه خروج بخش قابل توجهی از کارمندان فیس بوک به دلیل عدم اعتقاد آنها به تصمیم گیری های ما بود.» گفتنی است پس از رد پیشنهاد یاهو تمامی اعضای تیم مدیریتی فیس بوک ظرف مدت یک سال این شبکه اجتماعی را ترک کردند. زوکربرگ معتقد است عدم برقراری ارتباط مناسب با اعضای تیم مدیریتی و ناتوانی وی در تشریح برنامه های خود برای رشد و توسعه فیس بوک از جمله مهم ترین دلایل خروج بخش قابل توجهی از کارکنان این شرکت در آن برهه زمانی شده است.