معاون وزیر خارجه ایران از ملاقات حسین صادقی، سفیر ایران در ریاض با عالی‌رتبه‌ترین مقام مسئول سعودی درباره موضوع دو مامور مجرم عربستانی در روز چهارشنبه خبر داد. حسن قشقاوی، معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان وزیر خارجه افزود: در این دیدار مسئول عالی‌رتبه سعودی در پاسخ به پیگیری‌های سفیر ایران درباره ماجرای فرودگاه جده اظهار کرد: اتفاقی که افتاد مایه تاسف شدید ما و خجالت‌آور است. مرتکبان این عمل غیرانسانی و ناشایست هم‌اکنون در زندان به سر می‌برند و پرونده نزد مدعی‌العموم است. این مقام مسئول در ادامه قول داد که جز به اشد مجازات آنها هرگز رضایت نخواهیم داد و شما را در جریان موعد آن قرار خواهیم داد تا خانواده قربانیان از نزدیک شاهد آن باشند.
شایان ذکر است در ملاقات مشابه دیگری، صادقی، سفیر جمهوری اسلامی ایران با معاون وزیر خارجه عربستان، وی نیز با حیوانی خواندن عمل انجام شده گفت: وزارت خارجه عربستان نیز به نوبه خود خواستار اشد مجازات در صدور حکم برای این دو مجرم سعودی است. وزارت امور خارجه در جریان کامل جریحه‌دار شدن احساسات و افکار عمومی هموطنان عزیز است. به‌همین دلیل تا حصول نتیجه قطعی به پیگیری مستمر خود ادامه داده و همگان را در جریان امر قرار خواهد داد. البته مطالب اغراق‌آمیز و غیرواقعی نیز عمدتا در فضاهای مجازی در جریان است که نباید به آنها توجه شود.