زمانی که شرکت تولید گوشی های هوشمند شیائومی در سال 2014 میلادی وارد بازار هند شد، با عرضه گوشی های هوشمند ارزان قیمت خود بازار این اقتصاد نوظهور جهان را تحت تاثیر قرار داد و خریداران هندی استقبال ویژه ای از محصولات این شرکت کردند. از آن زمان تاکنون و پس از دو سال فعالیت در هند، شیائومی این روزها به یکی از بزرگ ترین فروشندگان گوشی های هوشمند در هند تبدیل شده است. با این حال شرکت چینی شیائومی قصد دارد فعالیت های خود را در بازار هند گسترش داده و فروشگاه های گوشی های هوشمند را به تسخیر خود درآورد.
در راستای تلاش های شیائومی برای توسعه سهم خود از بازار هند، این شرکت اخیرا گوشیRedmi 3S را برای عرضه به بازار هند معرفی کرده است که با قیمت 148 دلار در دسترس مشتریان این برند چینی در شبه قاره قرار گرفته است. گفتنی است در حال حاضر بیش از 7 هزار و 500 خرده فروشی در سراسر هند مشغول فروش محصولات شیائومی و خصوصا گوشی جدید این شرکت برای بازار هند یعنی Redmi 3S هستند.
اقدام اخیر شرکت شیائومی چین برای عرضه محصولات خود در خرده فروشی های هندی در شرایطی صورت می پذیرد که این تولید کننده گوشی های هوشمند پیش از این تنها از طریق فروشگاه های آنلاین محصولات خود را عرضه کرده و عرضه آن به صورت فیزیکی و در خرده فروشی های هندی تغییر بزرگی در استراتژی فروش شیائومی به شمار می رود. با این حال کارشناسان و تحلیلگران بازار گوشی های هوشمند در هند معتقدند چنانچه شیائومی بخواهد حضور خود را در بازار هند گسترش دهد، باید علاوه بر بازار آنلاین، خرده فروشی های فیزیکی و آفلاین را نیز مدنظر قرار داده و محصولات خود را به فروشگاه های هندی عرضه کند، چراکه آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که از هر 10 گوشی فروخته شده در بازار هند، هفت گوشی از فروشگاه ها خریداری می شود.