در عصر دیجیتال نمی توان نقش دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین را در توسعه و طول عمر برند نادیده گرفت. مسئله مهم نحوه به کارگیری از آنها و تاثیری است که هر کدام می تواند روی برندینگ شما داشته باشد.
استفاده از اینترنت و رسانه های آنلاین بین عموم مردم در حال افزایش است و این موجب شده دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین به عنوان راهکاری مناسب برای پیشبرد اهداف بازاریابی، فروش و برندینگ شرکت ها لحاظ شود. برای بررسی بیشتر، بهتر است نگاهی به نقش اینترنت در هر کدام از این استراتژی ها داشته باشیم.
1. تفاوت دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین
دیجیتال مارکتینگ توسط استراتژی هایی مانند بهینه سازی سایت، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و دیگر متدهای آنلاین اجرا می شود. از سوی دیگر تبلیغات آنلاین عملیاتی است که در راستای استراتژی های دیجیتال مارکتینگ صورت می گیرد.
برای مثال می توان به بنرهای تبلیغاتی که توسط ایمیل های گروهی، شامل پروموشن ها یا معرفی محصولات جدید است، اشاره کرد. اینها تبلیغاتی هستند که شما در بسیاری از وب سایت ها شاهد آن هستید و نمی تواند به تنهایی و در کوتاه مدت بازگو کننده تصویر برندتان باشد.
معمولا مردم به صورت آگاهانه توجه زیادی به این دسته از تبلیغات ندارند، اما مزیت آنها در تاثیری است که در بلند مدت روی ضمیر ناخودآگاه مخاطبان گذاشته و پس از مدتی تصویر برند شما در حافظه آنها ثبت می شود.
تبلیغات بنری، نمایش عکس ها در نتایج جست وجو و وبلاگ ها دیگر روش های تبلیغات آنلاین است.
2. هزینه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین
به منظور بهره وری بیشتر و صرفه جویی در هزینه ها برای اجرای برنامه های دیجیتال مارکتینگ، بهتر است از رسانه ها و ابزار های درون سازمانی که در اختیار دارید استفاده کنید، در حالی که در برنامه های تبلیغات آنلاین توصیه می کنیم از رسانه های خارج از سازمان که مورد تایید مخاطبان است، استفاده کنید.
با توجه به اینکه قرار دادن بنر تبلیغاتی در برخی سایت ها می تواند هزینه زیادی برای شما به همراه داشته باشد، می توانید با مدیریت و استفاده از برخی روش های موجود مانند هزینه به ازای هر بازدیدکننده، به ازای هر کلیک، به ازای هر نمایش و برخی متد های دیگر هزینه های تان را مدیریت کرده و بازخورد بهتری از کمپین خود بگیرید.
همچنین در صورت داشتن یک استراتژی درست برای اجرای برنامه های تبلیغات آنلاین می توانید میزان اثربخشی استراتژی های دیجیتال مارکتینگ را بیشتر کنید که این امر در کاهش هزینه های زمانی و مالی مفید است.
3. بازگشت سرمایه در بلند مدت و کوتاه مدت
زمانی که بنرهای تبلیغاتی در چند سایت مختلف مشاهده می شود، میزان تاثیر آن روی بازدیدکنندگان آن سایت ها افزایش یافته و می تواند موجب یک واکنش نسبت به آن تبلیغ توسط بازدیدکننده شود. این همان دلیلی است که اکثر شرکت ها و بازاریاب ها علاقه دارند بنرهای تبلیغاتی خود را در چندین سایت مختلف به نمایش گذارند.
هرچند امکان دارد هزینه ای که برای این بنرها پرداخت می شود، در کوتاه مدت موجب جذب مشتری برای شما نشود ولی با استفاده درست از برنامه های تبلیغات آنلاین که در راستای استراتژی های دیجیتال مارکتینگ صورت می گیرد، می تواند مزایای خوبی در طولانی مدت برای شما به همراه داشته باشد.
جذابیت در بنرهای تبلیغاتی اولویت بیشتری نسبت به محتوای درج شده در آن آگهی دارد، اما در دیجیتال مارکتینگ توجه به محتوا در اولویت است که بسیاری از شرکت ها سعی می کنند با تهیه محتوا و مطالب مناسب برای وبلاگ و سایت شان به نتیجه ای خوب دست یابند.
هرچند برنامه ها و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین به یکدیگر نزدیک است و موفقیت در هر کدام می تواند اثربخشی دیگری را افزایش دهد، اما باید برنامه ای جداگانه برای هر کدام با توجه به اهداف شرکت در نظر گرفت.
ارتباط با نویسنده: www.noadstudio.Com
مشاور و مجری دیجیتال مارکتینگ