پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

امروزه ایجاد یك پایگاه داده برای ثبت اطلاعات بازاریابی به‌عنوان یكی از موارد مهم در ایجاد و بهره‌گیری از سیستم اطلاعات بازاریابی است. مسئولیت و نقش سیستم اطلاعات بازاریابی از یك سیستم صرفا جمع‌آوری اطلاعات به فرآیند ایجاد اطلاعات از طریق ارتباطات نزدیك با مشتری گسترش یافته است. توسعه توانایی‌های لازم برای شناسایی مشتریان، رتبه‌بندی و طبقه‌بندی معاملات مشتریان در طی زمان و آگاهی از اینكه مشتریان چه كالاها و خدماتی ممكن است خرید کنند، همگی با هم دستورالعمل جدیدی را در بسیاری از فعالیت‌ها و تحقیقات بازاریابی شكل می‌دهند كه این دستورالعمل می‌تواند تركیبی از فعالیت‌های بازاریابی به‌شكل مرسوم یا سنتی و ایجاد یك پایگاه اطلاعاتی توسعه‌یافته باشد.

23533524245252353252252353563

چهار سیستم اطلاعاتی بازار متداول وجود دارند كه شركت‌ها برای عقب نبودن از تحولات روز بازار از آنها استفاده می‌كنند.یکی از آنها سیستم‌های سوابق داخلی است که مدیران بازاریابی و فروشندگان برای اینكه بدانند چه چیزی با چه سرعتی در چه محلی به كدام مشتری به‌فروش می‌رسد به سیستم سوابق داخلی نیاز دارند. طرح چنین سیستم‌هایی به‌نحوی كه اطلاعات درست در زمان مورد نیاز در اختیار كاربران موردنظر قرار بگیرد یكی از وظایف كلیدی بازاریابی در هر شركتی است.

مورد دیگر بانك اطلاعاتی بازاریابی است. طراحی بانك‌های اطلاعاتی بازاریابی كه بتواند از اطلاعات مربوط به مشتری بیشترین استفاده را ایجاد كند مستلزم آن است كه به چند مسئله اساسی توجه داشته باشد كه عبارتند از هزینه جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات، مزایای اقتصادی استفاده از این داده‌ها و اطلاعات، توانایی شركت در به‌روز كردن این اطلاعات و پیشرفت‌های سریع در تكنولوژی كه بهره‌برداری حداكثری از این داده‌ها و اطلاعات را ممكن و میسر می‌سازد. سیستم‌های اطلاعاتی رقابتی دیگر سیستم است. اطلاعات رقابتی روشی است منظم و اخلاقی برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به فعالیت‌های رقبا و تغییرات تجاری و كاری مرتبط با آنها. مهم‌ترین منابع اطلاعات رقابتی عبارتند از گزارش‌های سالانه و گزارش‌های مالی شركت‌ها، سخنرانی‌های مدیران، اسناد دولتی و بانك‌های اطلاعاتی اینترنتی. سیستم‌های ویژه برقراری تماس با مشتری،آخرین سیستم است. امروزه در كشورهای پیشرفته نرم‌افزار‌های كاربردی متعدد كم‌هزینه وجود دارد كه اطلاعات مربوط به اسامی و مشخصات كارفرمایان و همچنین انواع تماس‌هایی را كه با هر یك از آنها حاصل می‌شود به‌روز می‌كند، لذا بیشتر شركت‌های كه به روش فروش مستقیم، محصولات خود را به‌فروش می‌رسانند از چنین سیستم‌هایی استفاده می‌كنند.

سیستم اطلاعاتی بازاریابی شامل افراد، تجهیزات، رویه‌ها، سخت‌افزار و نرم‌افزارهای كامپیوتری برای شناسایی، جمع‌آوری، تحلیل، ارزیابی و توزیع اطلاعات صحیح، بهنگام و مورد نیاز به تصمیم‌گیرندگان بازاریابی می‌شود. از آنجایی كه هدف اصلی بسیاری از تلاش‌های بازاریابی ارائه پاسخی به نیازهای مشتریان و توسعه و بهبود روابط با مشتریان است، لذا یك سیستم اطلاعاتی بازاریابی نه‌تنها به‌عنوان مركزی برای ذخیره‌سازی تمام اطلاعات وابسته و مرتبط با مشتریان شركت است بلكه باید توانایی جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به آمیخته بازاریابی، رقبا، متغیرهای كلان محیطی و اطلاعات و اسناد و مدارك داخلی شركت را نیز دارا باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HrajSwxQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه