اخبار و شایعات منتشر شده حاکی از آن است که آمازون برای ترغیب مجریان مستعفی مستند تاپ گیر که سال ها از شبکه بی بی سی پخش شده، رقمی معادل 250میلیون دلار هزینه کرده است. مستند تلویزیونی جدیدی که جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جیمز می اجرای آن را برعهده دارند گرند تور نام داشته و قسمت جدید آن سرانجام در هفته گذشته به نمایش درآمد.
در همین راستا و با توجه به شهرت و محبوبیت مجریان سابق تاپ گیر بسیاری از رسانه ها و موسسات تحقیقاتی نظرسنجی هایی را در ارتباط با میزان رضایت مشتریان برگزار کردند که نتایج حاصل از آن بیانگر موفقیت مستند گرند تور بوده است. به گفته مدیران آمازون، آمارها نشان می دهند که مستند گرند تور یکی از موفق ترین و پربیننده ترین برنامه های موجود در سرویس ویدئویی Amazon Prime Video است.
به رغم ادعای مدیران آمازون، این شرکت از ارائه آمارهای دقیق در این راستا خودداری و تنها به میلیون ها بازدید کننده گرند تور اشاره کرده است. با این حال به نظر می رسد گرندتور رکورد بینندگان برنامه های سرویس ویدئویی آمازون را شکسته و با اختلاف زیادی در صدر جدول قرار گرفته است.
گفتنی است میزان استقبال علاقه مندان به این برنامه به حدی بود که پس از ثبت آرای 10 هزار نفر در وب سایت IMDB، گرند تور با کسب امتیاز 6/9 به محبوب ترین برنامه تلویزیونی در این وب سایت بدل شد.
با وجود تمامی امتیازات بالا و استقبال کاربران، آنچه بیش از هر چیز موجب خوشحالی آمازون شده افزایش کاربران سرویس ویدئویی این شرکت است. در همین چارچوب و به گفته آمازون، همزمان با پخش مستند «گرند تور» تعداد افرادی که برای استفاده از سرویس ویدئویی آمازون پرایم ثبت نام کرده اند به صورت چشمگیری افزایش یافته است.
هزینه استفاده از سرویس آمازون پرایم 99 دلار در سال و 10 دلار و 99 سنت در ماه است. اما کاربران این سرویس دو روز در سال می توانند تعداد قابل توجهی فیلم، سریال و آلبوم های موسیقی را به صورت رایگان دانلود کنند.