جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

سادگی خریدار دارد !

8 سال پیش ( 1395/3/17 )
 

در کنفرانس سالانه TED در مونتری، خبرنگار مجله نیویورک‌تایمز، دیوید پاگ، سخنرانی‌ای در مورد اهمیت سادگی در کسب‌و‌کار ارائه می‌دهد. موفقیت تجاری موتور جست‌وجوگر ساده گوگل و دستگاه پخش موسیقی آی ‌پاد اپل، نشان می‌دهد که سادگی خریدار دارد. روندی که این اواخر اینستاگرام نیز در بازطراحی هویت بصری خود مدنظر قرار داد.

در طول تاریخ، بشر رفته رفته به این نتیجه می‌رسد که سادگی و عقل سالم در یک سبد می‌گنجند. ما به شکل ناخودآگاه یا خودآگاه در حال مبارزه برابر تکنولوژی‌ای هستیم که روز به روز پیچیده‌تر می‌شود؛ دستگاه‌های الکترونیکی با منوها و انتخاب‌های زیاد و نرم‌افزار‌هایی با 75 مگابایت توضیح و راهنمای استفاده.

از طرفی در شلوغی بازار گاهی خود را در مواجهه با تناقض‌های سادگی می‌بینیم: محصولی می‌خواهیم که ساده باشد و راحت بتوانیم از آن استفاده کنیم و در عین‌ حال همه کابرد‌های پیچیده را نیز اجرا کند. در کتاب قوانین سادگی، جان مائدا 10 قانون در جهت برقراری تعادل بین سادگی و پیچیدگی‌های طراحی، فناوری، کسب‌و‌کار و زندگی تدوین کرده‌ است. دستورالعمل‌هایی برای نیاز کمتر و در عوض سود بیشتر.

جان مائدا، نویسنده کتاب قوانین سادگی، یک مدیر شناخته‌شده بین‌المللی در حوزه دیزاین و فناوری است. او تا سال 2014 در سمت ریاست به مدرسه دیزاین رود آیلند  (RISD) خدمت کرد. از او کتاب‌های دیگری همچون، دیزاین با اعداد  (1999) و دیزاین مجدد رهبری  (2011) نیز توسط دانشگاه MIT منتشر شده است. در حال حاضر او در شرکت Kleiner Perkins Caufield & Byers به استارتاپ‌های جوان در ارتباط با تأثیر دیزاین بر کسب‌و‌کارها مشاوره می‌دهد. او همچنین از اعضای هیأت‌مدیره آژانس تبلیغاتی Wieden+Kennedy  (آژانس مجری کمپین Thanks mom, P&G) است.

مائدا، استاد دانشگاه MIT و دیزاین جهانی، در جست‌و‌جوی این پرسش است که: چگونه می‌توانیم مفهوم ‌«‌بهبود‌»‌ ‌را دوباره تعریف کنیم به‌گونه‌ای که به معنای ‌«‌اضافه کردن‌»‌ ‌یا ‌«‌چیزی بیشتر‌»‌ ‌نباشد؟

مائدا 10 اصل خود را در سه دسته این‌گونه تقسیم‌بندی کرده است:

گروه اول: ساده کن! شامل سه اصل:

کم کن: کاهش هوشمندانه.

سازماندهی کن: ترکیب چیزهای زیاد در قالب یک چیز.

تنها یکی: روی چیزهای معنادار تمرکز کن.

سه اصل این گروه در کنار هم یعنی: تعداد عناصر مسئله را کم کن و آنها را با هم ترکیب کن تا بر یک ایده معنادار متمرکز شوی!

گروه دوم: یاد بگیر! شامل چهار اصل:

تفاوت‌ها: پیچیدگی را بپذیر!

یاد بگیر: دانش باعث ساده‌سازی می‌شود.

شکست: براساس چیزهای خیلی ساده، پیچیدگی را ساده کن!

زمینه: تصویر بزرگ‌تر را درک کن!

چهار اصل این گروه در کنار هم یعنی: پیچیدگی واقعیتی است که وجود دارد. پس ضروری است که به‌صورت دائمی یاد بگیریم تا بتوانیم با در ذهن داشتن تصویر بزرگ از موضوع ساده‌سازی را انجام دهیم!

گروه سوم: ارتباط برقرار کن! شامل سه اصل:

زمان: کاهش زمان، ارزشمند است.

اعتماد: ساده‌سازی اعتماد ایجاد می‌کند.

احساسات: ساده‌سازی ارتباط ایجاد می‌کند.

سه اصل این گروه در کنار هم یعنی: با استفاده از ساده‌سازی در دیزاین، ایجاد ارتباط با مشتری از طریق ارائه منافعی چون: صرفه‌جویی در زمان، ایجاد اعتماد و ارتباط احساسی ممکن می‌شود.»

قانون اول با نام ‌«‌کاهش‌»‌ ‌در کتاب آمده است. مائدا یک روش مختصر برای کار با این قانون ارائه می‌دهد، به نام SHE: کوچک‌کردن، پنهان‌کردن و دربرداشتن. دستگاه‌های کوچک برای ما ساده‌تر به نظر می‌رسند چرا که توقع نداریم پیچیدگی در سطح کوچکی بگنجد و برعکس از دستگاه‌های بزرگ انتظار داریم تمام و کمال کار کنند.

این کوچکی در دنیای امروز نکته فریب‌دهنده‌ای است، چون تکنولوژی ریز پردازنده‌ها در گوشی‌ها و نوت‌بوک‌ها بسیار پیچیده و قدرتمند شده است، اما حداقل می‌توان با ساخت کوچک‌تر دستگاه‌ها خیال سادگی را حفظ کرد. به‌عنوان مثال، آی‌ پاد دارای یک سطح فلزی براق در پشت می‌باشد که منعکس‌کننده همه چیز در اطراف آن است و باعث می‌شود کل دستگاه باریک‌تر به نظر برسد؛ یا مانیتورهای ال سی دی امروزه روی برجسته کردن باریکی تأکید دارند.

پنهان کردن یکی دیگر از روش‌هایی است که باعث می‌شود پیچیدگی، ساده به نظر برسد. به‌عنوان مثال، در هنگام استفاده از چاقوی ارتش سوییس شما تنها یکی از تیغه‌ها را باز می‌کنید و بقیه ابزار پنهان می‌ماند. مثال بعدی می‌تواند فایل‌ها و کدهای درون کامپیوتر باشد که قابلیت پنهان شدن دارند.

ساده‌ترین راه برای رسیدن به سادگی از طریق کاهش هوشمندانه است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/148HrNWx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه