رنو در نمایشگاه ژنو امسال از نسل چهارم مینی ون خود، سنیک پردهبرداری کرد. طبق ادعای رنو، سنیک جدید، خودرویی مدرن و راحت است که در طراحی آن، خصوصیات خودروهای کراس اوور دیده میشود. بهطور مثال، استفاده از رینگهای 20 اینچی در این مینی ون، ظاهر آن را به کراس اوورها نزدیک کرده است. البته استفاده از این رینگهای بزرگ، مشکلی در سواری و راحتی آن در جادههای ناهموار ایجاد نمیکند، چراکه این رینگها با لاستیکهای فاق بلند (107 میلیمتر) پوشانده شدهاند که همچنان نرمی و راحتی سنیک را تضمین میکنند.
طراح شرکت رنو «Laurens van den Acker» در رابطه با این خودرو میگوید: «ما در سنیک جدید به دنبال ایجاد تصویری جدید و جذاب در کلاس خودروهای MPV هستیم تا بتوانیم موفقیت سه نسل گذشته این خودرو را ادامه دهیم. در طراحی نسل چهارم سنیک و بهکارگیری رینگهای بزرگ نیز از کانسپ R-Space رنو الهام گرفتهایم.»
هرچند در طراحی سنیک جدید از زبان طراحی جدید رنو استفادهشده است اما طراحی آن خصوصاً در قسمت جلو بیشتر تداعیکننده مدلهای کپچر، کاجار و اسپیس است تا مگان جدید و تالیسمان. از مسائل مربوط به طراحی که بگذریم به سیستمهای ایمنی سنیک میرسیم. در این خودرو سیستم «AEBS» (سیستم ترمز اضطراری فعال) باقابلیت تشخیص عابر پیاده بهصورت استاندارد بکار گرفتهشده است که آن را تبدیل به اولین خودرویی در کلاس MPV های کامپکت میکند که به چنین سیستمی مجهز شده است.
در داخل نیز شاهد داشبوردی کاملاً جدید به همراه مانیتورهای لمسی برای سرنشینان عقب و 572 لیتر فضای بار هستیم. صفحهنمایش جلویی هم از نوع R-Link 2 رنو با اندازه 8.7 اینچ است که برای اولین بار در مدلهای اسپیس و تالیسمان شاهد آن بودیم. از دیگر امکانات آن نیز میتوان به سامانه HUD یا نمایشگر سربالا و سیستم صوتی Bose با 11 بلندگو اشاره کرد.