کسبوکار شما باید همواره راهحلهای سریع و برتری را برای مسائل و دغدغههای مطرح شده توسط مشتریان ارائه دهد.
به محض اینکه یک مشتری با خدمات یا کسبوکار شما مشکل پیدا میکند، یک کرونومتر شروع به حرکت میکند. اگر در ارائه راهحل مناسب برای حل مشکلات مطرح شده تعلل کنید، فرصت را از دست خواهید داد و عواقب آن برای شما بسیار سخت خواهد بود. اگر یک مشتری با کمتوجهی از سوی شما مواجه شود، به احتمال فراوان شکایت خود را در جای دیگری از فضای مجازی که سایر افراد آن را میبینند، قرار میدهد.
اما اگر به طور مداوم از مشتریان در مورد چگونگی عملکرد خود بپرسید، آنگاه در زمان بروز مشکل نخستین نفری خواهید بود که متوجه آن خواهید شد و این موضوع موجب میشود پیش از آنکه نارضایتی یا شکایتی علنی شود، بهترین راهحلهای ممکن را به موقع ارائه دهید.
میتوان با عملکرد مناسب در این شرایط بغرنج و نزدیک به فاجعه، مشتریان را فوقالعاده راضی و خرسند نگه داشت. این مشتریان همچنین بهعنوان منبع انتشار رضایتنامه نیز محسوب میشوند. هرگاه که یک مشتری از خدمات شما ناراضی بود و شما با تلاش خود به حل مشکل اقدام کردید، باید از آن مشتری تقاضا کنید نظر خود را راجع به حل مشکل خود بنویسد. در این صورت اگر نظر ارائه شده، مطلب قابل توجهی باشد، آنگاه یک ابزار تبلیغاتی بسیار ارزشمند بهدست میآورید.
یک مشتری ناراضی برای تمام کسبوکارها یک فرصت است نه تهدید! شما میتوانید در هنگام بروز این نوع مسائل، میزان توجه خود را نسبت به خدمات مشتریان بیش از پیش نشان دهید. برخی از برترین انواع خدمات مشتریان از یک بحران شروع شده است، اما در نهایت به نمایش و ظهور خدمات فوق العادهای ختم شده است.
حتی اگر این کار برای شما زحمت و هزینه داشته باشد، ارزشش را دارد که از این طریق مطمئن شوید که مسائل و دغدغههای مشتریانتان به سرعت حل شده است. حتی در شرایط بهتر، فرصتی مییابید تا ماهیت کسبوکار خود را نشان دهید.
به خاطر داشته باشید که اکنون تمام مشتریان شما یک بلندگو در اختیار دارند و در مورد هر آنچه صحبت کنند، دهها، صدها یا حتی هزاران نفر به آنها گوش میدهند.