همزمان با شدت گرفتن رقابت میان شبکه های اجتماعی، توییتر با انتشار گزارشی از رشد ناچیز درآمدهای این شبکه اجتماعی از سال 2013 میلادی تاکنون خبر داد. براساس گزارش مذکور، درآمد توییتر در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با 20درصد افزایش به 602میلیون دلار رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهشی 41درصدی را نشان می دهد.
با وجود انتشار اخبار ناگواری از این دست، توییتر موفق شده تا میزان ضرر و زیان خود را از 136میلیون دلار به 107میلیون دلار کاهش دهد که این خبر بسیار خوبی برای مدیران این شبکه اجتماعی رو به افول به شمار می رود. همچنین پس از سیر نزولی کاربران فعال در توییتر که به ایجاد تغییراتی در سطوح مدیریتی این شبکه اجتماعی منجر شد، با استناد به گزارش اخیر می توان گفت که تعداد کاربران فعال توییتر در یک ماه 3درصد رشد کرده است که این آمار از اهمیت بسیار زیادی برای سفارش دهندگان آگهی های تجاری برخوردار است. براساس آمارهای منتشر شده، تعداد کاربران فعال توییتر در یک ماه 313میلیون نفر برآورد می شود، این در حالی است که این آمار در سال 2015 میلادی 310میلیون نفر گزارش شده است.
در ارتباط با گزارش اخیر توییتر از وضعیت کاربران و درآمدهای این شبکه اجتماعی، آنتونی نوتو مدیر بخش مالی توییتر در گفت وگو با رسانه ها اظهار داشت: «ما بر این باور هستیم که با اجرای منظم برنامه ریزی های صورت گرفته و توجه به اولویت ها، قادر خواهیم بود در آینده به رشدی پایدار در زمینه جذب و فعالیت کاربران در وب سایت توییتر دست یابیم.»
لازم به ذکر است پس از انتشار گزارش مربوط به عملکرد اقتصادی توییتر در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، ارزش سهام این شبکه اجتماعی در بازارهای مالی به میزان 9درصد کاهش یافت.