عضو هیاتمدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از ارائه برنامه پروازی ایرلاینهای ایرفرانس، بریتیشایرویز و کی. ال.ام برای آغاز فعالیت مجدد خود از فروردین ۹۵ در ایران خبر داد و گفت: ایرلاینهای خارجی و داخلی درخواست پروازهای فوقالعاده خود را برای نوروز ارائه دادند. به گزارش فارس حمیدرضا سیدی از راهاندازی پروازهای شرکتهای هواپیمایی ایرفرانس، کی.ال.ام وبریتیش ایرویز از اوایل فروردین 95 در فرودگاه امام خبر داد.
وی گفت: این شرکتهای اروپایی در دوران تحریم پروازهای خود را متوقف کرده بودند، اما با اجرای برجام، مجدد درخواست فعالیت خود در ایران را ارائه دادند که از فروردین این پروازها به مقصد تهران راهاندازی میشوند؛ ایرفرانس، بریتیش ایرویز و کی. ال.ام برنامههای پروازی خود را به فرودگاه بینالمللی امام خمینی ارائه دادند و برنامه پروازی آنها نیز نهایی شده است.
سیدی افزود: شرکت هواپیمایی ایرفرانس در مسیر پاریس - تهران، شرکت بریتیشایرویز در مسیر لندن-تهران و شرکت هواپیمایی کی. ال.ام نیز در مسیر آمستردام - تهران برنامههای خود را برای آغاز پروازهای خود از فروردین 95 اعلام کردند. وی بیان کرد: همچنین شرکت هواپیمایی لوفتهانزای آلمان که فعالیت خود را از فرودگاه بینالمللی امام (ره) در مسیر فرانکفورت - تهران راهاندازی کرده است درخواست افزایش پروازهای خود به 7 سورتی پرواز در هفته را برای ایام فروردین ارائه داده است.
عضو هیاتمدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه در حال حاضر 30 ایرلاین خارجی و 10 ایرلاین داخلی در فرودگاه امام فعالیت دارند، افزود: توسط 40 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی به 75 مقصد خارجی از فرودگاه بینالمللی امام پرواز انجام میشود. سیدی از افزایش 30 درصدی پروازهای نوروزی نسبت به وضعیت موجود پروازها خبر داد و گفت: براساس تقاضاهایی که تاکنون از سوی ایرلاینهای داخلی و خارجی برای انجام پروازهای فوقالعاده نوروزی از 27 اسفند به بعد دریافت شده است، تقریبا روزانه 230 پرواز فوقالعاده و برنامهای برای نوروز در فرودگاه بینالمللی امام خمینی ثبت شده است.
وی به انجام اقدامات لازم برای آمادهسازی فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش پروازها در ایام نوروز در همین راستا چک و بهروزرسانی دستگاههای ناوبری فرودگاه آغاز شده است، عوامل پروازی فرودگاه نیز بهسازی شده و در این زمینه یک باند اضطراری که در کنار باند اصلی وجود داشت اما غیرعملیاتی بود با تعمیرات و بهسازی بهرهبرداری و آماده نشست و برخاست هواپیماها در زمان پیک پروازی است.