در این شماره به برخی از نکات کلی در مورد بازاریابی از طریق توییتر اشاره میکنیم.
• هماکنون برای خود نامی در سایت توییتر اختصاص دهید (بدون فاصله یا underline بین آن)؛ البته اگر تابهحال این کار را انجام نداده باشید. سعی کنید نام کسبوکار خود، وب سایتهای کوچک و نیز نام خود را بدون فاصله وارد کنید. گروهی از اسامی مخفف در سایت توییتر مورد استفاده قرار میگیرد، اما تلاش کنید نامی که انتخاب میکنید با سایر امور خود در خصوص برندینگ در فضای مجازی کاملا مشابه و هماهنگ باشد. این اکانتها رایگان است، بنابراین حتی اگر برنامهای در خصوص استفاده از توییتر ندارید، به سرعت آنها را رزرو کنید.
• در قسمت avatar (نماد) در صفحه توییتر تصویر خود را قرار دهید و همواره آن را جدید کنید. مردم در مورد آواتارها مشکوک هستند. مقدمههای ذکر شده و مرسوم توییتر را فراموش کنید و در عوض پرسش هواداران خود را در این سایت پاسخ دهید.
• در سایت توییتر با هواداران خود مثل مشتری رفتار نکنید، بلکه بهگونهای با آنها تعامل داشته باشید که گویی رفقای کاری یا همکلاسیهای شما هستند که با آنها ارتباط درازمدتی داشتهاید. هنگامی که شخصی به فهرست پستی شما ملحق شد، آنگاه میتوان ارتباط مشتری- کسبوکار را برقرار کرد، اما در سایت توییتر باید تمامی امور بیشتر بهصورت غیررسمی انجام میپذیرد. بسیاری از کاربران این سایت هنگامی که از آن بهعنوان یک ابزار بازاریابی و تبلیغاتی پر سروصدا استفاده میشود، آزرده خاطر میشوند.
• اشتراکپذیر باشید. هر چقدر مشاهدات و اظهارنظرهای شما که ارزش به اشتراکگذاری دارند، بیشتر باشد، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. اگر شخصی تصمیم بگیرد که کامنت شما را با تمام لیست خود به اشتراک بگذارد، اصطلاحا retweet کرده است. این کار موجب میشود که شما طرفداران بیشتری جذب کنید و تاثیر خود را افزایش دهید، بنابراین تا آنجا که ممکن است پستهای خود را در این سایت اشتراکپذیر کنید.
• هر زمانی که پیامی در توییتر قرار میدهید، بازخورد آن را دریافت کنید. افراد بسیاری کمی این حق را در سایت توییتر دارند که تنها در زمانی که دیگر هواداران آنها مشتاقانه منتظر پیغام بعدی آنها هستند، پیام دهند و هیچ جوابی در مقابل آن دریافت نمیکنند. بازخوردها کمک میکند تا شخص دیگری آن پیغام خوب را گسترش دهد. همگی این امور از طریق کلیک یک دکمه انجام میگیرد.
• بسیاری از ابزار و برنامههای کاربردی وجود دارد که باعث میشود توییتر را تا حد امکان به دلخواه خود تنظیم کنیم. من چند مورد را ذکر میکنم، اما صدها مورد دیگر نیز وجود دارد که میتوان از آنها استفاده کرد. از
Twitdom.com برای جستوجو میان صدها برنامه استفاده کنید؛ برنامههایی که هر یک به شما کمک خواهند کرد تا از امکانات بیشمار سایت توییتر استفاده کنید و این سایت را بهعنوان ابزاری برای برقراری ارتباط و تولید lead به کار ببرید. برای مشاهده کاربردهای خلاقانه از این سایت به سایت
TweetBeep.comیا Search.Twitter.com مراجعه کنید. شما با استفاده از ابزاری که در آدرس
TweetBeep.com و Search.Twitter.com موجود است میتوانید بر سایت توییتر نظارت داشته باشید و هر زمان برند، نام یا کلمات کلیدی مرتبط با خدمات یا موضوعات موردعلاقه شما استفاده شد، متوجه شوید.