ما در یك دنیای دوسویه زندگی میكنیم؛ رشدكم/كند در مقابل رشد زیاد/سریع . نظام اقتصادی جهان از نو طراحی شده و شركتها خود را در حال اجرای اقتصاد جهانی دوسویه مییابند و این بر خلاف اقتصاد جهان در سالهای پیش از 2008 است. در آن زمان، تمام كشورهای جهان به طور معمول با هم رشد و با هم سقوط میكردند. بیشك جهان امروز كشورهایی دارد كه در دو سطح متفاوت (كم و زیاد) و دو سرعت (كند و تند)، نسبت به رشد اقتصادی عمل میكنند.
اما كسبوكارها باید به كارشان ادامه دهند. پس امروزه چه گزینههایی پیش روی شركتهاست؟
پاسخ این است: تنها راه برای ماندن و پیشروی در عصر رسانههای اجتماعی، ركود و آشفتگیهای اقتصادی رشد مداوم و بیوقفه است. كتاب بازار راه رشد شما، نقشه یك جاده پرجذبه برای رسیدن به رشد براساس اصول اولیها است كه هر تجارتی باید آنها را دنبال كند تا بر آینده پرچالش و در عین حال امید بخش فائق آید.
هشت راه برنده شدن در دوران رکود در این کتاب به روشی هوشمندانه و به تفضیل شرح داده شده است که عبارتند از:
1- با ایجاد سهم بازارتان رشد كنید
2- با توسعه مشتریان و ذینفعان متعهد رشد كنید
3- با توسعه یك برند قدرتمند رشد كنید
4- با نوآوری محصولات، خدمات و تجربهها جدید رشد كنید
5- با توسعه بینالمللی رشد كنید
6- با ادغامكنندهها، تملكها، معاهدهها و سرمایهگذاریهای مشترك رشد كنید
7- با ایجاد شهرتی ممتاز برای مسئولیت اجتماعی رشد كنید
8- با همكاری با سازمانهای دولتی و غیردولتی رشد كنید
برای برنده شدن در هر بحرانی باید بتوانید فرصتها را ببینید. كسبوكار شما با استفاده از این راهها و روشها میتواند دوباره استراتژیسازی كند و فرصتهایی را برای رشد در اقتصاد ضعیف بیابد.
كتاب بازار راه رشد شما هشت راه برنده شدن نوشته فیلیپ و میلتون كاتلر و ترجمه دكتر احمد روستا و علی صالحی در 220 صفحه رقعی با قیمت 10000 تومان در پاییز 1393 توسط انتشارات سیته منتشر شده است.