دومین فستیوال بازار دارایی فكری با هدف ایجاد بستری برای تجاریسازی نوآوریها و فرصتی برای سرمایهگذاری در آنها اینبار در حوزه تخصصی نوآوریهای صنعت لوازم خانگی، 21 دیماه در سالن كنفرانس شماره یک نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار میشود. به گزارش روابط عمومی پارك فناوری پردیس، اكبر قنبرپور، رئیس مركز فنبازار ملی ایران ضمن اعلام این خبر افزود: پیرو فراخوانهای انجام شده برای پذیرش طرحهای نوآورانه در صنعت لوازم خانگی، تاكنون بیش از 100 نوآوری جهت عرضه از طریق بازار دارایی فكری و حضور در رویداد فستیوال لوازم خانگی درخواست دادهاند كه از این میان بیش از 30 نوآوری حائز شرایط شده و در حال طی فرآیند پذیرش و تكمیل مستندات جهت حضور در بازار هستند.
قنبرپور اضافه كرد: پس از طی فرآیندهای پذیرش و اولویتبندی این درخواستها، تعداد هفت نوآوری برای ارائه در روز فستیوال انتخاب میشوند و اطلاعات بقیه نوآوریها نیز در قالب كتابچه فستیوال، در اختیار سرمایهگذاران و صنعتگران قرار میگیرد. در این فستیوال طرحهای منتخب، هریك طی زمان هشت دقیقهای به مخاطبان حاضر (سرمایهگذاران و صنعتگران حوزه لوازم خانگی) ارائه شده و طی هفت دقیقه به سوالات احتمالی ایشان نیز پاسخ داده میشود.
قنبرپور از سرمایهگذاران علاقهمند به حوزه نوآوری و صنعتگران عرصه تولیدات لوازم خانگی بهعنوان مخاطبان و بخش تقاضای این رویداد، جهت حضور در برنامه دعوت كرد و اظهار داشت: در این راستا در نمایشگاه لوازم خانگی كه دهه اول آذرماه جاری در تهران برگزار شد، با صنعتگران لوازم خانگی جهت حضور در این رویداد و سرمایهگذاری در نوآوریها ارتباطات وسیعی شكل گرفته و بازخورد مناسبی از ایشان دریافت شده است.
وی در پایان اعلام كرد: معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری برای حمایت از معاملات این بازار، منابعی را برای تهیه مستندات فنی-اقتصادی نوآوریها تأمین کرده و همچنین به كلیه خریداران نوآوریها، برای خرید دانش فنی، سرمایهگذاری روی نوآوری یا دریافت لیسانس آنها تسهیلات مالی ارائه میكند.
بازار دارایی فكری از خردادماه سال 93 راهاندازی شده و نوآوریها، طرحهای صنعتی و علائم تجاری در این بازار خرید و فروش میشوند و فستیوالهای نوآوری نیز با هدف نمایش عمومی نوآوریها در یك حوزه تخصصی از سال گذشته برگزار شده است که علاقهمندان و سرمایهگذاران میتوانند برای فعالیت در این عرصه حضور یابند، همچنین در حاشیه این فستیوال امکان اعلام نیازهای فناورانه تولیدکنندگان و سرمایهگذاران و حل این مسائل و تأمین فناوری با استفاده از شبکههای وسیع فناوری در داخل و خارج از کشور میسر است.