هنگامی که آیفون نخستین بار در سال 2007 میلادی توسط اپل به بازار معرفی شد، انقلابی در صنعت تولید گوشی های هوشمند محسوب می شد و بسیاری از شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی را به تولید این ابزارهای هوشمند رهنمون کرد. از آن پس تولید کنندگان لوازم الکترونیکی رقابت شدیدی را برای تولید گوشی های هوشمند قدرتمند و پر امکانات آغاز و سعی کردند با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و منابع خود بهترین محصولات را در اختیار مشتریان شان قرار دهند.
هم اکنون پس از گذشت 9 سال از معرفی آیفون به نظر می رسد تب گوشی های هوشمند فروکش کرده است. اطلاعات منتشر شده از سوی موسسه پژوهشی IDC نشان می دهد میزان رشد بازار گوشی های هوشمند در سال 2016 میلادی تنها 1/6 درصد رشد خواهد کرد و تاکنون یک میلیارد و 460میلیون گوشی هوشمند توسط شرکت های تولید کننده لوازم الکترونیکی به فروش رسیده است. این میزان رشد در شرایطی تحقق می یابد که بازار تلفن های هوشمند در سال 2015 میلادی رشدی 10/6 درصدی را تجربه کرده و کاهش این مقدار به 1/6 درصد به خوبی بیانگر از بین رفتن اشتیاق شدید مشتریان به این محصول است. در این راستا نتایج پژوهش صورت گرفته توسط IDC نشان می دهد روند نزولی رشد بازار تلفن های هوشمند در کشورهای توسعه یافته نظیر آمریکا، کانادا، ژاپن و اروپای غربی در آینده ادامه خواهد داشت و در مقابل بازارهای نوظهور کشورهای در حال توسعه رشد ملایمی را در این حوزه تجربه خواهند کرد. به گفته محققان موسسه IDC ، مصرف کنندگان از گوشی های هوشمند فعلی شان راضی هستند که این موضوع به معنای کاهش خرید این محصول توسط آنان است.