آیا میدانستید درک نیازهای مشتری مهمترین مرحله در فرآیند فروش است؟ فقط در صورت جوابگویی به نیازهای مشتری است که وی حاضر به خرید یک محصول میشود. هر مقدار که یک فروشنده نیازهای مشتری را به طور موثرتری تشخیص دهد، میتواند به موفقیت در فروش امیدوارتر باشد.
به همین دلیل ویژگیهای شخصیتی و مهارتهای ارتباطی فروشنده از اهمیت بالایی برخوردار است. بهطور کلی مردم با هر دو گروه از نیازها و خواستههای خود اقدام به خرید میکنند. نیازها و خواستههایی که بر جنبه مادی خرید تاکید دارند، مستقیما از طرف مشتری ابراز میشوند. برخی از آنها عبارتند از: میزان هزینه، زمان / محل، حجم و تعداد و کیفیت محصول.