جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

فیس‌بوک گزارش مالی خود در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ را منتشر کرده است که نشان ازسود بالای این شرکت دارد. آمار مربوط به رشد کاربران جدید، میزان فروش و سود این شرکت که در این گزارش آمده، حتی بیشتر از حد انتظار بسیاری از کارشناسان بوده ‌است. این شرکت در سه ماهه پایانی سال 2015، 5.8 میلیارد دلار درآمد داشته است، این به معنای رشد 52 درصدی فیس‌بوک در این سه ماه است.کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که این شرکت درآمدی معادل 5.37 میلیارد دلار خواهد داشت. براساس آمار اعلام شده از سوی این شرکت، در سال گذشته درآمد فیس‌بوک 17.9 میلیارد دلار بوده است که نشان‌دهنده رشد44 درصدی و 3.7 میلیارد دلار در کل سود است.

اما این سود از کجا به دست آمده است؟ شرکت فیس‌بوک توانسته‌است کاربران بیشتری را جذب کند. در حال حاضر 1.59 میلیارد کاربر ماهانه از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. در حقیقت فیس‌بوک از هر یک از این کاربرها سود مالی به دست‌می‌آورد. در آمریکا و کانادا درآمدی که فیس‌بوک از هر کاربر به دست‌ می‌آورد با 50 درصد افزایش روبه‌رو بوده‌است. این درآمد از 9 دلار به ازای هر نفردر سال 2014 به 13 دلار رسیده‌است. در عرصه جهانی میزان درآمدی که این شرکت از هر کاربر به دست‌ می‌آورد رشدی 33 درصدی داشته است. در سه ماه قبلی سال 2015 این درآمد رشد 24 درصدی داشته است.

در کنار تمام آمار و ارقام ارائه شده که نشان از رشد فیس‌بوک دارد، فیس‌بوک در زمینه موبایل نیز خوب عمل کرده است. اطلاعات ارائه شده توسط کمپانی گویای این موضوع است که این کمپانی بیش از ۸۰ درصد از درآمد تبلیغاتی خود را از ابزار‌های موبایل به دست می‌آورد. این آمار نشان از این دارد که درآمد فیس‌بوک از تبلیغات موبایلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۹درصد افزایش یافته است. این آمار در فصل سوم سال ۲۰۱۵ نیز ۷۸ درصد از کل درآمد تبلیغاتی بود. تمام این اعداد نشان از این دارند که درآمد تبلیغاتی فیس‌بوک از ابزار‌های موبایل در حال افزایش است.

در واقع باید به این موضوع اشاره کرد که میزان کاربران فیس‌بوک که از طریق ابزار‌های موبایل به این شبکه اجتماعی وارد می‌شوند، روز به روز افزایش پیدا می‌کند. تعداد کاربران فعال ماهانه که از ابزار‌های موبایل استفاده می‌کنند در ماه دسامبر به بیش از ۱.۴۴ میلیارد نفر افزایش یافت که نشان از رشد ۲۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد. همچنین باید به افزایش ۲۵درصدی تعداد کاربران فعال روزانه با دسترسی از طریق ابزار‌های موبایل نیز اشاره کرد که نتیجه آن ثبت عدد ۹۳۴میلیون کاربر روزانه فعال است.

فیس‌بوک از افزایش درآمد تبلیغاتی توسط اینستاگرام نیز اظهار رضایت کرده است. همچنین باید به سرویس ویدئویی فیس‌بوک نیز اشاره کرد که حکایت از بازدید بیش از ۱۰۰ میلیون ساعت به‌صورت روزانه در فیس‌بوک دارد. با وجود اینکه ۶۵ درصد از کاربران فعال ماهانه فیس‌بوک از مناطق آسیا و اقیانوسیه است، اما بیش از ۷۵ درصد از درآمد این کمپانی از سوی کاربران آمریکای شمالی و اروپایی تامین می‌شود.مارک زاکربرگ در سخنان خود اطلاعاتی را نیز در مورد سایر سرویس‌‌های فیس‌بوک ارائه کرده است.

برای مثال می‌توان به استفاده بیش از ۸۰ میلیون نفر از کاربران از فیس‌بوک لایت اشاره کرد. زاکربرگ به واتس اپ نیز اشاره کرده و تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام رسان را بیش از یک میلیارد نفر عنوان کرده است.زاکربرگ اعلام کرده که سیاست‌هایی را برای استفاده هر چه بیشتر کاربران تجاری از واتس اَپ در نظر دارد که در آینده نزدیک پیاده خواهد کرد. وی به این موضوع اشاره کرده که پس از تولد دخترش، در پی اعمال سیاست‌هایی در فیس‌بوک است تا از طریق آن آینده‌ خوبی را برای نسل‌های بعدی بسازد. فیس‌بوک اعلام کرده که بیش از ۹۸درصد از تبلیغ‌کنندگان در فیس‌بوک، اقدام به تبلیغات در اینستاگرام نیز می‌کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RqlEipKk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
محمد کریمی :
8 سال پیش
فیس بوک می خواهد از گوگل که بزرگترین شرکت اینترنتی دنیاست پیشی بگیرد! این کمپانی قدرت و نفوذ خود را افزایش داده است و این آمار بر صحت این ماجرا تاکید می کند و همچنین فیس بوک را در موقعیتی قرار داده است که می تواند برای گوگل چالش درست کند. شبکه اجتماعی فیس بوک در گزارش خود نشان داد که 51.7 درصد بیشتر از انتظارات خودشان ظاهر شده اند و خیلی بیشتر از آخرین گزارش 3 ماهه خود که 1.56 میلیارد دلار است درآمد داشته اند. درآمد کلی فیس بوک در سال گذشته از 3.85 میلیارد دلار به 5.84 میلیارد دلار رسیده است که با کمک تبلیغات فیس بوک شاهد رشد 56.8 درصدی بوده است که این جهش تبلیغات به علت خریدهای آخر سال بوده است. http://goo.gl/jMSQXz
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه