طبق روال سال‌های گذشته امسال هم با نزدیک شدن به ایام نوروز بلیت اتوبوس 20 درصد افزایش قیمت پیدا کرد. سال‌های گذشته روال به این شکل بود که قیمت بلیت اتوبوس از 25 اسفند ماه 20 تا 25 درصد گران می‌شد و پس از پایان تعطیلات نوروزی به قیمت قبل از 25 اسفند گذشته بازمی‌گشت اما در تیرماه دوباره شامل افزایش قیمت بلیت وسایل حمل‌و‌نقل عمومی می‌شد ولی از سال گذشته با تغییر رییس سازمان حمل‌و‌نقل جاده‌ای که متولی این امر محسوب می‌شود، قیمت بلیت یکبار آن هم در اسفندماه گران می‌شود و پروسه کاهش قیمت در 15 فروردین ماه و افزایش قیمت مجدد در تیرماه را نمی‌گذارند.

اما سوال این است که چرا قیمت‌ها باید دقیقا زمانی افزایش یابد که پیک سفر مسافران است که مسئولان در پاسخ به این سوال می‌گویند، تمام اتوبوس‌های فعال در خط در ایام نوروز یک سر خالی از مقصد به مبدا باز می‌گردند که این زیان قابل‌توجهی را متوجه شرکت‌های مسافری می‌کند. در جدول زیر قیمت بلیت بخشی از مسیر‌های اتوبوسی از مبدا تهران به مقاصد شهرهای استان‌های مختلف با احتساب افزایش 20 درصدی اعلام شده است. قیمت‌ها به ریال است.