در نظر گرفتن گروه سنی جامعه هدف در بازار میتواند در موفقیت تبلیغات شما نقش پررنگی داشته باشد و اهمیت این مسئله زمانی افزایش مییابد که این گروه هدف کودکان باشند. کودکان نسبت به بزرگسالان، بیشتر تحت تاثیر تبلیغات قرار میگیرند. وقتی از یک کودک هشت تا 10 سال در رابطه با یک تبلیغ تلویزیونی سوال کنید، احتمالا جزییات بیشتری را از آن به خاطر میآورد. بنابراین اگر در کسبوکاری فعالیت میکنید که کودکان مشتری اصلی آن هستند، نکات زیر را در تبلیغات خود در نظر بگیرید.
به دنبال جلب توجه کودکان باشید
نخستین گام در ایجاد تبلیغی که بتواند کودکان را تحتتاثیر قرار دهد، شناختن علایق آنهاست. کودکان در رنج سنی هشت تا 10 سال، اغلب به دنبال تفریح و سرگرمی هستند. یکی از راهها در جلب توجه آنها، استفاده از کاراکترهای تلویزیونی شناخته شده در بین این گروه سنی است.
راه دیگر استفاده از تبلیغاتی است که در آن تعامل و ارتباط بین کودکان نشان داده شده باشد. کودکان عاشق ارتباط برقرار کردن با همسن و سالانشان هستند. استفاده از رنگهای متنوع در پوسترهای تبلیغاتی و موسیقی شاد در تبلیغات تلویزیونی نیز میتواند نقش بسیار مهمی در جلب توجه کودکان داشته باشد.
با زبان کودکانه صحبت کنید
اگر برای کودکان تبلیغ میکنید، سعی کنید با زبان خود آنها صحبت کنید تا دیرتر خسته شوند. کودکان زودتر از بزرگسالان خسته میشوند و اگر شما نتوانید در همان ابتدای کار توجه آنها را جلب کنید، احتمالا به ادامه تبلیغ تلویزیونی شما گوش نداده یا توجهی به پوستر تبلیغاتی شما نشان نمیدهند. اگر از تبلیغات پرینتی استفاده میکنید، تا حد امکان کلمات و متن تبلیغ خود را کوتاهتر کرده و به جای آن از تصاویر استفاده کنید.
مکان و زمان درستی را برای تبلیغات تان انتخاب کنید
پوسترهای تبلیغاتی خود را در مغازههای اسباببازی فروشی، دوچرخهفروشی، کتابخانهها و دیگر مکانهایی که کودکان بیشتر از آنها استفاده میکنند، پخش کنید. اگر تلویزیون را بهعنوان رسانه تبلیغاتی خود در نظر گرفتهاید، بهترین زمان تبلیغات برای کودکان، در ساعاتی است که کودکان از مدرسه بازگشته و در حال نگاه کردن برنامههای کودک هستند.
نام برند خود را با جلوههای بصری همراه کنید
برای کسبوکار خود لوگویی طراحی کنید که کودکان به راحتی آن را به خاطر بسپارند و در تبلیغات خود بر آن تاکید داشته باشید. بررسیها نشان داده است اغلب کودکان، به آیتمهای تصویری واکنشهای بیشتری نسبت به بزرگسالان نشان میدهند. اهدای برخی جوایز با لوگوی برند شما به مدارس نیز میتواند نام برندتان را در ذهن کودکان به یادماندنی کند.
پدر و مادرها را هم در نظر بگیرید
درست است که کودکان مخاطب اصلی محصولات شما هستند اما پدر و مادرها نقش قابلتوجهی در خرید محصولات برای آنها دارند. پس در تبلیغات خود اطلاعاتی را نیز برای والدین اضافه کنید اما توجه داشته باشید این اطلاعات نباید آنقدر زیاد باشد که جذابیت تبلیغ شما را برای کودکان از بین ببرد. بهترین زمان برای اطلاعرسانی به والدین، انتهای تبلیغات است.
از تبلیغات تلویزیونی محلی غافل نشوید
تبلیغات در شبکههای استانی، هزینه بسیار پایینتری از تبلیغات در شبکههای ملی دارد. اگر محصول شما در سراسر کشور پخش میشود، تبلیغات در شبکههای تلویزیونی استانی میتواند تا اندازه زیادی هزینههای تبلیغاتی شما را کاهش دهد. استفاده از شبکههایی که زمان بیشتری را به پخش برنامههای کودک اختصاص میدهند (مثلا شبکه پویا)، بهترین راه تبلیغات برای محصولاتی است که مخاطبان آن کودکان هستند. کودکان زمان زیادی را صرف تماشای تلویزیون میکنند و به همین دلیل بیشتر در معرض تبلیغات تلویزیونی قرار دارند.