طبق اخبار و شایعات منتشر شده شبکه اجتماعی توییتر که زمانی با استقبال گسترده بسیاری از کاربران و فعالان حوزه فناوری اطلاعات روبه رو بود، هم اکنون در یک بحران عمیق و جدی به سر برده و به نظر می رسد مدیرانش در رابطه با فروش آن به جمع بندی های لازم رسیده اند.
وقایعی که اخیرا برای توییتر رخ داده است پیشتر در یک شرکت اینترنتی دیگر نیز مشاهده شده بود. در حقیقت می توان گفت که تشابه میان توییتر و یاهو بسیار زیاد بوده و به نظر می رسد که درنهایت این شبکه اجتماعی محبوب که قافیه را به رقیب قدرتمند خود فیس بوک واگذار کرده است، به سرنوشت یاهو دچار خواهد شد.
عزل و نصب های فراوان مدیران اجرایی سبب شد یک پلتفرم قدرتمند که زمانی از آن به عنوان آینده اینترنت یاد می شد، این روزها با بحران هویت روبه رو بوده و استراتژی های سردرگم برای حفظ نرخ رشد آن راه به جایی نبرده است.
در این راستا تحلیلگران بر این عقیده اند که مدیران توییتر باید به سرعت اقدام به فروش آن کنند چراکه در غیر این صورت وارد مسیری خواهند شد که یاهو پیشتر آن را طی کرده است. ورود به یک برزخ طولانی بدون رشد و بهبود اوضاع به همراه مذاکرات طولانی با خریداران مختلف و در نهایت کاهش شدید اشتیاق کارمندان برای فعالیت آخرین چیزی است که مدیران توییتر در حال حاضر به آن نیاز دارند.
این روزها مدیران توییتر ارزش این شبکه اجتماعی محبوب را بیش از 30 میلیارد دلار برآورد می کنند که این میزان دوبرابر ظرفیت تجاری آن در بازار تخمین زده شده است. این ارقام در شرایطی مطرح می شوند که از قیمت گذاری تا فروش فاصله بسیاری وجود دارد، به عنوان مثال زمانی ارزش تجاری یاهو رقمی معادل 125میلیارد دلار برآورد می شد اما این شرکت اینترنتی در نهایت با رقمی معادل 4میلیارد و 800میلیون دلار به Verizon فروخته شد.