بانك صادرات ایران به منظور كاهش هزینه ها، ارتقای كمی و كیفی بیش از پیش خدمات نوین بانكی با رویكرد خلق ارزش افزوده بیشتر برای هموطنان را در اولویت های خود قرار داده است.
به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، با توجه به تاكید مدیر عامل جدید این بانك برای بسط و توسعه زیرساخت های بانكداری الكترونیك تدابیر لازم در این راستا اتخاذ شده است كه در آینده نزدیك نتایج اقدامات به عمل آمده در ارتقای كمی و كیفی خدمات نوین بانكداری بزرگترین بانك بورسی كشور به منصه ظهور می رسد.
گزارش یاد شده همچنین حاكی است این بانک در راستای توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی و کاهش در هزینه و وقت مشتریان امکان صدور کارت مجازی(Virtual card) را برای اشخاص حقوقی فراهم ساخته كه با استقبال ذینفعان مواجه شده است. این کارت بنا به درخواست شرکت ها، سازمانهای دولتی و غیردولتی دارای حساب حقوقی یا دولتی نزد بانک و به منظور تسهیل در واریز وجه به این حسابها صادر می گردد.
براین اساس بانک برای این گونه اشخاص کارت ١٦ رقمی مجازی تعریف می نماید که از طریق آن اشخاص طرف تعامل با شرکت ها و سازمانها قادر خواهند بود تراکنش انتقال کارت به کارت را با استفاده از دستگاه های خودپرداز، پایانه های فروش، اینترنت بانک و همراه بانک انجام دهند.
این کارت تکمیل کننده فروش اینترنتی محصولات و خدمات مختلف محسوب می گردد اشخاص حقوقی می توانند با دریافت شماره کارت مجازی علاوه بر آسایش مشتریان، درکوتاهترین زمان در بستری امن، مبادلات مالی خود را انجام دهند.
گفتنی است ابزارهای پرداخت الکترونیک این بانک هرماه به طور متوسط حدود ٧١میلیون تراکنش شتابی را با موفقیت انجام می دهند و دستگاه های خودپرداز این بانک نیز بار مبادله ٢٤ درصد از کل مبالغ جابجا شده در نظام بانکی کشور را بردوش می کشند.
انتظار می رود بانك صادرات ایران برای تثبیت و ارتقای جایگاه ممتاز خود در شبكه بانكی كشور با بهره مندی از كارشناسان زبده و طراحی شیوه های نوین كماكان منشا تحولات سازنده در نظام بانكی كشور باشد.