آوردن كمپینهای رسانههای اجتماعی به دنیای واقعی کار مشکلی نیست، اما راهاندازی آن به شكلی نوآورانه، جدید و به احتمال زیاد با هدف جلب توجه افراد میتواند سخت باشد...
طیف وسیعی از كسبوكارها به بررسی میان گزینههای مختلف رسانههای اجتماعی در كمپینهای اخیر مبادرت دارند كه البته بیشترین حضور برای تعامل از طریق هشتگها و كدهای QR صورت میگیرد.
در این میان كمپین اخیر نسكافه كمی با بقیه متفاوت است و صادقانه میشود گفت کمپینی دوستداشتنی به شمار می آید.
1000 لیوان قرمز نسكافه
همكاری با آژانس تبلیغاتی Drap در كرواسی، سازماندهی توزیع 1000 لیوان قرمز نسکافه منحصربهفرد در دو شهر بزرگ كرواسی را میسر ساخت. اکثر كسانی كه ماجرای «قفل عشق» را به یاد دارند، زوجهایی هستند كه عشق خود را در کنار پلهای مختلف بهصورت نمادین در نقاط مختلف دنیا با زنجیر قفل کردهاند.
لیوانهای نسكافه هم با اشاره به همین موضوع، اینبار با قفلهای چهاررقمی به زنجیر یک دوچرخه قفل شدهاند. پس از پیدا كردن یك لیوان، مصرفكننده باید با شرکت نسكافه در فیسبوك برای دریافت کد تماس برقرار كند. سپس، آنها میتوانند لیوان را به یك ایستگاه نسکافه که در نزدیكی محل موردنظر قرار گرفته است ببرند و قفل دوچرخه را نه فقط با یك فنجان قهوه داغ عوض كنند بلكه با دریافت یك لیوان اضافی امكان نوشیدن یک فنجان قهوه دیگر با یك دوست را نیز به دست آورند.
كمپین 1000 لیوان قرمز در حالی جالب به نظر میرسد كه آژانس تبلیغاتی Drap اعتراف كرده که راهاندازی این ایده را از جامعه رسانه اجتماعی نسكافه الهام گرفته است.
شیوه لیوانهای قرمز روی صفحه فیسبوك نسكافه آشكارا به آژانس یك پیغام قدرتمند و زیبا فرستاد و آنها تصمیم گرفتند این ایده را در قالب یک کمپین اجرا کنند.
این كار به آنها اجازه هدفگیری مشتریان موجود را داده و درعینحال با نمایش یک هویت بصری قدرتمند از برند به افراد جدید الهام میبخشید.
لیوان قرمز یك آیكون ساده است، اما با برند نسكافه و مفاهیم دور هم جمع كردن مردم ارتباط برقرار كرده و آن را به همراه یك تصویر خاص از برند به گوش دنیای واقعی میرساند.
دور هم جمع کردن مردم
كمپین 1000 لیوان قرمز نمونهای عالی از یك ایده است که تمامی سطوح یک کمپین را دارد. مفهوم فراگیر نسکافه دور هم جمع كردن مردم در نحوه برقراری ارتباط طرفداران در رسانههای اجتماعی، ورود آنها به كمپین و درآمدن از آن در پایان، تجسم مییابد. این یك ایده خوب است كه نسكافه و Drap هر دو بهخوبی از پس اجرای آن برآمدهاند.
اعضای گروه
آژانس تبلیغاتی: Drap، زاگرب، كرواسی
مدیر امور مشتریان: ولادیمیر كارملیچ
مدیر هنری: آنا پتاك
نویسنده: آلاك تاتالوویچ
دستیار امور مشتریان: آنا ستینیچ
تاریخ انتشار: آوریل 2014