آیا میدانستید برای جلوگیری از هدر رفتن هزینههای سنگین تبلیغات تلویزیونی، لازم است تبلیغكنندگان به این موضوع توجه كنند كه یك فعالیت تبلیغاتی چگونه بر مصرفكنندگان تاثیر میگذارد؟ یكی از مباحثی كه ارتباط زیادی با نوع و سبك تبلیغات دارد و بازاریابان باید توجه زیادی بـه آن داشته باشند، نـوع درگیری مصرفكننده در فرآیند تـصمیمگیری خرید یك محصول خاص است.
بـه عبارت دیگر، میزان و سطح درگیری مصرفكننده در فرآیند خرید است كه نوع و محتوای فعالیت تبلیغاتی را مشخص میكند. با بررسی تاثیر تبلیغات و ارتباط آن بـا اهداف سازمانها میتوان تغییراتی را در بودجه تبلیغاتی، شكل و محتوای پیامها و نوع رسانهها و كانالهای ارتباطی و حتی زمان و شرایط پخش تبلیغ بـه عمل آورد تا تبلیغات به نحو مفیدتر و موثرتر از گذشته صورت گیرند.