به گزارش گاردین، طرفداران داعش در شبکههای اجتماعی در کشورهای اروپایی و غربی همچون بلژیک، انگلیس و فرانسه بیش از طرفداران این گروه تروریستی در شبکههای اجتماعی کشورهای عربی همچون عراق و سوریه هستند. داعش برای فعالیتهای تبلیغاتی طرفداران خود در شبکههای اجتماعی بودجه کلانی در نظر گرفته است که سهم بیشتری از آن صرف انتشار اخبار، عکسها و ویدئوهای این گروه میشود.
محققان علوماجتماعی ایتالیایی با بررسی صفحات توئیتر مربوط به اصلیترین گروه داعش در شبکههای اجتماعی فیسبوک و توئیتر نشان دادند که پستهای مربوط به داعش بیش از همه در کشورهای اروپایی و به زبانهای غیر از زبان عربی مورد توجه قرار میگیرد.
این گزارش با اشاره به فعالیت زیاد تروریستهای داعشی در شبکههای اجتماعی تصریح میکند که تروریستها از طریق این شبکههای اجتماعی با هزاران نفر از طرفداران خود در مناطق مختلف جهان گفتوگو میکنند و پیامهای آنها را بازنشر میدهند.