بسکین رابینز یکی از شناخته شدهترین برندهای بستنی در سراسر جهان است که تاسیس آن درست به زمان پس از جنگ دوم جهانی در کالیفرنیا بازمیگردد. در سال 1945، بارت بسکین و آورین رابینز، به فکر تاسیس مغازهای افتادند که تنها به فروش بستنی بپردازد و بتواند به مکانی برای دور هم جمع کردن خانوادهها تبدیل شود. بارت و آورین هر دو بهشدت طرفدار طعم سنتی بستنیها بوده و به دنبال آن بودند با ایجاد نوآوری و افزودن ترکیبی از طعمهای مختلف به بستنیها و ایجاد تنوع در محصولات خود، پاسخگوی طیف گستردهای از سلیقهها باشند و فضایی گرم و مفرح را برای مشتریان در بستنیفروشی خود ایجاد کنند.
بستنیفروشیهای بسکین و رابینز در ابتدا کار خود را در دو مغازه جدا از هم آغاز کردند، اما ترکیب آنها در سال 1953، تنوع بستنیهای عرضه شده در بستنیفروشیهای بسکین رابینز را به 31 طعم افزایش داد. لوگوی این کمپانی نیز به نحوی طراحی شده که در آن عدد 31 بهعنوان نمادی برای تعداد طعمهای بستنیهای ارائهشده در بسکین رابینز، به وضوح دیده میشود. با رشد تعداد مغازههای بستنیفروشی، بارت و آورین دریافتند برای آنکه بتوانند همچنان استانداردهای کیفی اولیه خود را حفظ کنند، لازم است هر مغازه یک مدیر داشته باشد که انگیزه مالکیت و سهیم بودن در درآمد، او را بر آن دارد در جهت حفظ کیفیت محصولات، نهایت تلاش خود را به کار گیرد.
شاید بتوان ادعا کرد بسکین و رابینز در آن زمان پایهگذار مفهوم فرانشیز در صنعت بستنیفروشی بودند. بسکین رابینز همچنان رشد خود را ادامه داد تا جایی که در اواسط دهه 1960، این کمپانی توانست با داشتن بیش از 400 شعبه در اقصی نقاط ایالات متحده آمریکا، به برندی پیشتاز در آن کشور تبدیل شده و در دهه 1970 با تاسیس شعبههایی در ژاپن، عربستان، کره و استرالیا، فعالیت بینالمللی خود را با شعار «شاید همه اشخاص تمام طعمهای بستنیهای ما را دوست نداشته باشند اما برای هر سلیقهای، یک طعم پیشنهادی داریم» آغاز کند.
در کنار تحقیقات و آزمایشهایی که به منظور تولید بستنیهای بینقص در اولویت کار بسکین رابینز قرار داشته است، توجه رابینز به بحث بازاریابی، یکی از عمده عوامل موفقیت روزافزون این برند شناختهشده در سراسر جهان بوده است. یکی از نوآوریهای این کمپانی در برنامههای بازاریابی، مربوط به زمانی میشود که گروه بیتلز در دهه 60 به لسآنجلس سفر کرد؛ اضافه کردن آنی طعم دانه بیتل به مجموعه طعمهای بستنیها، توانست توجه بسیاری از طرفداران این گروه را به خود جلب کند. ضمنا درست یک هفته پس از آنکه فضاپیمای نیل آرمسترانگ موفق شد روی کره ماه فرود بیاید، بسکین رابینز طعم کیک پنیری را به افتخار این دستاورد، به مجموعه طعمهای بستنیهای خود اضافه کرد.
رابینز حتی پلاک ماشین خود را به 31 BR تغییر داده و به این وسیله توجه بسیاری از افراد را به تنوع محصولات بسکین رابینز جلب کرده و آنها را ترغیب به امتحان کردن طعمهای تازه کرد. متاسفانه شریک رابینز یعنی بارت بسکین، نتوانست شاهد رشد بینالمللی برند بسکین رابینز باشد و در سن 54 سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت. درحالحاضر، این کمپانی بیش از 7300 شعبه در نزدیک به 50 کشور خارج از ایالات متحده آمریکا دارد که در آنها طعمهایی از بستنی را متناسب با ذائقه مردم هر کشور عرضه میکند.