حداقل به گفته مدیران Dunkin Brands، شركت مادر بسكین رابینز، بستنی بار دیگر در دنیا جذابیت پیدا كرده است. حالا این قربانی رونق ماستهای یخزده، با ارائه 31 طعم مختلف به دوران رشد خود بازمیگردد.
به اعتقاد بیل میچل، مدیر بسكین رابینز در ایالات متحده امریكا و كانادا،Dunkin Donuts و بسكین رابینز چین، ژاپن و كره، بسكین رابینز از گذشته تاكنون قادر به مبارزه با دوستداران ماست در دنیا بوده و حالا نیز بستنی بار دیگر جذاب و مناسبتی میشود. اخبار فراوانی مبنی بر جذابیت مجدد بستنی به گوش رسیده و بنابراین این همان معضلی است كه در اواسط دهه 80 بسكینرابینز با آن مواجه شد. بسكین رابینز در سال گذشته شاهد رشدی دراماتیك در میزان معاملات خود بوده كه البته این رشد به اعتبار اجرای برنامههای مختلف، راهاندازی كمپین ماه و ارائه پیشنهاد یك مخروط وافل رایگان در پی خرید اسكوپ دوم بستنی به وجود آمده است.
کمپین تبلیغاتی طعم ماه
كمپین «طعم ماه» كه حولمحور 12 طعم جدید میچرخد، به دنبال انجام تحقیقات متعدد روی مصرفكننده، گوش دادن به فرانشایزها (حق استفاده از نام تجاری) و همچنین جذب مشتری راهاندازی شده است. در همین راستا بسكین رابینز هر سال طعمی بهخصوص را ارائه میدهد كه مشتری واقعا برای چشیدن طعم آن اقدام میكند. بسكین رابینز در حوزه رسانههای اجتماعی بسیار فعال است و به تمركز روی ارائه طعمهای جدید و نوآورانه به کار خود ادامه میدهد.
محرك فروش جدید در این بستنی فروشیهای زنجیرهای یك پلتفرم آنلاین است كه از این طریق میتوان بهصورت آنلاین كیك سفارش داد. به این ترتیب مشتریان امكان دادن سفارش یك كیك با طعمها، شكل و دیزاین انتخابی را پیدا میكنند.
24 تا 48 ساعت بعد چنین كیكی را میتوان از فروشگاه بسكین رابینز خرید. چنین پلت فرمی برای كسب و كار بسكینرابینز یك نوع تحول به شمار میرود و حاشیه سود بالایی را در پی داشته است. مدیران بسكین رابینز معتقدند كه میتوان این پلتفرم را توسعه داد و به یك سایت تجارت الكترونیكی تبدیل كرد. آنها ادعا میکنند که در نهایت ما به فكر تحویل این كیك در خانههای مشتریان هستیم.
رشد تعداد فروشگاهها از دیگر اهداف بسكین رابینز به حساب میآید. پس از تعطیلی برخی شعبهها در سالهای اخیر، این شركت برای نخستینبار از سال 2006 تاكنون بار دیگر به روند توسعه مثبت شعبات خود باز میگردد.
تجربه لمس بازارهای مختلف
بسكین رابینز بازارهای مختلف را لمس كرده و میاندیشد كه در چه جایی باید یك شعبه بسكین رابینز جدید را افتتاح كند. یكی از نكات كلیدی كه بسكین رابینز در طول روند افتتاح شعب مختلف خود متوجه شد این بود كه بیشترین تعداد از شعب بسته شده در دههای گذشته متاسفانه شامل فروشگاههایی میشدند كه كمتر از 24 ماه از عمرشان میگذشت. به این ترتیب باید این سوال را از خود پرسید كه چرا فروشگاههای جدید تعطیل شده و فروشگاههای قدیمیتر همچنان پابرجا هستند؟
حمایت ضعیف از فرانشایز و انتخاب محل در بسیاری از موارد منجر به تعطیلی زود هنگام شد. رویكرد جدید شركت در قبال توسعه شعبات با بهینهسازی بازار، تركیبی از خودكفایی و فرمتهای مركب و پیشنهادهای فرانشایزی جذاب هدایت میشود.
اوج موفقیت بسكین رابینز در یك سال پر بازده گذشته، ورود به كانال موادغذایی با معرفی لولههای طعمدار شربتی با مجوز لازم، پاینتهای بستنی و نوارهای تازه در فروشگاهها است. بسته بندیهای این نوع بستنی حاوی كوپنهای bounce back offers بوده كه مشتریان احتمالا در فروشگاههای بسكین رابینز از آنها استفاده خواهند كرد.
در راستای توسعه محصولاتی با طعمهای متنوع، بسكین رابینز در برابر عرضه بستنیهایی با طعمهای كلاسیك و پر فروش به نفع پیشنهادهای مخصوص به خود مقاومت كرد.
طعم وانیلی در ذهن مصرفكننده بیش از حد ساده بوده و افزودن برخی طعمهای خاص آنها را ممتاز میكند. بنابراین بسكین رابینز به طور هدفمند طعمهایی را انتخاب كرد كه نه تنها مردم را به خرید بستنی با این طعمها واداشته بلكه ضمن ایستادن بسكین رابینز در جایگاهی برتر میان موادغذایی، آنها را مجددا به خرید محصولات شركت در فروشگاههای سرتاسر ایالات متحده امریكا تشویق میكند.