جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

برزیل و چالش المپیک 2016

8 سال پیش ( 1395/1/19 )
 

شرایط نابسامان سیاسی در برزیل، سبب شکل‌گیری تظاهرات گسترده و شدید در سراسر برزیل شده است. برزیل درگیر بدترین رکود در 25 سال گذشته است و تعداد زیادی از مدیران برجسته و سیاستمداران این کشور متهم به رسوایی در یک فساد بزرگ هستند. این شرایط باعث شده است نگرانی‌ها در مورد توانایی این کشور آمریکای جنوبی در برگزاری مسابقات المپیک افزایش پیدا کند.کمیته بین‌المللی المپیک گفته است از نزدیک وقایع سیاسی برزیل را رصد می‌کند. مسابقات المپیک در روز 5 آگوست (15 مرداد) در شهر ریودوژانیروی برزیل آغاز می‌شود و توجه کل جهان به این شهر جلب خواهد شد.

کشور برزیل درحالی در سال 2009 به‌عنوان محل برگزاری مسابقات المپیک انتخاب شد که اقتصادش در حال شکوفایی بود اما در حال حاضر این کشور درگیر چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است. با اینکه صحبتی از لغو بازی‌های المپیک نیست اما احتمال وقوع تظاهرات شدیدتر وخشونت‌آمیز وجود دارد.ممنوعیت‌های مسافرتی در مورد برزیل اعلام و از زنان باردار خواسته شده از سفر به این کشور پرهیز کنند.

هنوز هیچکس نمی‌داند شرایط برزیل در چند ماه آینده چگونه خواهد بود یا اینکه چه کسی ریاست‌جمهوری این کشور را به عهده خواهد داشت.میلیون‌ها برزیلی در تظاهراتی خواهان استیضاح دیلما روسف، رئیس‌جمهور این کشور شده‌اند. مخالفان روسف، وی را به فساد مالی و پنهانکاری در مورد کسری بودجه در جریان انتخابات ریاست جمهوری در سال 2014 متهم کرده‌اند. روسف درخواست استیضاح خود از سوی مخالفانش را کودتایی سازمان یافته خوانده است.

آلبرتو راموس، رئیس گروه تحقیقات اقتصادی آمریکای جنوبی در موسسه Goldman Sachs می‌گوید: «معلوم نیست آیا همین دولت در زمان بازی‌های المپیک بر سر کار باشد یا یک دولت دیگر. کشور برزیل درحال پیش رفتن به سمت فلج سیاسی و اجتماعی است.»در صورتی‌که مجلس نمایندگان و سنای برزیل تصمیم به استیضاح روسف بگیرند، وظایف ریاست جمهوری وی به حال تعلیق درخواهد آمد و میشل تمر، معاون وی که از حزب جنبش دموکرات برزیل است، اداره امور را در دست خواهد گرفت.

پرسش دیگری که مطرح می‌شود آن است که با وجود تنش‌ها و مشکلات موجود در برزیل، آیا امکانات و تسهیلات لازم برای برگزاری مسابقات المپیک تا ماه آگوست آماده خواهد شد یا خیر. سازمان‌دهندگان بازی‌های المپیک از همین حالا با فشارها و محدودیت‌های اساسی روبه‌رو شده‌اند. در ماه ژانویه بودجه مربوط به برگزاری مسابقات، 500 میلیون دلار کاهش داده شد و به 1.8 میلیارد دلار رسید. نیل شیرینگ، کارشناس ارشد اقتصادی می‌گوید به هیچ عنوان نمی‌تواند تصور کند بازی‌های المپیک در چنین شرایط اقتصادی و سیاسی برگزار شود.

نرخ بیکاری در برزیل همواره در حال افزایش است و میزان تورم این کشور دو رقمی شده است. علاوه بر این پول رایج برزیل (رئال) در سال گذشته 32 درصد ارزش خود را در مقابل دلار از دست داده است. در این میان امید بازار سهام برزیل به استیضاح  و برکناری روسف و روی کار آمدن دولتی است که راه را برای سرمایه‌گذاری بیشتر هموار کند. چیزی که واضح است آن است که نشانی از رشد در اقتصاد برزیل در آینده نزدیک دیده نمی‌شود. براساس پیش‌بینی بانک مرکزی اقتصاد این کشور در سال جاری با 3.5درصد کاهش رشد روبه‌روخواهد بود.

بلیت‌های فروش نرفته المپیک

از سوی دیگر بر خلاف المپیک‌های گذشته، المپیک امسال به احتمال زیاد شاهد صندلی‌هایی خالی از تماشاچی خواهد بود. با اینکه تنها چهار ماه تا شروع مسابقات باقی‌مانده، تنها نیمی از بلیت‌ها به فروش رفته‌اند. ریکاردو لیزر، وزیر جدید ورزش برزیل، به دنبال راه‌هایی برای افزایش فروش بلیت است. لیزر به روزنامه برزیلی Folha گفته است که دولت این کشور ممکن است تعدادی از بلیت‌ها را خریداری و در اختیار مدارس دولتی قرار دهد. وی همچنین افزوده است مقامات برزیل در تلاش برای بالابردن اعتماد جهانی به توانایی شهر ریودوژانیرو در برگزاری مسابقات المپیک هستند.

اما با توجه به مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی موجود در برزیل، این مقامات باید ترس و بی‌اعتمادی را در زمینه‌های مختلفی از بین ببرند. وجود مشکلات متعدد سبب شده نگرانی‌های زیادی در مورد کارآمدی برزیل در جهت جذب توریست در زمان برگزاری مسابقات ایجاد شود. ترس از میزان بالای ارتکاب جرم و همچنین حملات تروریستی از دلایل دیگری است که مانع جلب تماشاچی خارجی مسابقات خواهد شد.

گسترش ویروس‌های کشنده

علاوه بر این ورزشکاران و کارشناسان سلامتی و بهداشت از وجود ویروس زیکا در برزیل نگران بوده و خواستار به عقب انداختن زمان مسابقات هستند. مقامات برزیلی با این درخواست موافقت نکرده‌ و اعلام کرده‌اند که این ویروس هیچ فردی به جز زنان باردار را تهدید نمی‌کند. اما نگرانی دیگری که احتمالا به عدم تمایل گردشگران به سفر به برزیل و تماشای مسابقات خواهد افزود، گسترش ویروس آنفلوآنزای خوکی در این کشور است.

وزارت بهداشت برزیل روز سه‌شنبه اعلام کرد تعداد تلفات این ویروس در سه ماه گذشته در برزیل، از تعداد کل تلفات در سال 2015 بیشتر بوده است. براساس اعلام وزارت بهداشت برزیل، در سه ماه گذشته 71 نفر به دلیل ویروس آنفلوآنزای مرغی جان خود را از دست داده‌اند. تعداد تلفات این ویروس در کل سال 2015 میلادی 36 نفر بوده است.

منبع : منبع: bbc
برچسب ها : کافه مدیران دریچه
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/U78OyuE6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه