چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
حسن خسروجردی:

باید بازارهای خود را در اروپا و آمریکا پس بگیریم

8 سال پیش ( 1394/5/6 )
 

رییس هیات‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی، با بیان اینکه ظرفیت کنونی تولید فقط تا 15درصد شانس به‌دست گرفتن بازار جدید را به ما می‌دهد، بر لزوم راه‌اندازی پالایشگاه‌های جدید، بالا بردن ظرفیت تولید پالایشگاه‌ها، ارتقای صنایع میانی و پایین‌دستی جهت ورود به بازارهای جدید صادراتی تاکید کرد. حسن خسروجردی در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص تعریف بازارهای جدید صادراتی بعد از توافق هسته‌ای با گروه 1+5 گفت: ما باید تلاش کنیم که بازارهای سنتی و ازدست‌رفته خود را بالاخص در آمریکا، اروپا و آمریکای لاتین و بعضی کشورهایی که جرات خرید نداشته‌اند باز پس بگیریم.

وی افزود: برای بازگشت به بازارهای قدیم ابتدا باید ببینیم که به لحاظ قیمتی و کیفی می‌توانیم رقابت کنیم و عادات کنونی بازارهای صادراتی را به هم بریزیم یا خیر. خسروجردی خاطرنشان کرد: باید درنظر داشته باشیم که ظرفیت ما محدود است و تولیدکنندگان ما سقف خاصی برای تولید دارند که ما نمی‌توانیم تمام آنچه برای بازار خود تعریف می‌کنیم پر کنیم لذا نیاز به بالا بردن سطح تولید و افزایش میزان کالاهای باکیفیت داریم زیرا با ظرفیت فعلی تولید تنها شانس به‌دست گرفتن 10 تا 15 درصد بازار جدید را داریم.

وی تاکید کرد: برای به‌دست آوردن بازار جدید ابتدا باید در ساختارهای کمی و کیفی تولید تغییراتی حاصل کنیم تا ورود ارزشمندی به بازار به‌خصوص در حوزه پتروشیمی و فرآورده نفتی داشته باشیم. رییس هیات‌مدیره اتحادیه فرآورده‌های صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ادامه داد: ما باید بتوانیم با راه‌اندازی پالایشگاه‌های جدید و بالا بردن ظرفیت تولید پالایشگاه‌ها، ارتقای صنایع میانی و پایین دستی وارد بازارهای جدید صادراتی شویم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار اروپا مثل سابق نیست، تصریح کرد: به خاطر گران شدن محصولات اروپا هم بازار خود و هم بیرون از اروپا را از دست داده لذا می‌توانیم با شرکت‌های اروپایی همکاری کرده و از ظرفیت این کشورها در بازارهای جدید استفاده کنیم بدین معنا که بازارهایی را که آنها طی این سال‌ها از دست داده‌اند به‌دست گیریم. خسروجردی با اشاره به اینکه افزایش نرخ خوراک تاثیری در از دست رفتن بازارهای صادراتی محصولات پتروشیمی ندارد، اظهار داشت: اگر اروپا را رقیب خود در صادرات محصولات پتروشیمی بدانیم بازاری را از دست نمی‌دهیم زیرا در این کشورها نیروی انسانی و انرژی و همچنین قیمت خوراک گران تمام می‌شود اما در رقابت با کشورهای منطقه ممکن است اوضاع متفاوت باشد.

وی ادامه داد: مثلا ما باید بدانیم گازی که به ترکیه می‌رود و در این کشور تبدیل به سی. ان. جی شده و به اروپا می‌رود با قیمت گازی که قرار است به پاکستان صادر کنیم متفاوت است یا قیمت نفتی که به اروپا می‌رود با آمریکای جنوبی متفاوت است. رییس هیات‌مدیره اتحادیه فرآورده‌های صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی یادآور شد: در بحث رقابت برای فروش باید میزان مصرف و هزینه تمام شده در کنار هم دیده شود لذا نرخ بالای گاز نمی‌تواند نگران‌کننده باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nDa1wid0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه