سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
ادعای مایکروسافت:

دلیل اختلال CrowdStrike محدودیت های اتحادیه اروپا بود

1 ساعت پیش ( 1403/5/2 )
 

وال استریت ژورنال به تازگی مقاله ای درباره صفحه مرگ آبی ویندوز و اختلال CrowdStrike منتشر کرده است. در این مقاله، سخن گوی مایکروسافت به نکته جالبی درباره امنیت سیستم عامل ویندوز اشاره می کند و می گوید قرارداد سال 2009 این شرکت با کمیسیون اروپا باعث شده مایکروسافت نتواند برای افزایش امنیت، سیستم عاملش را بیشتر قفل کند و این امر باعث شده شرکتی، مانند CrowdStrike، دسترسی بیشتری به ویندوز داشته باشد.

براساس مقاله وال استریت ژورنال، به گفته سخن گوی مایکروسافت، این شرکت سال 2009 در پی شکایتی، با کمیسیون اروپا موافقت کرد سازندگان نرم افزارهای امنیتی هم همان سطح دسترسی خود مایکروسافت را به ویندوز داشته باشند.

دلیل اختلال CrowdStrike محدودیت های اتحادیه اروپا بود

ادعای مایکروسافت علیه اتحادیه اروپا درباره اختلال CrowdStrike

به موجب قرارداد کمیسیون اروپا با مایکروسافت، سازندگان نرم افزارهای امنیتی توانایی بیشتری برای دسترسی به ویندوز کسب کردند؛ چنین دسترسی هایی می تواند به اختلال شرکت CrowdStrike منجر شود که جمعه 8.5 میلیون کامپیوتر ویندوزی را در سراسر جهان از کار انداخت. البته مایکروسافت به تازگی ابزار ریکاوری نیز منتشر کرد که اصلاح این اختلال را برای کارشناسان IT آسان تر می کند.

سند قرارداد کمیسیون اروپا بیان می کند که مایکروسافت موظف است APIهایش را در سیستم عامل های نسخه کلاینت و سرور ویندوز در اختیار سازندگان نرم افزارهای امنیتی شخص ثالث قرار دهد. این سند می گوید مایکروسافت باید APIها را در «شبکه توسعه دهندگان مایکروسافت» نیز ثبت کند، البته به جز مواردی که خطرات امنیتی ایجاد می کنند.

دادن دسترسی APIها به سازندگان نرم افزارهای امنیتی می تواند مزایایی داشته باشد اما چندان برای امنیت این سیستم عامل خوب نیست؛ برای مثال اپل و گوگل در سیستم  عامل های macOS و ChromeOS هنوز محدودیت هایی دارند. اپل سال 2020 به توسعه دهندگان گفت سیستم عاملش دیگر به آن ها دسترسی کامل نمی دهد.

اتحادیه اروپا در سال های اخیر اقداماتی برای افزایش رقابت و کاهش انحصار شرکت های فناوری  بزرگ انجام داده است؛ به این ترتیب بعید به نظر می رسد که به مایکروسافت اجازه دهد محدودیت های دسترسی به ویندوز را افزایش دهد، به رغم مزایایی که ممکن است از چنین تغییری حاصل شود.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/G4VTmoSb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه