یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

باشگاه مشتریان در مراکز پوشاک

8 سال پیش ( 1395/1/29 )
پدیدآورنده : آبتین ایزدی  

بازار پوشاک یکی از بازارهای بالقوه در ایران است که همواره برای تولید‌کنندگان ایرانی بازار پرسودی تلقی می‌شود و تولیدکنندگان مختلفی در این بازار به شکل سنتی یا مدرن حضور دارند. در چند سال گذشته نیز برند‌های معتبر جهانی در این بازار ورود پیدا کرده و نمایندگی‌های مختلفی را در بازار ایران ایجاد کرده‌اند. این موضوع باعث شده که تولیدکنندگان ایرانی نیز سازوکارشان را تغییر داده و در تلاش باشند ساختار مدرن‌تری را برای خود برنامه‌ریزی کنند. همواره برند‌های معتبر جهانی روی CRM یا مدیریت روابط مشتری اقدامات مناسبی را انجام داده و از این طریق توانسته‌اند مشتریانی را که جذب کرده‌اند نگهداری کنند. به نوعی می‌توان گفت که برند‌های ایرانی برای نگهداری مشتریان خود برنامه‌ریزی‌های مناسب و منسجمی را انجام می‌دهند و ارتباط برند با مشتری را توانسته‌اند حفظ کنند.

نیاز به باشگاه مشتریان

برخی از تولید‌کنندگان ایرانی نیز در چند سال گذشته روی باشگاه مشتریان سرمایه‌گذاری‌های جدی انجام داده و در تلاش هستند ارتباط و تعامل مناسبی را با مشتریان خود برقرار کنند. برخی از این سازمان‌ها از سازوکار خاصی پیروی می‌کنند. از طرفی تولید‌کنندگان پوشاک عموما نمی‌توانند مشتریان وفاداری را به دلیل تنوع طلبی مشتری در دوره‌های مختلف سال نسبت به خود جلب کنند؛ این موضوع باعث شده مشتریان همواره به دنبال بهترین نوع پوشش و مد باشند و صرفا از طریق ارائه قیمتی مناسب، تنوع رنگ‌بندی و مدل نمی‌توان مشتریان وفاداری را نسبت به برند، فروشگاه و محصولات خود جذب کرد؛ به همین دلیل باید سیستم مناسبی را در حوزه باشگاه مشتریان راه‌اندازی کرد. نیاز این موضوع اتفاقا برای بازیگران جدید صنعت پوشاک که تازه وارد این صنعت شده‌اند، بیشتر احساس می‌شود.

جمع‌آوری اطلاعات مشتریان

معمولا برای برندهای حوزه پوشاک سیستم‌های مختلفی در حوزه باشگاه مشتریان پیشنهاد می‌شود. در یکی از این سیستم‌ها باید تولیدکنندگان پوشاک در فروشگاه‌های خود کارت‌های اعتباری را برای مشتریان طراحی کنند که مشتریان از طریق این کارت‌ها بتوانند در سیستم باشگاه مشتریان تولیدکنندگان پوشاک عضو شوند.

از طرفی ایجاد این ارتباط با مشتریان می‌تواند اطلاعات مناسبی را در اختیار برند‌های حوزه پوشاک قرار دهد و این اطلاعات می‌تواند در پروژه‌های تحقیقات بازار به کمک برند بشتابد. یکی از اقداماتی که برخی از برند‌های حوزه پوشاک انجام می‌دهند این است که اطلاعات مشتریان را گرفته و پس از مدتی برای آنها کارت‌های اعتباری راه‌اندازی می‌کنند. این موضوع باعث شده برخی از مشتریان دیگر پیگیر کارت باشگاه مشتریان خود نشوند. پیشنهاد می‌شود در فرآیند خرید مشتریان این کارت‌های اعتباری به آنها داده شود و ارائه این کارت‌ها به زمان‌های دیگر موکول نشود.

تخفیفات، تضمین‌کننده حضور مشتریان

به صورت کلی پیشنهاد می‌شود که مدلی از سناریوی امتیازی، تخفیف معکوس و تخفیف نقدی که مشتریان فعلی پس از هر مرحله خرید به واسطه کارت‌های باشگاه مشتریانی که در اختیار دارند شاهد دریافت امتیاز و اعتبار باشند، برای مشتریان در نظر گرفته شود. این نکته بسیار حائز اهمیت است که مشتریان را به بهانه‌های مختلف و با پیشنهاد‌های جذب دوباره به فروشگاه دعوت کرد. به‌عنوان نمونه برند‌ها به وسیله تخفیف‌های دوره‌ای که برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند، می‌توانند حضور مشتریان را در فروشگاه‌ها تضمین کنند.

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در باشگاه‌ مشتریان در حوزه پوشاک، تقسیم‌بندی و رده‌بندی مشتریان براساس حجم خرید آنها است. به‌عنوان نمونه برای مشتریانی که از فروشگاه‌های یک برند بیشتر خرید می‌کنند، قطعا باید تخفیفات و خدمات بیشتری را در نظر گرفت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/L7jEAHbk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه