آیا میدانستید آنچه در بازاریابی امروز دنیا اهمیت ویژهای دارد، حفظ مشتریان موجود و تبدیل کردن آنها به مشتریان دائمی است؟ بازاریابی مشتریمحور که در هزاره جدید شتاب بیشتری به خود گرفته، تلاشی است در جهت درک و ارضای نیازها، خواستهها و تقاضای تکتک مصرفکنندگان برگزیده. انتخاب آگاهانه مشتریان اصلی یک ضرورت کاربردی است چراکه تمام مشتریان از مطلوبیت و سودمندی یکسانی برخوردار نیستند.
این مطلب در قانون 20/80 پارتو نیز قابل ملاحظه است. 80 درصد سود یک بنگاه از 20 درصد مشتریان آن به دست میآید. برگزیدن دقیق مشتریان اصلی مستلزم آن است که یک شرکت مبتنیبر مدیریت روابط با مشتری، تمام تلاش خود را در جهت درک نیازها و خواستههای مشتریان مبذول دارد. چنین تلاشهایی برای توسعه روابط پایدار با مشتریان ضروری است.