پنجشنبه, ۶ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Thu, 26 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار (367)

بازاریابی صنعتی

8 سال پیش ( 1394/10/12 )
 

پرسش: ویزیتور یک شرکت ارائه‌دهنده لیفتراک هستم. مشتریان ما مصرف‌کننده نهایی نیستند و محصولات تولیدی ما معمولا در شرکت‌ها به کار می‌رود. همین باعث شده که در خصوص جذب مشتری شرکت ما با مشکلات زیادی مواجه شود و هنگامی که با شرکت‌ها تماس گرفته می‌شود آنها استقبالی از موضوع نمی‌کنند.

این در حالی است که براساس تحقیقات ما این شرکت‌ها نیاز شدیدی به لیفتراک در انبارهای خود دارند. در راستای جذب بهتر مشتریان چه نوع تعاملی را پیشنهاد می‌کنید و از چه طریق می‌توان این محصولات را به این شرکت‌ها معرفی کرد؟

پاسخ کارشناس: در بازاریابی صنعتی یکی از نکات حائز اهمیت این است که شما به‌عنوان ویزیتور باید حتما به‌صورت حضوری در شرکت‌ها حضور پیدا کنید و مشکل اساسی شرکت شما این است که به صحبت‌های تلفنی بسنده می‌کنید، این درحالی است که حتی ویزیتورهای محصولات صنعتی هنگامی که ساعت ملاقاتی را با مسئول خرید شرکت‌ها در نظر می‌گیرند، نباید در دفتر کار مسئول خرید اقدام به ویزیت مسئول خرید کنند؛ چون این گونه مسائل در فضای صنعتی باید ویزیت شود.

پیشنهاد می‌شود که شما به‌عنوان ویزیتور در فضای صنعتی شرکت‌ها قرار ملاقاتی را داشته باشید و صرفا در داخل دفتر به گفت‌و‌گو نپردازید. از طرفی یکی از اشتباهاتی که بسیاری از ویزیتورها انجام می‌دهند این موضوع است که صرفا از شرکت و محصولات آن تعریف می‌کنند و در تلاش هستند متکلم وحده باشند، این موضوع دل‌زدگی را در طرف مقابل ایجاد می‌کند، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در گام اول مذاکره موقعیت سازمان را جویا شوید و سپس از مشکلاتی که این شرکت‌ها در انبارهای خود دارند سوالاتی را بپرسید.

هنگامی که این سوالات مطرح شود و مسئول خرید وارد بحث شد پیشنهاد می‌شود سوالاتی را از پیامدهای این مشکلات بپرسید و سپس مزیت محصول خود را برای آنها توضیح دهید که مسئول خرید شرکت‌ها متوجه شوند با خرید محصولات شما چه مشکلاتی را در انبارهای خود حل می‌کنند. از طرفی به غیر‌از اظهار مزیت محصول شما نسبت به سایر محصولات، می‌توانید از خدمات پس از فروش و مسائل دیگر نیز مباحثی را باز کنید و به‌عنوان نمونه اگر شرکت‌ها با پرداخت هزینه لیفتراک مواجه هستند به آنها در مورد شرایط اقساط نیز پیشنهاد‌هایی را مطرح کنید.

در پایان پیشنهاد می‌شود که فرآیند فروش را به پایان نرسانید و به مشتری فرصت این موضوع را بدهید که به موضوع پیشنهاد شما فکر کند. تجربه نشان داده است که در این گونه موارد رابطه طولانی بین مشتری و شرکت شما ایجاد می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VPJ7KcDn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه