دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

شاید با مشاهده عنوان این مقاله تصور کرده باشید بازاریابی موبایلی یعنی با پیامک برای توده مردم تبلیغ بفرستید. البته این روش هم اگر به درستی از آن استفاده کنید یک تکنیک خیلی ساده و موثر است، اما بازاریابی موبایلی فقط در ارسال پیامک خلاصه نمی‌شود بلکه دنیایی کاملا جدید و نو‌آورانه است که فرصت پیاده‌سازی آن در ایران نیز وجود دارد.

فرض کنید برای یک کار بانکی به بانک می‌روید. در مدتی که در حال انتظار برای رسیدن نوبت‌تان هستید، نوشته تابلوی روی دیوار توجه‌تان را جلب می‌کند که روی آن نوشته «لطفا بلوتوث خود را روشن کنید.» همین عبارت کافی است تا نظر شما جلب شود و بلوتوث را روشن کرده و فایل موردنظر بانک را دریافت کنید. این نوعی بازاریابی موبایلی است که در آن مدیران بانک توانسته‌اند با عبارتی ساده شما را تشویق به دریافت فایل برنامه کاربردی (اپلیکیشن) موبایل برای ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر کنند. این نوع نرم‌افزارهای سفارشی هم رابط کاربری زیبا و خوش‌رنگی دارند، هم نیازی ندارند که متن را با حروف ریز نمایش دهند و هم می‌توانند توجه مخاطب را روی مطالبی که جالب‌تر است جلب کنند تا در وقت کاربر موبایل (که احتمالا وقت و حوصله کمتری دارد) صرفه‌جویی شود. به این ترتیب مطالب سایت خواننده‌های بیشتری پیدا می‌کنند؛ خواننده‌هایی که اکنون دیگر مجبور نیستند برای مطالعه سایت شما وقت جداگانه اختصاص دهند.

آنها می‌توانند از اوقات تلف‌ شده خود مانند زمان‌هایی که در ترافیک خیابان‌ها معطل شده‌اند یا سوار بر قطار، اتوبوس یا مترو هستند استفاده کنند و مخاطب پیام بازاریابی شما باشند. این پیام‌ها چندان هم آشکار و تبلیغاتی نیستند. اگر مثال بانک را به خاطر بیاورید، در آنجا هم بازاریاب می‌کوشید با استفاده از بستر موبایل ارتباط خود را با مخاطب حفظ کند و مطالب آموزشی مفیدی به او ارائه دهد که لزوما آگهی و تبلیغ مستقیم برای خدمات او محسوب نمی‌شدند. 

تعامل با مخاطب از طریق موبایل

 بازاریابی سیار (بازاریابی موبایلی) یا همان Mobile Marketing  به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که با مخاطبان خود در یک حالت تعاملی و مرتبط از طریق شبکه یا دستگاه‌های همراه ارتباط برقرار کنند. پتانسیل و فرصت بازاریابی موبایلی برای همه بازاریابان حرفه‌ای اهمیت دارد. در جوامع امروزی که استفاده از دستگاه‌های موبایل از کامپیوترهای رومیزی بیشتر است و تعداد افراد دارای گوشی همراه بیشتر از کامپیوتر است، بازاریابی موبایلی دارای مزیت رقابتی زیادی است. تاکتیک‌ها و تکنولوژی‌های موجود در این روش، موانع سنتی برای توزیع و انتشار محتوا برای حجم انبوه را ممکن می‌کنند. در ادامه با راهکارهایی آشنا می‌شوید که سبب کاهش ریسک بازاریابی موبایلی شما و پیشرفت روند آن می‌شود.

1- برای بازاریابی موبایلی خود برنامه‌ریزی کنید

اگر کسب‌و‌کارتان به موبایل وابسته است، درباره بازاریابی اینترنتی برنامه‌ریزی کنید. فرصت بازاریابی در موبایل زیاد است اما بخش‌بندی کردن کمی سخت است. اصل اساسی بازاریابی «فرستادن پیام درست به افراد درست برای ایجاد، به‌دست آوردن و حفظ مشتریان» ‌است. مشتریان و دستگاه‌های حامل آنها را بشناسید. شرح مختصری از معیارهای موفقیت خود در بازاریابی موبایلی شامل درآمدها، برندینگ، تجربه مشتریان جدید یا وفاداری مستند کنید. به روشنی مشخص کنید که استراتژی موبایل شما تا چه اندازه با استراتژی کسب‌و‌کارتان سازگار است. مطمئن شوید که روند پیشرفت شما به سوی موفقیت چگونه است. 

2- با استراتژی محتوایی تلفن‌همراه با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید 

بیل گیتس در مقاله‌ای در سال 1996 در این باره نوشت: محتوا همچنان حرف اول را می‌زند. با محتوای پیام بازاریابی‌تان، تجارب تعاملی معنی‌دار برای مشتریان‌تان ایجاد کنید. آیا محتوای پیام موبایلی شما به سوالات زیر پاسخ می‌دهد: «آیا مشتریان علاقه‌مند شده‌اند؟ آیا محتوای پیام مرا در گوشی همراه شان نگه می‌دارند؟ آیا اغلب به من دسترسی دارند؟ و مهم‌تر از همه چگونه به آن پاسخ می‌دهند؟» محتوای پیام ارتباطی و بازاریابی را از طریق دیگر کانال‌ها و موبایل‌ها در صورت کاربردی بودن منسجم کنید. 

3- به همه مشتریان دسترسی داشته باشید 

به همه مشتریان دسترسی داشته باشید و دسترسی آسان آنها را با تاکتیک بازاریابی موبایلی خود به طور مناسب فراهم کنید. پیامک، نسخه موبایل وب‌سایت یا نرم‌افزارهای موبایلی می‌توانند هدف‌های بازاریابی مختلفی را به خدمت بگیرند. به نحوه رسیدن و دسترسی به هرکدام از آنها، هزینه ورود و ایجاد محتوای مستقل برای انجام دادن آن توجه کنید و ابزارهای انتشار برای بهترین ترکیب و انطباق تاکتیک‌ها با اهداف مورد نظر را مورد توجه قرار ‌دهید. سود و زیان مشتری را برای پیدا کردن مشتری و حفظ آن، کسب درآمد و رشد به‌عنوان نتیجه آمیخته بازاریابی در نظر بگیرید. به دلیل محدودیت‌های فنی موجود در روش بازاریابی موبایلی‌تان هیچ‌کدام از مخاطبان بازار هدف تان را از دست ندهید و درهای رقابت بازاریابی موبایلی را باز کنید. 

4- محتوای موبایل‌تان را با استفاده از یک مسیر روشن برای کشف و ارتقا هماهنگ کنید  

محتوای بازاریابی موبایل‌تان را ارتقا بخشید. ادغام کارآمد موبایل با تلاش‌های بازاریابی دیجیتال و سنتی شما مسئله‌ای مهم است. به روش‌های جدید ایجاد پیام بازاریابی موبایلی مانند کدهای QR، بازی‌های موبایلی، کدهای کوتاه، نوع بازاریابی ویروسی آن و... توجه کنید. برنامه‌های کمکی برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌ها و تفکری فراتر از جایگاه بازار اپلیکیشن‌های امروزه داشته باشید. 

5- پول در آورید و بازگشت سرمایه داشته باشید 

سعی کنید به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بهره‌وری و کسب درآمد داشته باشید. کارهایی مانند پرداخت هزینه به ازای هر دانلود، تبلیغات / اسپانسرینگ، خرید و فروش‌‌ از طریق نرم‌افزارهای کاربردی و... را برای موفقیت بیشتر استراتژی بازاریابی موبایلی‌تان انجام دهید. تلاش‌تان را پیگیری کنید و انعطاف‌پذیر باشید. در یک جمله به شما توصیه می‌کنیم از فرصت‌هایی که بازاریابی موبایلی برای کسب‌و‌کارتان ایجاد می‌کند، نگذرید. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aISVbrT9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه