وقتی سازندگان اپلیکیشن می خواهند برای یافتن کاربران جدید تبلیغ کنند، معمولا سراغ فیس بوک می روند. در واقع فیس بوک بزرگ ترین پایگاه مجازی برای تبلیغات اپلیکیشن است. سیتی گروپ که یک شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی و چندملیتی است، تخمین می زند که 1/15 میلیارد اپلیکیشن در سال 2016 از طریق بازاریابی در فیس بوک و متعلقاتش دانلود خواهد شد؛ یعنی 33 درصد بیشتر از سال گذشته.
براساس تحقیقات سیتی گروپ در سال گذشته 867 میلیون اپلیکیشن از طریق فیس بوک، مسنجر فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ دانلود شد. تحقیقات سیتی گروپ نشان می دهد متوسط بهایی که باید برای نصب اپلیکیشن از طریق فیس بوک پرداخت شود، 3/40 دلار است.
در سال 2015 کاربران گوشی های هوشمند به طور متوسط 35 اپلیکیشن را از طریق فیس بوک دانلود کردند؛ در همان سال 17 درصد از کل درآمد فیس بوک از بازاریابی نصب اپلیکیشن روی موبایل به دست آمد، رقمی معادل 2/9 میلیارد دلار. سیتی گروپ می گوید تا سال 2017 میلادی 4میلیارد از کل دانلودها از طریق فیس بوک انجام خواهد شد.
یکی از دلایلی که فیس بوک درآمد زیادی از بازاریابی اپلیکیشن به دست می آورد این است که فروشگاه های اصلی اپلیکیشن گوگل و اپل چندان در شناساندن اپلیکیشن های جدید به کاربران موفق نیستند اما به تازگی هر دو شرکت دست به تغییراتی در این خصوص زده اند. به عنوان مثال اپل به تازگی برای نصب اپلیکیشن های خود تبلیغات می کند. افول بازار گوشی های هوشمند هم باعث می شود دیگر کاربر تازه ای وجود نداشته باشد که گوگل یا اپل بخواهد برای شناساندن اپلیکیشن های تازه به آنها بازاریابی کند.