شنبه, ۱۲ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sat, 2 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر شما هم به‌عنوان مدیر یک کسب‌و‌کار مشغول به فعالیت هستید، احتمالا در این روزهای پایانی سال، دغدغه همگام ماندن با روند تغییرات بازاریابی در سال پیش‌رو و حفظ مزیت رقابتی در بازار، ذهن شما را به خود مشغول کرده است‌. کسب‌و‌کارها، هر ساله با سیل عظیمی از گرایش‌ها و نوآوری‌های جدید در حوزه بازاریابی به چالش کشیده می‌شوند‌. در چنین شرایطی شما چگونه کسب‌و‌کارتان را برای انطباق با فعالیت‌های بازاریابی خود با تغییرات سال 94 آماده می‌کنید؟ در ادامه برخی از پیش‌بینی‌های سال 94 در حوزه بازاریابی، شرح داده شده است.

افزایش اهمیت بازاریابی فردی

هدف اصلی از کلیه فعالیت‌های بازاریابی آن است که بتوان مشتریان را درگیر و با آنها تعامل برقرار کرد؛ پس چه چیزی بهتر از آنکه این تعامل را براساس ویژگی‌های فردی مخاطبان انجام داد‌. در بازاریابی نفر به نفر، کمپانی‌ها با شعار «رفتار مختلف با مشتریان مختلف» فعالیت‌های بازاریابی خود را پیگیری می‌کنند‌. فردی‌سازی محتوای فعالیت‌های بازاریابی، به کمپانی‌ها کمک می‌کند تا با برقراری روابط بلندمدت با مشتریان و به تبع آن جلب رضایت آنها، فروش خود را بالاتر ببرند‌.

برای ایجاد کمپین بازاریابی فرد به فرد، لازم است شرکت‌ها وب‌سایت‌های‌شان را به نحوی طراحی کنند که امکان پیش‌بینی سلایق کاربران از طریق آنها امکان‌پذیر باشد‌. دستیابی به این هدف نیازمند مهارت‌های برنامه‌نویسی و بهره‌گیری از تکنیک داده‌کاوی است‌. پیــش‌بینی می‌شـود با پیشــرفت روزافـــزون تکنولوژی‌های مربوطه، استفاده از تکنیک بازاریابی فرد به فرد در سال 94، به اصلی حیاتی در شرکت‌ها برای حفظ مزیت رقابتی و برقراری ارتباط موثر با مخاطبان تبدیل شده و شاهد به کارگیری گسترده آن توسط اغلب شرکت‌ها، حتی شرکت‌های کوچک باشیم.

استفاده از چهره‌های شناخته شده در تبلیغات

استفاده از چهره‌های شناخته شده از قبیل بازیگران و فوتبالیست‌ها در تبلیغات، از چندی پیش شدت گرفته است‌. شعار تبلیغاتی «نوین چرم، انتخاب بهرام رادان» و استفاده از چهره جواد نکونام در تبلیغات روغن موتور کاسپین، نمونه‌هایی از این دست هستند‌. پیش‌بینی می‌شود در نتیجه لغو ممنوعیت استفاده از چهره‌های شناخته شده در تبلیغات، این روند در سال 94 شدت یابد و شاهد شکل‌گیری تعداد بیشتری از کمپین‌های تبلیغاتی با حضور چهره‌های شناخته شده باشیم‌.

افزایش روند استفاده از داستان‌گویی

با افزایش فعالیت‌های بازاریابی و آگاهی شرکت‌ها از اهمیت پرداختن به فعالیت‌های بازاریابی، بازاریابان به دنبال راهی برای رساندن پیام خود به مخاطبان بین حجم عظیم تبلیغات موجود هستند‌. یکی از تکنیک‌هایی که استفاده از آن منجر به ایجاد تمایز می‌شود، تکنیک داستان‌گویی بصری است‌. استفاده از تکنیک داستان‌گویی به‌ویژه در تبلیغات تلویزیونی، به منظور ایجاد درگیری احساسی مخاطبان مورد استفاده بازاریابان قرار می‌گیرد‌. در این تکنیک، تمرکز اصلی بر داستان اصلی نقل شده در تبلیغ قرار گرفته و در کنار آن محصول شرکت نیز معرفی می‌شود‌. استفاده از روند داستانی در تبلیغات و کمپین‌های بازاریابی، مفهوم جدیدی نیست اما در شرایط امروزی بازار که در آن مشتریان با بمبارانی از تبلیغات مجازی و حقیقی روبه‌رو می‌شوند، استفاده از تکنیک‌هایی که در آن محصول به‌صورت غیرمستقیم به مخاطبان معرفی شود، اهمیت بیشتری می‌یابد و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود این روند در سال 94 شدت یابد و شاهد تبلیغات بیشتری با روند داستانی باشیم‌.

‌‌تخصیص بودجه بیشتر به تبلیغات آنلاین

با افزایش استفاده از گوشی‌های تلفن هوشمند و دسترسی گسترده به اینترنت، مردم بخش عمده‌ای از وقت‌شان را به جست‌وجو در وب‌سایت‌ها می‌گذرانند‌. این مسئله، فرصت قابل توجهی را در اختیار بازاریابان قرار می‌دهد تا از این طریق به بخش‌هایی از بازار دسترسی پیدا کنند که پوشش دادن آنها در شیوه‌های سنتی بازاریابی به سادگی امـکان‌پذیر نبود‌ .پیش‌بینی شده است نرخ جهانی تبلیغات آنلاین در سال آتی، 10 درصد افزایش پیدا کند‌. بنابراین انتظار می‌رود با آگاهی شرکت‌ها از روند رو به رشد تبلیغات آنلاین در سال 94، بودجه بیشتری به این بخش اختصاص داده شود‌.

افزایش اهمیت نقش تحلیل بازار

بسیاری از ابزارهای تحلیلی، به منظور درک نحوه ارتباط مشتریان با محصول یا خدمت ارائه شده توسط شرکت‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد‌. پیش‌بینی می‌شود روند استفاده از این ابزارها، در سال 94 نیز همچنان افزایش یافته و در آینده‌ای نه‌چندان دور، داده‌های جمع‌آوری شده توسط مشتریان به یکی از مایل‌استون‌های حیاتی بازاریابی تبدیل شده و دسترسی و تحلیل آنها بسیار ساده‌تر و سریع‌تر انجام گیرد.

افزایش روند استفاده از تبلیغات سریالی

تکنیک تبلیغات سریالی، یکی از تکنیک‌های پرکاربرد بازاریابی و تبلیغات است که مخاطب در فواصل زمانی از پیش تعیین شده، در معرض مجموعه‌ای از تبلیغات مرتبط و بیان‌کننده یک داستان واحد، قرار گرفته و ذهن او بیشتر درگیر می‌شود‌. پیش‌بینی می‌شود در سال 94، روند استفاده از این تکنیک افزایش یافته و تحت‌تاثیر قرار دادن ذهن مخاطب، نیازمند صرف تلاش و نوآوری بیشتر و برنامه‌ریزی طولانی‌مدت از طریق مجموعه‌ای از تبلیغات مرتبط و هدفمند باشد.
افزایش استفاده از استراتژی‌های بازاریابی محتوایی

پیش‌بینی می‌شود در سال 94 نیز میزان استفاده از اســـتراتژی‌های بازاریابـــی محتوایی، همچنان افزایش یابد‌. این به آن معناست که بازاریابان تکنیک‌های سنتی بازاریابی دیجیتالی را رها و از روش‌های نوینی استفاده می‌کنند که منجر به خلق محتوای مرتبط و تاثیرگذار می‌شود تا شرکت‌ها از این طریق بتوانند هم مشتریان قبلی را حفظ کنند و هم به دنبال جذب مشتریان جدید باشند‌.

افزایش اهمیت موبایل‌

اهمیت استفاده از تلفن همراه در بسیاری از جنبه‌های کسب‌و‌کار از جمله بازاریابی آنلاین، افزایش می‌یابد‌. استفاده مردم از تلفن همراه در تمام شبانه روز، فرصتی را در اختیار بازاریابان قرار می‌دهد تا بتوانند در فواصل زمانی و مکان‌های مختلف به مخاطبان‌شان دسترسی داشته باشند‌. برخی از کارشناسان معتقدند استفاده از تبلیغات موبایلی از مابقی ابزارهای تبلیغات آنلاین نیز پیشی بگیرد اما مشخص است که با پیشرفت تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها و نقش تاثیرگذار آنها در زندگی مردم، استفاده از تبلیغات موبایلی در سال آتی روند رو به رشدی از خود نشان خواهد داد‌.

تمرکز بیشتر بر ارتباطات داخلی

پیش‌بینی می‌شود در سال آتی، شرکت‌ها بر ارتباطات داخلی به‌عنوان یکی از دارایی‌های بازاریابی تمرکز کنند تا به این وسیله اطمینان یابند درک درستی از برند، چشم‌انداز و ماموریت سازمان بین کارمندان و کلیه ذی‌نفعان، شکل گرفته است‌.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wHiJVB6o
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه