مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایرانایر با تاکید براینکه ایرانایر هیچ نقشی در فروش و واگذاری هتل هما نداشته است، گفت: قرارداد هتلهای هما براساس مصوبه هیات وزیران بین سازمان خصوصیسازی و سازمان تامین اجتماعی بوده و اساسا هیچ ربطی به ایران ایر ندارد. به گزارش ایلنا، فرهاد پرورش در پاسخ به این سوال که مدیر کارگو ایران ایر در حال حاضر صاحب ۱۰هزار متر مربع زمین هتل هما است نیز اظهار داشت: مدیر کارگو ایران ایر هیچ نقشی در خرید آن مقدار از زمین نداشته است. آن مقدار از زمین هتل هما متعلق به ایرلاین هما بوده و زمانی هم که هتل هما جزو ایرانایر بود یک مجموعه بودند اما حال که جدا شدهاند ما حتی بابت دفتر ایران ایر که واقع در هتل هما است به مجموعه هتل هما اجاره میپردازیم.
پرورش با بیان اینکه از پیشنهاد تامین اجتماعی برای واگذاری مجدد هتل هما به مجموعه هواپیمایی هما استقبال میکنیم، گفت: همانطور که مطلع هستید وزیر راه وشهرسازی هم معتقد است شرکت هواپیمایی ایرانایر که حامل پرچم ملی است باید بهعنوان یک ایرلاین دولتی حفظ شود از این رو ما از این پیشنهاد تامین اجتماعی هم برای پیوستن دوباره هتل هما به ایرانایر استقبال میکنیم.
پرورش با انتقاد به وضعیت دوگانه پیش آمده برای ایرلاین هما اظهار کرد: ما باید از این وضعیت دوگانه هر چه زودتر آزاد شویم. ایران ایر از سال ۸۶ مشمول واگذاری بوده است و هر جا که به نفع بخش دولتی نبود گفته میشد ایران ایر هنوز خصوصی است و هرجا هم که به نفع بخش خصوصی نبود گفته میشد ایران ایر دولتی است.
وی ادامه داد: با بهوجود آمدن این وضعیت ایران ایر نتوانست از تسهیلات و امکانات دولتی استفاده کند و از مزایای خصوصی بودنش محروم ماند. مدیر عامل ایرانایر از ارائه لایحهای به مجلس برای حفظ ساختار دولتی ایرانایر خبر داد و گفت: با پیگیریهای وزیر راه و شهرسازی لایحهای را تنظیم کردهایم که شرکت ایران ایر به حالت دولتی حفظ شود البته طبق گفته دکتر آخوندی ایران ایر باید افزایش سرمایه بیاورد و شرکت بازسازی شود.
وی ادامه داد: با تغییر و تحولاتی که انجام خواهد شد اعتبار و نام قبلی ایران ایر حفظ میشود و در حال حاضر لایحه تنظیم شده را برای دولت ارسال کردهایم و بعد از پیگیری در دولت به مجلس برای تایید نمایندگان میرود. پرورش با تاکید براینکه باید در واگذاری ایرانایرتور هم تجدید نظر شود گفت: متاسفانه فرآیند خصوصیسازی ایرانایرتور هم به خوبی انجام نشد و معتقدم در فرآیند خصوصیسازی این شرکت هم باید بازنگری صورت بگیرد.
وی همچنین درباره اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی گفت: ایران ایر هنوز یک ریال هم از صندوق توسعه ملی تسهیلاتی دریافت نکرده است. پرورش با بیان اینکه در حال حاضر جوانترین هواپیما در اختیار ناوگان هوایی ایران ایر است گفت: جوانترین هواپیمای ایران متعلق به سال 2004 و با 11 سال سن جوانترین هواپیمای ایران است که متعلق به ایران ایر است. وی همچنین با اشاره به سیستم چارتی گفت: ایران ایر هیچ وقت سیستم چارتر نداشته است کمااینکه در پروازهای عتبات عالیات در اربعین هیچ بلیتی با عنوان چارتر از ایران ایر فروخته نشد.
وی ادامه داد: پروازهای عتبات عالیات ایرانایر با یک نرخ توافقی در اختیار سازمان حج و زیارت است و در ایام اربعین هم که پرواز فوق العاده به نجف داشتیم بلیت را با همان قیمت ۶۵۰ هزار تومان برای رفت و برگشت به زائران فروختیم. پرورش همچنین از افزایش ۴۰۰ درصدی پروازهای ایران ایر به عراق خبر داد و گفت: از سه سال گذشته تا به امروز پروازهای ایرانایر به مراکز عراق چهار الی پنج برابر شده که همچنین از 10 مرکز استان کشورمان امکان سفر به عتبات عالیات را فراهم کردهایم.