اپل اخیرا نامه ای به گروه های دیدبان حقوق بشر ارسال کرده و به آنها اطمینان داده که iOS 14 به محدودیت های جدیدی در زمینه حفظ حریم خصوصی مجهز می شود. این شرکت در همین نامه اعلام کرده که فیس بوک با نادیده گرفتن حریم خصوصی کاربران، در حال جمع آوری اطلاعات آنها است.
به گزارش دیجیاتو، این شرکت کوپرتینویی در این نامه اعلام کرده اطلاعات کاربران را به شرکت ها نمی فروشد، اما فیس بوک رویکرد کاملا متفاوتی را در پیش گرفته است. این نامه واکنش سریع این شبکه اجتماعی را در پی داشت. فیس بوک گفته که اپل با این کار سعی دارد خود را از دیگر مسائل دور کند.
این شبکه اجتماعی ادعا کرده که اپل از موقعیتش در بازار برای استفاده از مجموعه داده های خود بهره می برد و استفاده رقبا از این اطلاعات را تقریبا غیرممکن کرده است. ر اعلام کرده اپل از این موضوع به عنوان یک پوشش برای سلطه خود در دنیای تبلیغات استفاده می کند.
پس از اینکه توسعه دهندگان و کسب و کارها از عدم آمادگی خود برای محدودیت های امنیتی جدید اپل خبر دادند، این کمپانی ارائه محدودیت های حریم خصوصی را تا سال آینده میلادی به تعویق انداخت. طبق گزارش ها، این اقدام اپل باعث کاهش چندین میلیارد دلاری درآمد شرکت های فعال در حوزه تبلیغات می شود.
فیس بوک اعلام کرده که نگرانی اپل برای حفظ حریم خصوصی، یک حواسپرتی عمدی از وقوع یک تحول در کوپرتینو است. به ادعای این شبکه اجتماعی، اپل به جای محصولات سخت افزاری نوآورانه، روی نرم افزارها و رسانه های داده محور تمرکز کرده است.
در حالی که این دو شرکت یکدیگر را به نقض حریم خصوصی کاربران متهم می کنند، رگولاتورهای ضدانحصار ایالات متحده آمریکا اقدامات آنها را زیرنظر دارند. مقامات در حال بررسی دقیق روش های کسب و کار این شرکت ها هستند.
با وجود تمام این بحث ها و اتهامات، اپل و فیس بوک هر دو بخشی از درآمد خود را از دست خواهند داد. فیس بوک با کاهش درآمد تبلیغات روی دستگاه های اپل مواجه می شود و شرکت کوپرتینویی نمی تواند اعتماد کاربران به سخت افزار و نرم افزار خود را افزایش دهد و در بازار با مشکل مواجه خواهد شد.