یکشنبه, ۱۳ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sun, 3 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

اهمیت شجاعت در تبلیغات

9 سال پیش ( 1393/9/20 )
پدیدآورنده : منیژه صادقی  

باید اعتراف كنم از زمانی كه سریال «مردان مَد» با موضوع تبلیغاتچی‌های خیابان مدیسون در امریكا پخش شد، ناگهان موجی برای تحقیق در زمینه شجاعت در تبلیغات و ارائه ایده‌های شجاعانه در این كار ایجاد شد. 

تبلیغات، همچون بسیاری دیگر از حرفه‌هایی كه نیاز به خلاقیت در روند انجام كار دارند، به میزانی از شجاعت هم نیازمند است. در دنیای هنر، كسانی كه توانستند بیش از دیگران ریسك‌پذیر باشند و در این راه بتوانند ناب‌ترین ایده‌ها را ارائه دهند، در مركز توجه قرار می‌گیرند و می‌توانند به كسب درآمد برسند. 

در جهان سینما هم شما تنها آثاری را به خاطر می‌آورید كه از بیشترین میزان شجاعت و تازگی در خلاقیت بهره برده باشند. آثاری همچون «اودیسه فضایی»، «پدر‌خوانده» و «خوب، بد، زشت». در موسیقی هم كسانی همچون جیمی هندریكس، بیتلز و الویس پریسلی در دسته بزرگانی قرار می‌گیرند كه به سبب شجاعتی كه در خلاقیت داشتند، نام شان جاودان شد. 

در تبلیغات هم داستان همین است، اما شاید بتوان گفت مهم‌ترین شخص در تاریخ تبلیغات جهان همان كسی است كه بالاترین میزان ریسك را پذیرفت و پا به دنیای خطر گذاشت تا جاودانه شود. در‌این‌باره اگر بخواهیم مثالی بیاوریم می‌توانیم به یک مشتری همچون شركت «اَپل» و یک شركت تبلیغاتی همچون Chiat\Day اشاره كنیم كه هر دوی آنها جزو شركت‌هایی به حساب می‌آیند كه درصد ریسك‌پذیری بسیار بالایی دارند. «شجاعت در تبلیغات اغلب با ترس مغلوب می‌شود». این جمله غم‌انگیز است اما حقیقت دارد. 

بیشتر ایده‌های تبلیغاتی كه اغلب بسیار جسورانه و شجاعانه هستند، در لحظه اولی كه ارائه می‌شوند مورد‌توجه قرار نمی‌گیرند. این ایده‌ها حتی اگر هم مورد‌توجه قرار گیرند اغلب به زیر تیغ سانسور كشیده می‌شوند. 

این ایده‌ها معمولا به این دلایل رد می‌شوند: 

1- رقبای ما از این كارها نمی‌كنند

خب مگر قرار نیست در كار تبلیغات متفاوت باشیم؟ متاسفانه بیشتر مشتریان تبلیغات گمان می‌كنند كه باید كارشان در چارچوب و مرزهای مشخصی باشد كه همگان در آن كار می‌كنند و همین یكی از بزرگ‌ترین سدها در مقابل خلاقیت در كار است. 

2- شبیه تبلیغات نیستند

چه بهتر. پس در این شرایط می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری هم داشته باشد. 

3- ما هنوز برای برداشتن چنین قدمی آمادگی نداریم

اگر تفكر شما این است كه هیچ‌وقت به آنجایی نمی‌رسید كه قدمی برای پیشرفت در كارتان بردارید. هیچ‌كسی آمادگی ندارد، اما بالاخره باید روزی شروع كنید. 

4- هزینه بسیار بالایی برای ما دارد

واقعا؟ لطفا درباره آن فكر كنید.‌.‌. آیا بهتر است مبلغ كمتری را روی ایده‌ای هزینه كنید كه كسی به آن اهمیتی نمی‌دهد یا با كمی پول بیشتر بتوانید توجه همه را به خود جلب كنید؟ 

5- آن را نمی‌فهمم

متاسفانه این جمله یكی از بدترین جملاتی است كه می‌تواند خلاقیت‌ها را بكشد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/K1anHT5p
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه