الگوی تبلیغات رسانهای یک استراتژی درست برای بازاریابی کسبوکار شما در میان شبکههای رسانهای است تا بتوانید به اهداف موردنظرتان در پیشرفت کسبوکاری که دارید، برسید؛
اهدافی همچون آگاهیرسانی جمعی نسبت به کسبوکاری که در آن فعالیت میکنید تا بتوانید از این طریق مشتریان جدیدی را به جمع مشتریان گذشته خود جذب کنید. اینکه تا چه حد بتوانید در زمینه آگاهیرسانی به موفقیت برسید بهطور کامل به دو مسئله بستگی دارد. از یکسو باید در مرحله تحقیق و اجرا دقت لازم را انجام دهید و از سوی دیگر باید به آگاهی لازم در زمینههایی همچون خریدوفروش در رسانه و اطلاعات پایهای درباره استراتژی بازاریابی رسیده باشید.
مهمترین کارکرد الگوی تبلیغات رسانهای در این است که یک کمپین تبلیغاتی میآفریند که کمک میکند تا شما بتوانید به هدف استراتژیک خود دست یابید.
باید گفت که بهطور خاص، الگوی تبلیغات رسانهای، از هدف استراتژیک بازاریابی شما دفاع میکند و علاوه بر این شبکههای مفید و مناسب رسانهای را برای شما انتخاب میکند تا بتوانید به اهداف خود دست یابید. همچنین به شما کمک میکند تا تاکتیکهای خاص تبلیغات را شناسایی کرده و در مسیر رسیدن به اهداف خود، برای انتخاب شبکههای تبلیغاتی رسانه محدودیت قائل شوید.
بدون اهداف روشن، شما نمیتوانید یک الگوی بازاریابی را شکل دهید. هدف معمول برای امر بازاریابی و تبلیغات جذب مشتریان تازه است، اما گاهی اوقات دیده میشود که کمپانیها اهداف دیگری را برای رفتن به سمت تبلیغات دنبال میکنند. اهدافی همچون زمانی که با از سر گذراندن یک رسوایی، تصمیم دارند دوباره حسننیت خود را به مشتریان نشان دهند و اعتماد آنان را به سوی خود جلب کنند یا اینکه کمپانی موردنظر میخواهد نام خود را تغییر داده و به این طریق به مشتریان سابق خود این تغییر نام را اطلاع دهد. بنابراین پیش از هر انتخابی بهتر است که اول به هدف اصلی خود برای تبلیغات فکر کنید.
اگر مشتریان هدف، برای شما زنان جوان خانهدار هستند، در این صورت مجلات قدیمی که خواننده آنان زنان سالخورده هستند به درد شما نمیخورد. به جای آن شما میتوانید با کمی تحقیق متوجه شوید که این زنان جوان خانهدار علاقهمند به چه برنامههایی در تلویزیون یا رادیو هستند و به این صورت میتوانید با خرید آن زمان مشخص برای تبلیغات خود به مشتریان موردنظر اطلاعرسانی کنید.
علاوهبر شبکههای رسانهای معمولی که میتوان از آنها نام برد مانند روزنامهها، بیلبوردها، ایمیلهای تبلیغاتی، بروشورها و حتی ابزارهایی که میتوان از آنها برای تبلیغات استفاده کرد، ابزارهای کوچکتر متفاوت و موثرتری هم وجود دارند که میتوانند در فرآیند تبلیغات به کار گرفته شوند؛ ابزارهایی چون مگنتهای یخچال و فریزر که مزین به تبلیغات شما هستند.
البته شما در این مسیر باید مسائل دیگری را هم درنظر بگیرید. بهطور مثال اینکه کدام رنگ و چه کلماتی برای تبلیغات شما مناسب است و میتواند پیام تبلیغاتی شما را بهدرستی به مخاطب برساند. علاوهبراین شما باید به مکانی که تبلیغات شما در آن قرار میگیرد هم توجه کنید تا بتواند شما را به آنچه در ذهن دارید نزدیک کند.