یک عضو هیاتمدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو با تاکید بر اینکه همایش بینالمللی صنعت خودرو یک شو تبلیغاتی نیست افزود: خودروسازان و قطعهسازان بزرگ دنیا بیکار نیستند که برای برگزاری یک شو تبلیغاتی به ایران بیایند.
به گزارش پرشین خودرو، محمدرضا نجفیمنش با بیان این مطلب افزود: افزایش چشمگیر تعداد شرکتکنندگان خارجی در دومین همایش بینالمللی صنعت خودرو ایران نسبت به سال گذشته، گویای این واقعیت است که فرصتهای بسیار مناسبی برای توسعه مشارکتهای بینالمللی در این صنعت مهم ایران وجود دارد.
وی درباره برخی از اظهارنظرها و تشبیه این رویداد بزرگ بینالمللی به یک شو تبلیغاتی افزود: طرح چنین موضوعاتی نادیده گرفتن اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان است.
نجفیمنش افزود: بازار خودرو ایران و منطقه خاورمیانه بهعنوان یکی از بازارهای مهم دنیا در کانون توجه خودروسازان بزرگ و خوشنام جهان است و با توجه به زیرساختهای موجود در صنعت خودرو و قطعه سازان ایران، تمام آنها در این موضوع اشتراکنظر دارند که رمز موفقیت در این بازار همکاری با خودروسازان ایرانی است.
عضو هیاتمدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو گفت: هرچند صنعت خودرو و قطعهسازی ایران در دوران سخت تحریمها گامهای بلندی در راستای خودکفایی برداشته است، اما بدون تردید قرار گرفتن در زنجیره جهانی صادرات خودرو و قطعات از طریق قراردادهای همکاری مشترک با خودروسازان بزرگ جهان با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود.
نجفی منش، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در بازدید تاریخی از صنعت خودرو و طرح این موضوع که نباید به بهانههای واهی بازار خودرو را در اختیار واردات قرار داد، افزود: به نظر میرسد، با اظهارنظرهای منفی علیه این رویداد، بسیاری از افراد سنگ واردات را به سینه میزنند و از هر تلاشی برای تضعیف صنعت خودرو دست برنمیدارند. وی با بیان اینکه باید این سطح توجه جهانی به صنعت خودرو ایران را به فال نیک گرفت، گفت: در حال حاضر، روند مذاکرات موفق جمهوری اسلامی ایران با قدرتهای جهانی موضوع اصلی فضای سیاسی بینالمللی است و همه گروههای داخلی باید تلاش کنند تا در تمام زمینهها این اقتدار حفظ شود.