شنبه, ۱۰ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 30 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

تحقیقات بازار به‌عنوان بخشی مهمی از فرآیند ایجاد و توسعه کسب‌و‌کار و انجام فرآیند تبلیغات و برندینگ، فرآیندی منظم از تحقیقات است که شامل نیازهاى مشتریان، رقبا، فرصت‌ها و تغییرات بازار است. صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک، با تحقیق برای یافتن پاسخ سوالات اساسی، به مسائل مهمی از جمله سطح رقابتی بودن کسب‌و‌کارشان، سطح سودآوری فضای مجازی در فروش یا اطلاع‌رسانی برند و محصول و دغدغه‌سنجی مخاطبان بالقوه و بالفعل موجود پی می‌برند؛ مسائلی که برای شروع کار می‌تواند نقشه مسیر مفیدی را در اختیار آنان قرار دهد.

امروزه علاوه بر بازاریابی کالاهای تولیدی از جانب شرکت‌ها برای آگاهی از میزان استقبال و آگاهی‌سازی افراد، پروژه‌های تست محصول در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود که در اصل حکم تحقیقات در بازار را دارد. استفاده از این راهکار همانند بهره‌گیری از محققان بازار تمام وقت و باتجربه به‌صورت تمام وقت برای کسب‌و‌کارهاست. بدین ترتیب با لحاظ کردن مختصات و مشخصه‌های متفاوت دنیای مجازی با بازار سنتی می‌توان به پشتوانه‌ تجارب و پیشینه کسب‌و‌کار خود در حوزه فعالیت شرکت، سنجیده‌ترین و حرفه‌ای‌ترین مسیر را برای رسیدن به اهداف کوتاه‌مدت و بلند‌مدت بازاریابی و نیل به موفقیت در این زمینه تبیین کرد. 

تحقیقات بازار از این طریق می‌تواند برای یک کسب‌و‌کار، تصویری از میزان سوددهی محصول یا خدمات هر کسب‌و‌کار ارائه کند. برای محصولات یا خدماتی که به تازگی عرضه می‌شوند جست‌وجوی بازار مناسب می‌تواند به شرکت‌ها بگوید که آیا آنها با خواسته‌ها و انتظارات مشتریان خود هماهنگ هستند یا برای رسیدن به نتایج مطلوب بهتر است چه تغییراتی ایجاد کنند و چه فعالیت‌هایی انجام دهند. با تحقیق در بازار هدف و یافتن پاسخ سوالات خاص برای این منظور، صاحبان کسب‌و‌کار می‌توانند بیاموزند که دسترسی به اطلاعات زنده و قابل استنادی داشته باشند، مطلبی که دستیابی به آن در تحقیقات پیمایشی محیطی بعضا غیر‌ممکن به نظر می‌آید.

همچنین برای رقابت در بازارهای محلی می‌توان گروهی از طرفداران محصول یا خدمت کسب‌و‌کار خود را نیز تشکیل داد یا اگر خدمات شرکت ما کشوری یا فرامرزی باشد بازهم روش‌های کم هزینه سرمایه‌گذاری بسیاری در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که می‌توان از آنها در جهت پیشرفت شرکت و حرکت سریع‌تر، از مسیر کوتاه‌تر در جهت نیل به اهداف به‌صورت خلاقانه بهره برد. می‌توان بازدیدکنندگان سایت شرکت خود را تشویق به هواداری خود در شبکه‌های اجتماعی کرد، چرا که بازدید‌کنندگان از وب‌سایت هر شرکت می‌توانند از هواداران فعال و بالقوه آن
شرکت باشند.

در شبکه‌های اجتماعی می‌توانیم با مشتریان خود درباره ایده‌های جدید بحث و از آنها نظرخواهی کنیم. امروزه مشتریان دوست دارند حس کنند در فرآیند فعالیت شرکت تولید‌کننده محصول محبوب خود تاثیرگذارند ولی نباید فراموش کرد موضوع اصلی بحث کردن و تنها برقراری رابطه با مشتریان نیست بلکه جذب ایده‌های جدید مورد نیاز است. امروزه تبلیغات مفهومی و محتوایی شده است بنابراین تنها با تامین کردن لیست‌هایی از قیمت و اجناس و کاتالوگ‌های اینترنتی موفقیت چندانی نخواهیم داشت بلکه باید سعی کرد مفهومی را پرورش داد و پشتیبانی کرد. برای مثال دوستدار محیط‌زیست بودن بسیار پرطرفدار خواهد بود و با این عملکرد و ایجاد یک شعار جذاب می‌توان با قدرت وارد عرصه رقابت شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/q5f2xh4P
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه