خلق یک ایده جدید بازاریابی، لزوما به معنای خلق یکباره و ناگهانی مدل بازاریابی خلاقانهای که تا به حال وجود نداشته نیست. کار ما با تقلید از مدلهای بازاریابی موجود و سعی در نوآوری در آنها برای ایجاد مزیت رقابتی با رقبای دیگر بازار باید شروع شود. برای این کار ایجاد مدل بازاریابی ابزار قدرتمندی است که امکان ایدهپردازی به ما را در چهار کانون مهم یعنی منابع، ارزش، مشتری و منابع مالی میدهد. نوآوری براساس منابعی که در دسترس داریم، ریشه در زیرساختها شامل منابع و فعالیتهای کلیدی شرکت ما و شرکای کلیدی موجود دارد.
در این استراتژی، ایده اصلی ایجاد فرصتی جدید یا استفاده از فرصتی موجود برای بهبود کارایی و بالا رفتن بهرهوری در فرآیندهای کسبوکار است. نوآوری در این زمینه و برای بازاریابی کمهزینه را میتوان با روشهای مختلفی ایجاد کرد، استفاده از منابع موجود یا بهکارگیری منابع جدیدی که رقبای ما به آن دسترسی ندارند. بازطراحی کاراتر روشهای بازاریابی که میتواند مبتنی بر فناوریهای جدید باشد و دسترسی آسان به یک شریک تجاری منحصربهفرد که فرآیندهای تبلیغات و بازاریابی ما را با کیفیت بالاتری پشتیبانی میکند، این تاکتیکها باعث بالا رفتن موفقیت شده و به تبع آن، برای ما مزیت رقابتی ایجاد
خواهد کرد.
از سویی دیگر نوآوریهایی که براساس مشتریان و برپایه نیازهای مشتری، سهولت در دسترسی و افزایش راحتی شکل میگیرد، در برگیرنده سه جزء زیر میشود که بازطراحی مجدد هر یک از آنها با هدف ایجاد تمایز با رقبا، میتواند منجر به خلق یک ایده بازاریابی نوین و کمهزینه شود.
اهمیت نظم و انضباط
بىنظمى، آدمى را رنج مىدهد و ذهن و فكر انسان را آشفته مىسازد، بازدهى كار را كم مىكند، وقت گرانبها را بهآسانى نابود مىكند. براى مبارزه با این آفت زیانبار، لازم است نخست آن را شناخت و سپس با آن به مبارزه پرداخت تا دستیابى به گوهر گرانبهاى نظم، آسانتر شود. وجود نظم و انضباط برای ادامه جریان صحیح کارها و برای هر نوع موسسه، اداره، سازمان و کارگاهی ضرورت دارد.
با نگاهی سیستماتیک به این نتیجه میرسیم که هر جامعهای که افرادش به رعایت نظم و مقررات و قوانین جاری خود پایبند باشند بهخوبی خواهد توانست به مدارج عالی پیشرفت و ترقی همگانی دست یابد. هر موسسهای که وظیفه تولیدی و خدماتی ویژهای را برعهده داشته باشد نیز برای آنکه بتواند رضایت خاطر مشتریان و مراجعان خود را فراهم آورد ناچار خواهد بود که نخست در میان افرادش، پرسنل کارگران و کارکنانش ایجاد نظم کند و انضباط شغلی لازم را برقرار سازد.
جمعآوری و دستهبندی ایدههای تولید شده
پس از بررسی اهمیت نظم و انضباط و مروری کوتاه بر فرآیند تولید ایدههای ناب، حال به این نکته میپردازیم که اگر ایدههایی که در طول زمان تولید میشوند جدیتر گرفته شوند و بهصورت منظم و مدون در پوشهای جمعآوری شوند میتوان بنابر زمان و شرایط شرکت به استفاده از آنها پرداخت و به نتایج بهتری دست یافت، در صورتیکه عدم توجه و گردآوری و مدون ساختن ایدههای نوین موجب از بین رفتن فرصتهایی برای کسبوکار شده و بعید نیست که با این سهلانگاری موفقیتی را از دست دهیم.