بدون تردید یکی از اقدامات اصلی برندها در زمینه بازاریابی، تولید محتوا است. با این حال آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چرا باید این اقدام را به عنوان مهمترین روش بازاریابی در عصر حاضر به حساب آورد؟ درواقع اگر در شکل و کار شما این اقدام اولویت اول نباشد، متاسفانه در حال از دست دادن فرصت های موجود در بازار هستید و تحت این شرایط طبیعی است که شاهد رشد بالاتر برندهای رقیب باشید. با توجه به این امر که از زمان شروع پاندمی کرونا، میزان استفاده افراد از اینترنت به مراتب بیشتر شده است. فرصت بسیار خوبی ایجاد شده تا در صورت عدم فعالیت مناسب در زمینه تولید محتوا، شروعی قدرتمند را داشته باشید. با این حال تا زمانی که نسبت به مزیت های این موضوع آگاهی نداشته باشید طبیعی است که عملکرد چندان مناسبی را هم از خود نشان ندهید. در این راستا هفت دلیل ضرورت تولید محتوا برای هر کسب و کاری را بررسی خواهیم کرد.
1-مهمترین معیار برای موتورهای جست و جو است
درواقع تولید محتوا برای موتورهای جست و جو که در صدر آنها گوگل قرار دارد، مهمترین پارامتر رتبه بندی محسوب شده و لازم است بدانید که اکثر افراد جست و جوهای خود را به صفحه اول محدود می کنند. تحت این شرایط طبیعی است که اگر تولید محتوا نداشته باشید، عملا شانسی برای دیده شدن نخواهید داشت. در این زمینه تنها تولید محتوا کافی نبوده و لازم است تا به کیفیت کار نیز توجه داشته باشید. برای مثال محتواهای کپی، بدون شک پایین ترین ارزش را دارند. این اقدام به قدری نیاز به صرف زمان بالا دارد که توصیه می شود تا تیمی حرفه ای را برای آن استخدام نمایید.
مطلب مرتبط: ترندهای تولید محتوا در سال 2022
2-ترافیک طبیعی سایت را افزایش خواهد داد
یکی از مشکلات رایج حال حاضر این است که سایت ها، به دنبال هر کاری برای افزایش ترافیک سایت خود هستند. این موضوع بدون شک در درازمدت بدترین نتایج را به همراه دارد. برای مثال تبلیغات گسترده، تنها به صورت مقطعی می تواند بازدیدهای سایت شما را بیشتر کند. با این حال در بازار امروز، صرفا جذب مخاطب مهم نبوده و مسئله مهمتر، حفظ آنها است. بدون شک اگر سایت شما جذابیت لازم را نداشته باشد و مخاطب را به خوبی درگیر نکند، پس از مدتی با ریزش شدید مخاطبان خود مواجه خواهید شد. در این زمینه نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که با افزایش اطلاعات جامعه هدف، شانس تبدیل شدن آنها به مشتری نیز چند برابر خواهد شد.
3-واردشدن به حوزه بازنشر
بدون شک محتوای قوی تنها در سایت شما باقی نخواهد ماند و دیگران به صورت مکرر آن را بازنشر می کنند. دلیل این امر به این خاطر است که هر سایتی، به دنبال محتواهای مناسب است. در این زمینه با درج لوگو و ارتباط دادن بخش های مختلف با کسب و کار خود ( ایجاد لوکیشنی که نام برند و لوگو در آن مشخص است) بدون شک با شانس دیده شدن فوق العاده بالایی مواجه خواهید شد. این امر در حالی است که هیچ گاه حتی بهترین تبلیغات، توسط برندهای دیگر بازنشر نخواهد شد. در این زمینه توصیه می شود که به دنبال راهکارهایی باشید تا تعلق محتوا به برند شما به خوبی حس شود.
4-افزایش تعامل
در زمینه تولید محتوا شما تنها به سایت اصلی محدود نبوده و شبکه های اجتماعی مختلفی نیز وجود دارد که مخاطبان بسیار بالایی را در اختیار دارند. بدون شک در صورتی که توانایی تولید محتوای بالایی را داشته باشید، فعالیت در این شبکه ها نیز برای شما با شانس رشد فوق العاده ای همراه خواهد بود و برای مثال امروزه تیک تاک، به شدت مورد توجه جوانان قرار گرفته و فرصتی جدید ایجاد شده است تا بتوانید با تمرکز بر روی آن، رشد سریعی را داشته باشید. به صورت کلی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف، نخستین اصل این است که تفاوت های آنها را به خوبی درک کرده و محتواهای جداگانه داشته باشید. برای مثال در توییتر، متن های کوتاه بالاترین شانس رشد را دارند و این امر در حالی است که در تیک تاک، ویدئوهای کوتاه چالشی، برگ برنده شما خواهند بود. آمارها در این زمینه حاکی از آن است که افراد نسبت به محتواها، واکنش به مراتب بهتری را از خود نشان می دهند. این امر در حالی است که تبلیغ، یک عامل مزاحم تلقی می شود. درواقع شما از تولید محتوا می توانید شانس تعامل بیشتری را داشته باشید.
مطلب مرتبط: 60 ایده برای تولید محتوا
5-فراتر از یک برند خواهید شد
در دیدگاه سنتی نسبت به بازار، مشتری و برند تنها یک ارتباط اقتصادی با یکدیگر دارند. این امر در حالی است که تولید محتوا می تواند شما را به دوست مشتری تبدیل کند. برای مثال فردی را تصور کنید که راه حل مشکل خود را از صفحه شما پیدا کرده است. بدون شک این اتفاق تا مدت ها در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند و تولید محتوای حرفه ای، بیانگر توانایی های شما نیز خواهد بود. تحت این شرایط طبیعی است که افراد سریع تر به شما اعتماد نمایند. همچنین درگیر ماندن مشتری و مخاطبان با برند شما، باعث خواهد شد تا احتمال از دست دادن آنها به مراتب کمتر شود که این امر به معنای بی اثر شدن تلاش های برندهای رقیب خواهد بود. با توجه به این امر که در زمینه تولید محتوا فضا برای خلاقیت بسیار گسترده است توصیه می شود که به دنبال راهکارهایی برای درگیر کردن حداکثری مخاطبان و مشتریان خود باشید. برای مثال ایجاد مسابقه و بازنشر محتواهای مرتبط با کسب و کار خودتان که توسط مشتریان ایجاد شده است، از جمله رایج ترین اقدامات محسوب می شود. در این زمینه با بررسی مداوم ترندها، می توانید راهکارهای به مراتب بهتری را پیدا کنید.
6-کاهش هزینه ها
از دیگر مزایای بسیار مهم این است که شما می توانید با تولید محتوای حرفه ای، در درازمدت هزینه های خود را تا مقدار قابل توجهی کاهش دهید. درواقع در حالت رایج، شما باید به دنبال تبلیغات گسترده باشید که بسیار پرهزینه هستند. با این حال تقریبا با نصف بودجه ای که صرف تبلیغات می کنید، می توانید فعالیت خود را شروع کرده و با در دست گرفتن امور، دیگر نگران افزایش مداوم هزینه ها نخواهید بود.
7-نیاز در بازار وجود دارد
به هر میزان که تبلیغات برای مخاطبان آزاردهنده است، به همان میزان تولید محتوا، مورد توجه قرار گرفته است. درواقع با بررسی آمارهای 10 سال اخیر متوجه این امر خواهید شد که هر ساله، آمارهایی در این حوزه با رشد فوق العاده ای همراه بوده است. این موضوع خود به خوبی نیاز بازار به محتواهای بیشتر را نشان می دهد. در این زمینه شما می توانید با تولید محتوا، سرعت رشد بسیار بالایی را تجربه کنید.
مطلب مرتبط: جدیدترین آمارها درباره تولید محتوا
در نهایت نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که مزیت های تولید محتوا، به مراتب بیشتر از هفت مورد بررسی شده است. با این حال در این مقاله تلاش شده تا مهمترین آنها معرفی و ارزیابی شود. در این راستا شما باید به دنبال کنار گذاشتن روش های منسوخ شده و کمتاثیر باشید تا بودجه خوبی جهت فعالیت حرفه ای در زمینه تولید محتوا شکل گیرد. درواقع در بازار به شدت رقابتی حال حاضر اگر کیفیت و خلاقیت بالایی را نداشته باشید، به سادگی کنار گذاشته خواهید شد.