براساس گزارش آژانس بازاریابی آکوستا از زمان شیوع ویروس کرونا 55 درصد از مشتریان رستوران ها در آمریکای شمالی اقدام به تهیه وعده های غذایی در خانه کرده اند. این امر تاثیر قابل توجهی بر روی کاهش تعداد مشتریان رستوران ها در طول ماه های اخیر داشته است. بدون شک تهیه غذا در خانه برای افراد تازه کار جذابیت چندانی ندارند. همین امر موجب نارضایتی گسترده در میان برخی از مردم شده است. بزرگ ترین نگرانی خانواده ها و افراد در پی تهیه وعده های غذایی بیشتر در خانه خطرهای ناشی از مراجعه به خرده فروشی های مواد غذایی است. امکان ابتلا به ویروس کرونا برای مدت ها کسب و کارها را تعطیل کرده بود. این امر در کنار نگرانی برای کاهش توان خرید مردم موجب بازگشایی اغلب کسب و کارها با رعایت نکات بهداشتی شد. از آن زمان تا به حال هنوز هم برخی از مردم نسبت به مراجعه حضوری به فروشگاه ها تردید دارند. همین امر موجب رونق هرچه بیشتر فعالیت کسب و کارهای آنلاین شده است.
براساس مطالعه موردی آژانس بازاریابی آکوستا اکنون 11درصد از مردم در آمریکای شمالی وعده صبحانه را مفصل تر میل می کنند. این امر همراه با افزایش 13 درصدی تمایل برای تهیه وعده شام در منزل همراه است. چالش اصلی در این میان وعده ناهار است. اغلب مردم در زمان صرف این وعده غذایی در محل کار حضور دارند. همین امر میل وعده موردنظر را دشوار کرده است. حضور در رستوران ها هنوز هم تهدید قابل توجهی برای مردم دارد. همین امر سفارش آنلاین غذا را بدل به ترندی جذاب در میان کارکنان مختلف کرده است.
مطلب مرتبط: نجات صنعت رستوران داری با عرضه بیرون بر غذاها
فعالیت خرده فروشی های آنلاین در حوزه مواد غذایی در طول ماه های اخیر تغییر زیادی نداشته است. این نکته با توجه به افزایش تمایل مردم برای تهیه وعده های غذایی در منزل جای تعجب دارد. پیش بینی اصلی آژانس بازاریابی آکوستا افزایش تقاضا برای راه اندازی خرده فروشی آنلاین در حوزه مواد غذایی در طول ماه های آینده است. با این حساب شاید بسیاری از خرده فروشی های قدیمی و پرطرفدار به سراغ راه اندازی شعبه آنلاین بروند. تاثیرات ویروس کرونا بر روی دنیای کسب و کار به نسبت طولانی خواهد بود. همین امر اتخاذ استراتژی های بلندمدت را ضروری می سازد. صنعت خرده فروشی و رستوران داری بیشترین تاثیر از بحران کرونا را پذیرفته اند بنابراین مشاهده تغییر شیوه فعالیت آنها در آینده نزدیک طبیعی خواهد بود.