بازی پوکمن گو در بسیاری از کشورهای جهان دارای طرفدارهای پر و پا قرصی است. طرفداران این بازی به طور معمول عادت به دنبال کردن مراحل آن در فضای باز دارند. این امر با شیوع ویروس کرونا بدل به چالشی اساسی برای توسعه دهندگان پوکمن گو شد. بسیاری از برندهای معتبر جهانی در طول دوران کرونا ضررهای بسیار زیادی را متحمل شدند، اما در این میان توسعه دهندگان پوکمن گو به سرعت اقدام مناسبی برای کاهش هزینه ها انجام دادند.
هدف اصلی معرفی بازی پوکمن گو دعوت شرکت کنندگان به جست وجوی محیط اطراف شان به جای نشستن در خانه بود. با این حساب شیوع ویروس کرونا برای سازندگان این بازی شرایط دشواری را ایجاد کرد. با توجه به اینکه اغلب مردم در طول دوران کرونا زمان بیشتری در داخل منزل صرف می کنند، سازندگان پوکمن گو استراتژی شان را به طور کلی تغییر دادند. این امر در نسخه های جدید به روز رسانی پوکمن گو قابل مشاهده است. دعوت از کاربران برای ماندن در خانه و ایجاد سازگاری میان مراحل مختلف بازی با شرایط جاری استراتژی اساسی پوکمن گو در طول ماه های اخیر بوده است.
استفاده از فناوری واقعیت افزوده در صنعت بازی برای نخستین بار به صورت جدی از سوی پوکمن گو صورت گرفت. بسیاری از کاربران از زمان معرفی این بازی نسبت به استفاده از آن استقبال کردند. در طول سال های اخیر رقبای بسیار زیادی برای پوکمن گو پیدا شده است، با این حال تنوع مراحل این بازی و همچنین به روز رسانی مداوم از سوی تیم توسعه دهنده مانع از کاهش پسند کاربران شده است. براساس گزارش رسمی سایت ونچر بیت، سود امسال بازی پوکمن گو با افزایشی چشمگیر به یک میلیارد دلار رسیده است. بدون تردید این رقم برای هر کسب و کاری هیجان انگیز به نظر می رسد. عرضه گسترده هدست های واقعیت مجازی در فروشگاه های مختلف انگیزه توسعه دهندگان پوکمن گو برای استفاده از فناوری واقعیت مجازی در کنار واقعیت افزوده را دوچندان کرده است، با این حساب شاید در سال آینده میلادی شاهد تغییرات گسترده تر در گیم پلی پوکمن گو نیز باشیم.