چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اینستاگرام با رونمایی از سرویس ریلز گامی بلند به سوی رقابت با تیک تاک برداشته است. تیک تاک به عنوان یک پلتفرم تعاملی در طول سال های اخیر شمار بالایی از کاربران را به خود جلب کرده است. وضعیت اینستاگرام در این میان با توجه به رشد سریع تیک تاک تا حدودی در معرض خطر بود. همین امر ایده اصلی طراحی سرویس ریلز را ایجاد کرد. اینستاگرام با این سرویس کاربران را به ساخت ویدئوهای 15 ثانیه ای و تعامل هرچه نزدیک ‎تر با هم دعوت می کند. اگر تجربه کار با تیک تاک را داشته باشید، تمام ویدئوهای این پلتفرم در قالبی کوتاه و همراه با موسیقی متن ساخته می شود. ایده اینستاگرام برای ریلز به نوعی تلاش برای رقابت مستقیم با تیک تاک است. 

ایده ریلز در اواخر سال 2019 رونمایی شد. نکته جالب اینکه علی رغم دریافت نظرات متفاوت در مورد این سرویس همچنان تیم بازاریابی و فنی اینستاگرام در حال توسعه ‎اش است. همراهی برندهای بزرگ با سرویس ریلز نقش مهمی در جلب توجه کاربران داشته است. برندهایی نظیر والمارت و سفورا شروع به استفاده از این سرویس کرده‎ اند. با این حساب جذابیت‎ های ریلز باید تا حد بسیار بالایی قانع‎ کننده باشد. 

چالش بازاریابی برای کانال های اینستاگرامی

رونمایی از سرویس ریلز بیانگر نگرانی کارشناس ها و مدیران اینستاگرام نسبت به افزایش محبوبیت تیک تاک است. نکته مهم در این میان معنای رونمایی از این سرویس برای دیگر کسب و کارهاست. اگر شما در زمینه کارآفرینی فعالیت دارید، باید به دنبال نحوه تاثیرگذاری ریلز بر روی کسب و کارتان باشید. اگر به موقع اقدام به استفاده از این سرویس نمایید، زمان مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و ایجاد مزیت رقابتی خواهید داشت. 

هدف اصلی مقاله کنونی بررسی تاثیر رونمایی از سرویس ریلز بر روی شیوه بازاریابی برندها در اینستاگرام است. با این حساب در ادامه به بررسی برخی از توصیه های کاربردی برای بازاریابی در این فضا خواهیم پرداخت. 

1.    تولید ویدئوهای آموزشی

چالش بازاریابی برای کانال های اینستاگرامی

ویدئوهای آموزشی در طول دو دهه اخیر بخش قابل توجهی از تلاش بازاریاب های آنلاین را به خود اختصاص داده است. دلیل این امر تا حد زیادی واضح است. مردم در فضای آنلاین، علاوه بر سرگرمی، به دنبال یادگیری نکات تازه نیز هستند. این امر گاهی اوقات در قالب تلاش برای دستیابی به راه حل مشکلات ‎شان نیز بروز می کند. تولید ویدئوهای آموزشی فرصت مناسبی در اختیار برندها برای تعامل نزدیک ‎تر با مخاطب هدف قرار می ‎دهد. برخی از آشپزهای حرفه ‎ای از این فضا برای آموزش انواع خوراکی ‎های متنوع استفاده می ‎کنند. نکته جالب اینکه میزان استقبال کاربران از چنین ویدئوهایی به مراتب از فرمت پست ‎های عادی اینستاگرام بیشتر است. 

مطلب مرتبط: بازاریابی اینستاگرامی بهتر در سال 2021

امروزه عرصه بازاریابی دارای پیچیدگی‎ های بسیار زیادی است. توجه به نیاز مشتریان همیشه راهکاری جذاب برای تعامل با آنها محسوب می شود، با این حال در عمل برخی از مشتریان نسبت به گونه های دیگری از محتوای بازاریابی واکنش نشان می ‎دهند. توجه به سلیقه مخاطب هدف همیشه راهکاری برای ایجاد تعامل است. ویدئوهای آموزشی گاهی اوقات باید فراتر از نیازهای روزمره مشتریان را مدنظر قرار دهد. اگر مشتریان هدف شما نسبت به طراحی ‎های هنری علاقه نشان می ‎دهند، آموزش انواع هنرها، به شرط ارتباط با ماهیت برندتان، ضروری خواهد بود. این امر امکان تعامل نزدیک ‎تر میان برندها و مخاطب هدف را فراهم می کند. همچنین استفاده از نظرات کاربران برای یافتن ایده های تازه بازاریابی نیز جذابیت‎ های خاص خود را خواهد داشت. 

2.    نمایش پشت صحنه کسب و کار

چالش بازاریابی برای کانال های اینستاگرامی

نمایش پشت صحنه کسب و کار همیشه برای کاربران شبکه های اجتماعی جذاب بوده است. بسیاری از برندها در طول سال های متمادی جایگاه مناسبی در میان مشتریان پیدا کرده ‎اند بنابراین نمایش پشت صحنه تولید محصولات جذاب برای مشتریان یکی از بهترین راهکارها برای تاثیرگذاری بر روی این دسته از کاربران خواهد بود. 

اگر کسب و کار شما در زمینه تولید یک محصول خاص فعالیت دارد، نمایش پشت صحنه کسب و کار جذابیت‎ های بسیار بیشتری خواهد یافت. امروزه بسیاری از برندها در عمل خط تولیدشان را فاقد جذابیت ‎های لازم می‎ دانند. مهمترین مسئله در این میان ضرورت نگاه از چشم ‎انداز مشتریان است. بسیاری از کمپین های بازاریابی درست به همین خاطر با شکست مواجه می ‎شوند. 

نظرخواهی از مشتریان در مورد ایده های مورد علاقه‎ شان همیشه جذابیت دارد. برخی از برندها در این میان به سوی بارگذاری انواع نظرخواهی در صفحه رسمی ‎شان می‎ روند. این نکته یکی از ساده ‎ترین شیوه‎ ها برای تعامل با مخاطب هدف محسوب می شود. اگر پیشنهادهای دریافتی برندتان زیاد باشد، نشانه مناسبی از موفقیت کمپین های بازاریابی قبلی خواهد بود. بسیاری از برندها در عمل توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را ندارند. دلیل این امر بی ‎توجهی به نظر آنهاست. 

پشت صحنه هر کسب و کار بدون استفاده از تکنیک ‎های بازاریابی فاقد جذابیت‎ های لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است بنابراین برندها باید نسبت به استفاده از انواع ابزارها و نرم‎ افزارهای کمکی اقدام نمایند. پس از ضبط ویدئو یا تصاویر مناسب از پشت صحنه کسب و کار باید نسبت به ویرایش ‎شان نیز اقدام کرد. در غیر این صورت ویدئوهای بخش ریلز برندتان چندان جذاب نخواهد شد. 

امروزه تقلید از برندهای بزرگ در زمینه نمایش پشت صحنه کسب و کار برای هر برند تازه کاری ضروری است. کسب و کارهای بزرگ به طور معمول دارای مهارت بیشتری در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستند بنابراین تلاش برای یادگیری برخی از اصول بازاریابی از آنها ایده چندان بدی نخواهد بود. 

3.    نمایش حیوانات خانگی

چالش بازاریابی برای کانال های اینستاگرامی

کاربران در شبکه های اجتماعی نسبت به انواع حیوانات مانند گربه و سگ واکنش مناسبی دارند. بدون تردید شمار بالایی از مردم در سراسر دنیا نسبت به نگهداری از حیوانات خانگی اقدام می ‎کنند بنابراین نمایش حیوانات خانگی در کمپین بازاریابی برند شانس تاثیرگذاری بر روی این دسته از کاربران را افزایش می ‎دهد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی اینستاگرامی به شیوه اکانت های سرگرمی

نمایش صحنه‎ های بازاریابی با استفاده از حیوانات خانگی کار ساده ‎ای نیست. بسیاری از بازاریاب ها در عمل استفاده از گربه یا سگ در فرآیند بازاریابی را دشوار ارزیابی می ‎کنند بنابراین اگر حوصله کافی برای فعالیت در این حوزه را ندارید، باید آن را فراموش کنید. در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید یافت. 

برخی از برندها بدون توجه به فضای کمپین بازاریابی ‎شان اقدام به استفاده از حیوانات خانگی در ویدئوهای‎ شان می‎ کنند. این امر نوعی فضای غیرعادی در ویدئوهای چنین برندهایی ایجاد می کند بنابراین پیش از تلاش برای استفاده از چنین ویدئوهایی باید نسبت به هماهنگی کلی با کمپین ‎تان اطمینان حاصل نمایید. 

برخی از بازاریاب ها فقط به دنبال استفاده از ترندهای برتر در زمینه بازاریابی هستند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای چنین برندهایی ایجاد می کند. هماهنگی میان ترندها و حوزه فعالیت برند ضروری است. اگر بازاریاب ها به این نکته توجه نداشته باشند، جلب نظر مخاطب هدف امری غیرممکن خواهد شد. مدیران ارشد یک برند باید نسبت به اصلاح کار بازاریاب ها در صورت نیاز اقدام نمایند. این امر شاید عجیب باشد، اما در برخی از موارد ضروری است. 

4.    استفاده از عنصر شوخی

چالش بازاریابی برای کانال های اینستاگرامی

ویدئوهای دارای محوریت شوخی ‎های مختلف برای هر مخاطبی جذاب است. بخش قابل ملاحظه ای از کاربران در شبکه های اجتماعی به دنبال ویدئوهای تعاملی و جذاب هستند. استفاده از شوخی ‎های جالب شانس بازاریاب ها برای تعامل بهینه با هر مخاطب را افزایش می‎ دهد. 

شاید در نگاه نخست استفاده از عنصر شوخی از سوی یک برند با جایگاه آن هماهنگی چندانی نداشته باشد. این امر تا حدودی درست است، اما باید نسبت به ایجاد فضایی صمیمانه نیز توجه نشان دهیم. اگر یک برند توانایی ایجاد فضایی صمیمانه را نداشته باشد، در عمل فاصله ‎ای معنادار میان مشتریان و برند باقی خواهد ماند. 

شوخی ‎های مورد استفاده در کمپین های بازاریابی باید به دقت انتخاب شود. اگر این امر مدنظر بازاریاب ها قرار نگیرد، مشکلات عمده ‎ای به همراه خواهد داشت. برخی از برندها شوخی ‎های بسیار سطح پایینی را انتخاب می ‎کنند. این امر جایگاه و اعتبار آنها را به خطر خواهد انداخت. هر برند در هر شرایطی باید جایگاه‎اش را مدنظر داشته باشد. اگر مدیران ارشد یک برند تمایلی به از دست دادن جایگاه مطلوب برندشان ندارند، باید به دقت فعالیت‎ های ‎شان را زیر ذره بین قرار دهند. 

امروزه کسب اعتبار در عرصه بازاریابی امر بسیار سختی است. نکته جالب اینکه برخی از برندها در مدت زمانی اندک تمام اعتبارشان را از دست می ‎دهند. چنین امری مشکلات زیادی برای یک برند ایجاد خواهد کرد. استفاده از نکات غیراخلاقی و همچنین ایجاد ابهام در شوخی‎ ها نکته بسیار منفی محسوب می شود. برخی از برندها به دلیل انتشار محتوای نژادپرستانه با واکنش شدید کاربران مواجه شده‎ اند. شاید در نگاه نخست محتوای بازاریابی یک برند فقط شوخی با مسائل بحث ‎برانگیز باشد، اما در نهایت کاربران واکنش بسیار منفی نسبت به این امر نشان خواهند داد. 

5.    ایجاد اضطرار در میان مشتریان

چالش بازاریابی برای کانال های اینستاگرامی

اغلب مردم تمایلی برای جاماندن از دیگران ندارند. برخی از کمپین های بازاریابی با ایجاد نوعی حالت اضطرار در تلاش برای جلب نظر مشتریان است. شاید در نگاه نخست این امر جذابیت چندانی برای مخاطب هدف نداشته باشد، اما در عمل سطح بالایی از تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به همراه دارد. 

امروزه کمتر کاربری تمایل به جاماندن از دیگران دارد. تخفیف ‎های گروهی و تاثیرگذاری ‎اش بر روی مشتریان در قالب همین مفهوم بررسی می شود. اغلب برندها برای دسترسی مشتریان به کدهای تخفیف برخی از مراحل را تعیین می ‎کنند. برخی از مراحل مدنظر برندها در عمل بسیار طولانی و خسته ‎کننده است، اما مشتریان در عمل به آنها تن می ‎دهند. دلیل این امر عدم تمایل مشتریان برای جا ماندن در دیگران است. استفاده درست از این عنصر نقش مهمی در بهبود وضعیت بازاریابی برندها ایفا می کند. 

مطلب مرتبط: بازاریابی اینستاگرامی با ابزارهای تحلیلی

متاسفانه برخی از برندها توانایی اجرای استراتژی اضطرار در قالب ویدئوهای بخش ریلز را ندارند. ویدئوهای این بخش بسیار کوتاه است بنابراین باید ایده اصلی و فوریت موردنظر را در کوتاه‎ترین زمان ممکن بیان نماییم. بدون شک استفاده از این استراتژی برای بازاریاب های تازه کار دشوار است بنابراین باید پیش از اجرای رسمی چنین کمپینی دست‎کم چند بار اصلاح و بازنگری‎اش نماییم. در غیر این صورت کیفیت پایین کمپین نهایی امری محتمل خواهد بود. 

6.    نمایش مهارت های کسب و کار

چالش بازاریابی برای کانال های اینستاگرامی

اینستاگرام ریلز و تیک تاک محلی مناسب برای نمایش مهارت های افراد است. بسیاری از کاربران برای نمایش مهارت های شان از این فضا استفاده می ‎کنند. اگر شما در زمینه نقاشی یا عکاسی فعالیت دارید، تهیه ویدئوهای کوتاه از نحوه کارتان بهترین گزینه بازاریابی خواهد بود. امروزه برخی از کارآفرینان در عمل برند شخصی دارند. چنین برندهایی به طور مشخص بر روی اعتبار و توانایی کارآفرینان استوار هستند، با این حساب تلاش برای نمایش مهارت‎ ها از سوی هر کارآفرین امری جذاب خواهد بود. 

امروزه بسیاری از نمایش ‎های حرفه ‎ای در اینستاگرام و تیک تاک حضور دارند. این امر به دلیل امکان جلب نظر دامنه وسیعی از کاربران در مدت زمانی اندک است. بنابراین استفاده از چنین فضایی برای هر بازاریابی ضروری خواهد بود. 

شاید برخی از کارآفرینان در نگاه نخست مهارتی برای نمایش در شبکه های اجتماعی نداشته باشند. اگر شما در یک کسب و کار بزرگ فعالیت دارید، جست ‎وجو در میان همکاران ‎تان نیز ایده جذابی خواهد بود. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. کسب و کارهای بزرگ اغلب دامنه وسیعی از مخاطب هدف را پوشش می‎ دهند بنابراین هر نوع مهارتی که در میان اعضای شرکت یافت شود، برای برخی از مشتریان جذاب خواهد بود. 

امروزه برخی از برندهای بزرگ دارای بخش استعدادیابی هستند. وظیفه این بخش یافتن استعدادهای کارمندان برای انتقال بخش کاری ‎شان است. هدف از این کار ایجاد هماهنگی بیشتر میان مهارت های کارآفرینان و زمینه فعالیت ‎شان است. با این حساب کارآفرینان باید مهارت شان در کسب و کارهای بزرگ را به طور روشن نمایش دهند. این مهارت ها اغلب ایده های جذابی برای بازاریابی در بخش ریلز اینستاگرام فراهم می‎ آورد. 

7.    اهمیت ویدئوهای اسلو موشن

چالش بازاریابی برای کانال های اینستاگرامی

اینستاگرام ریلز نیز درست مانند تیک تاک گزینه تعیین سرعت ویدئوها را در اختیار کاربران قرار می ‎دهد. کاربران به این ترتیب امکان افزایش یا کاهش سرعت ویدئوها را پیدا می ‎کنند. بی ‎شک افزایش سرعت ویدئوها برای بازاریابی کاربردهای بسیار زیادی دارد، اما هدف اصلی ما در این بخش تمرکز بر روی حالت اسلو موشن است. این حالت امکان نمایش دقیق جزییات برای مخاطب هدف را به همراه دارد. 

بسیاری از برندها در ویدئوهای کوتاه بازاریابی ‎شان تمایل به تاکید بر روی المان‎ های خاصی دارند. چنین امری با استفاده از گزینه اسلو موشن بخش ریلز به خوبی قابل دسترسی خواهد بود بنابراین دیگر نیازی به نگرانی پیرامون وضعیت برندها از نقطه نظر نمایش المان ‎های پرتعداد در مدت زمانی اندک نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی اینستاگرامی و 6 نکته طلایی

یکی از نکات مهم در بازاریابی تلاش برای نمایش تعداد مناسبی از المان‎هاست. اگر برندها ویدئوهای کوتاه بسیار شلوغی طراحی کنند، در عمل توجه مخاطب هدف جلب نخواهد شد بنابراین یکی از اهداف اصلی هر برندی باید استفاده از ویدئوهای کمتر شلوغ و ساده باشد. 

8.    نمایش محصولات کسب و کار

چالش بازاریابی برای کانال های اینستاگرامی

برندهای فعال در زمینه تولید کالا مشکلات بسیار زیادی برای نمایش محصولات ‎شان به مشتریان دارند. یکی از حوزه‎ های مهم در این رابطه عرصه پوشاک است. برندهای فعال در این حوزه به طور معمول مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همراه با نمایش محصولات‎ شان دارند. استفاده از بخش ریلز برای نمایش انواع محصولات برندهای حوزه پوشاک ایده تازه ‎ای نیست، با این حال به دلیل ماهیت کوتاه ویدئوهای این حوزه تاثیرگذاری بسیار مناسبی بر روی مخاطب هدف به همراه دارد. 

برخی از برندها در طول سال های اخیر برای نمایش محصولات ‎شان به سوی بارگذاری پست‎ های فروش مستقیم تمایل پیدا کرده ‎اند. یکی از مشکلات اصلی چنین پست ‎هایی واکنش منفی کاربران است. امروزه مشتریان تمایل به خرید مستقیم در شبکه های اجتماعی دارند، اما این امر باید همراه با تعادل باشد. اگر یک برند به طور مداوم پست ‎های فروش مستقیم بارگذاری نماید، واکنش منفی کاربران را به همراه خواهد داشت. 

بخش ریلز یکی از گزینه‎ های جذاب برای نمایش مدل ‎های تازه محصولات هر برند است. نکته جالب اینکه برندها امکان ایجاد کالکشن در این بخش را دارند. بنابراین دیگر مانعی پیش روی دسته‎ بندی محصولات برندها نخواهد بود. بخش استوری نیز از نظر دسته ‎بندی محصولات امکانات مشابهی با ریلز ارائه می کند، اما کاربرد اصلی بخش استوری بیشتر اطلاع ‎رسانی به مخاطب هدف است. بنابراین شاید تلاش برای رونمایی از محصولات در این بخش چندان کاربردی نباشد. 

هر کسب و کاری در زمینه طراحی محصولات بر فرهنگ خاصی تاکید دارد. این امر در مورد پوشاک به طور قابل ملاحظه ای تاثیرگذار است. برخی از برندها در کوتاه مدت توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را ندارد. این امر مشکلات بسیار زیادی برای مخاطب هدف به همراه دارد. چنین مشکلی اغلب ناشی از کیفیت محتوای بازاریابی نیست، بلکه مربوط به نحوه چینش محتواست. دسته‎ بندی محتوای بازاریابی برای سهولت دسترسی کاربران یکی از تکنیک ‎های مهم در عرصه بازاریابی محسوب می شود. اگر برندها به این نکته مهم توجه لازم را نشان ندهند، با مشکلات عمیقی مواجه می ‎شوند. همچنین در مورد تاکید بر روی فرهنگی خاص در عرصه پوشاک باید نسبت به معرفی فرهنگ موردنظر نیز اقدام کرد. این امر بدون شک در قالب بخش ریلز امکان ‎پذیر نیست بنابراین باید از سایر بخش‎ های اینستاگرام نیز در این راستا استفاده کرد. 

9.    استفاده از انیمیشن ها

چالش بازاریابی برای کانال های اینستاگرامی

امروزه بسیاری از کاربران نسبت به انیمیشن های جذاب واکنش مناسبی دارند. این امر بخش قابل ملاحظه ای از کاربران را به عناوین انیمیشنی سینمایی جلب می کند. اگر چنین محتواهایی تاثیرگذاری بالایی بر روی مخاطب هدف به همراه دارد، بنابراین باید در عمل نیز از آنها به خوبی استفاده کرد. برخی از برندها برای بازاریابی در بخش ریلز اقدام به طراحی انیمیشن های کوتاه می ‎کنند. مهمترین مسئله در این میان ضرورت نگاهی واقع‎ گرایانه به این حوزه است. کسب و کارها نیازی به طراحی انیمیشن های سینمایی ندارند بنابراین باید در عمل متناسب با نیازشان اقدام به سرمایه گذاری در این حوزه کنند. 

گاهی اوقات برندها سرمایه گذاری بسیار هنگفتی بر روی بخش طراحی انیمیشن می ‎کنند. این امر اغلب اوقات همراه با ضررهای بالاست. تلاش برای طراحی انیمیشن در قالبی کوتاه اهمیت بالایی دارد. توجه به هزینه‎های اندک و صرفه ‎جویی در این فرآیند نیز مهم خواهد بود. بی ‎توجهی به این نکته اغلب برای کسب و کارها به معنای پرداختی‎ های گزاف خواهد بود. 

الگوبرداری از برندهای بزرگ در اینجا نیز دارای اهمیت است. نمایش انیمیشن از سوی برندهای بزرگ در قالبی کوتاه و ساده صورت می‎ گیرد بنابراین باید فکر جزییات فراوان و تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از ذهن ‎مان خارج کنیم. 

10.    نمایش پشت صحنه ویدئوها

چالش بازاریابی برای کانال های اینستاگرامی

ضبط ویدئوهای بازاریابی همیشه فرآیند ساده ای نیست. بسیاری از برندها در عمل بارها و بارها ویدئوهای بازاریابی را ضبط می ‎کنند. این امر ناشی از مشکلاتی نظیر فراموشی دیالوگ از سوی شخصیت اصلی، نیاز به زاویه دوربین بهتر و عدم باورپذیری محتواست. اگر شما در زمینه بازاریابی تمایل به ایجاد تعامل با مخاطب هدف دارید، باید برخی از پشت صحنه ‎های خنده ‎دار ویدئوهای بازاریابی ‎تان را منتشر نمایید. این امر کمک شایانی به کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: چگونه بازاریابی بهتری در اینستاگرام داشته باشیم

بسیاری از برندها دارای جلوه‎ ای خشک و بی ‎روح هستند. این امر اگر از سوی بازاریاب ها تغییر نکند، به مرور موجب ریزش شدید مشتریان می شود. فضای صمیمی میان یک برند و مشتریانش در طول مدت زمانی اندک پدیدار نمی شود. اندکی شکیبایی در عرصه بازاریابی برای هر برندی ضروری است بنابراین باید از عجله بیش از اندازه پرهیز نماییم. 

رونمایی از سرویس ریلز از سوی اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها هنوز به این بخش مهم توجه کافی را نشان نداده ‎اند. اگر کسب و کار شما در تلاش برای ایجاد مزیتی رقابتی برای خود است، باید از همین اکنون به دنبال استفاده مناسب از بخش ریلز باشد. 

منبع : blog.hootsuite
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4Kmno4W1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه