رقابت برندها در زمینه تولید محتوا همیشه بحث سئو را پیش می کشد. جایی که شما باید به جزییات زیادی توجه داشت و سعی کنید به بهترین شکل ممکن وضعیت تان در رابطه با مخاطب را بهبود بخشید. اغلب وقتی صحبت از سئو می شود، خیلی از کارآفرینان به کلیدواژه های محبوب در سطح دنیا یا حتی ترندهای جهانی فکر می کنند. انگار که سئو فقط و فقط یک کار بین المللی که هرچه به زبان انگلیسی نزدیک تر باشد، بازگشت سرمایه بیشتری به همراه خواهد داشت.
ما در روزنامه فرصت امروز دلایل استقبال عمومی از سئو را خیلی خوب درک می کنیم، اما اینکه چرا سئوی محلی تا این اندازه از نظر بازاریاب ها به حاشیه رفته، محل سوال است. خب در طول سال های اخیر اتفاقا برندهایی که بر روی سئو محلی متمرکز بوده اند، موفقیت های بیشتری کسب کرده اند. درست به همین خاطر شما باید همیشه کارتان در این حوزه را براساس تحلیل های درست و به روز جلو ببرید.
شاید برای شما هم سوال شده باشد چرا سئو محلی در مقایسه با انواع دیگر سئو تا این اندازه مهم است. خب مگر نه اینکه برندها در سطح جهانی با هم رقابت داشته و اصلا سود اساسی شان در توسعه خود در بازارهای جهانی است؟ این نکته ای است که می تواند برای شما مقدمه ای به منظور شروع یک جست وجوی وسیع باشد.
ما در این مقاله قصد داریم کمی هم که شده درباره دلایل اهمیت سئو از نقطه نظر محلی حرف بزنیم. این امر به شما نشان می دهد چطور در طول سال های اخیر حوزه سئو به طور کامل فرق کرده است. پس با ما همراه باشید تا یکی از جذاب ترین ماجراجویی های ممکن در زمینه سئو محلی را رقم بزنیم.
سئو در واقع به استفاده از نکات مختلف به منظور بهینه سازی محتوا و صفحات سایت برای رتبه بندی بهتر در گوگل اشاره دارد. این مسئله به شما کمک خواهد کرد تا اثرگذاری بهتری بر روی مخاطب تان داشته و اوضاع را به بهترین شکل ممکن سامان دهید. نکته مهم اینکه شما برای تعامل بهینه با مخاطب تان باید همیشه به دنبال استفاده از آپدیت های تازه باشید. خب دنیای سئو که همیشه به یک شکل باقی نمی ماند.
مطلب مرتبط: مفهوم سئوی محلی و نحوه بهبود وضعیت برند در آن
سئو محلی در واقع به استفاده از کلیدواژه و ترندهای محبوب در سطح محلی برای بهینه سازی محتوا اشاره دارد. شاید فکر کنید این مسئله خیلی عجیب است. خب در این صورت آپدیت موردنظر را باید در تغییرات مربوط به موتورهای جست وجو و به طور مشخص گوگل جست وجو کنیم.
گوگل در طول سال های اخیر بر روی شخصی سازی نتایج برای کاربران در مناطق مختلف دنیا تاکید داشته است. بر این اساس کاربران در نقاط مختلف دنیا براساس سابقه جست وجو یا حتی وضعیت بازار نتایج متفاوتی را مشاهده می کنند. همین امر سئو محلی را بدل به پدیده ای اساسی کرده است. به طوری که خیلی از برندها بدون توجه به سئو محلی در عمل هیچ شانسی برای موفقیت در بازار ندارند. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز استفاده از سئو محلی را گامی مهم برای موفقیت می دانیم. این نکته ای است که به شما برای تعامل بهتر با مخاطب کمک شایانی خواهد کرد.
یادتان باشد، در دنیای امروز بسیاری از کسب و کارها رقابت بسیار شدیدی در زمینه تعامل با مخاطب هدف دارند. بنابراین شما باید استراتژی دقیقی برای جلب نظر مخاطب داشته باشید. حتی اگر هدف شما جلب نظر مشتریان در مقیاس های وسیعی مثل یک کشور یا قاره باشد، بازهم چاره ای به جز تمرکز بر روی سئو محلی نخواهید داشت. این مسئله ای است که می تواند اوضاع شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم برای موفقیت های بزرگ هم باید روی سئو محلی سرمایه گذاری کرد.
شما در ادامه با برخی از مهمترین نکات مربوط به سئو محلی و دلایل اهمیت آن در بازارهای جهانی آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید تا آخرین شک و تردیدهای تان نسبت به این استراتژی از بین برود.
هوش مصنوعی یکی از ابزارهای مهم در طول سال های اخیر برای کمک به بازاریاب ها محسوب می شود. بسیاری از بازاریاب ها کارهای تحقیقاتی و بی نهایت سخت را برعهده سئو قرار می دهند. نکته جالب اینکه نرخ موفقیت این ابزار در زمینه سئو قابل ملاحظه است. البته هوش مصنوعی قرار نیست جایگزین انسان شود. در عوض کمک های این ابزار به عامل انسانی موجب کیفیت بهتر خروجی نهایی می شود. این نکته ای است که همیشه باید مدنظر قرار دهید.
شاید مهمترین نقطه ضعف هوش مصنوعی در رابطه با سئو محلی قابل درک باشد. این مسئله ای است که می تواند دردسرهای زیادی برای شما به همراه داشته و حتی کارتان را نیز با مشکلات زیادی همراه سازد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما باید همیشه خودتان را بری نقش آفرینی بزرگ در زمینه سئو آماده نگه دارید.
در حالی که هوش مصنوعی ترندهای جهانی را به خوبی دنبال می کند، توانایی زیادی در رابطه با موضوعات محلی ندارد. مثلا اگر شما به دنبال بازاریابی در شهر بزرگی مثل لندن باشید، هوش مصنوعی حرف زیادی برای گفتن دارد. با این حال اگر سراغ یکی از شهرهای حاشیه ای در ایالت میشیگان بروید، به احتمال زیاد هوش مصنوعی دیگر حرف زیادی برای گفتن ندارد. شاید در این شرایط هوش مصنوعی برخی از نکات را یادآور شود، اما در عمل آنها هیچ دردی از شما دوا نخواهد کرد.
از آنجایی که هوش مصنوعی در طول سال های اخیر تغییرات زیادی داشته، شما می توانید نسبت به آینده آن در زمینه سئو محلی امیدوار باشید. با این حال در یک مقیاس بزرگ شاید این امر ریسک زیادی به همراه داشته باشد. پس بهتر است قبل از هر چیزی خودتان را برای تغییرات مهم آماده نگه دارید.
مسئله مورد بحث در این بخش نه تنها مربوط به سئو، بلکه به طور کلی حوزه های مختلف فعالیت کاری است. بهتر است به جای اینکه امیدوار به آینده سئو باشید، کمی هم خودتان دست به کار شوید. وگرنه زمان زیادی را از دست داده و به رقبا فرصت جلو افتادن می دهید.
مطلب مرتبط: 7 توصیه برای سئوی محلی قدرتمند
محبوبیت سرچ های محلی
کاربران در طول سال های اخیر و به ویژه تحت تاثیر تجربه کرونا تمایل زیادی برای خرید محلی دارند. مثلا مشتریان دیگر علاقه شان به خرید از آمازون مثل قبل نیست. در عوض دوست دارند از فروش مستقیم شرکت های کوچک بهره مند شوند. این امر نه تنها تجربه خرید سریعتری به همراه دارد، بلکه نوعی حس حمایت از کسب و کارهای کوچک در شرایط ناگوار کنونی را زنده می کند. درست به همین خاطر شما می توانید کارتان را با سرمایه گذاری بر روی سرچ محلی به خوبی دنبال کنید.
ویژگی اصلی سرچ محلی چیست؟ شاید این امر سوالات زیادی برای شما به همراه داشته باشد. نکته کلیدی در این میان تلاش شما برای استفاده از محبوبیت کسب و کارهای محلی است. خب الگوریتم گوگل خیلی خوب توانایی تشخیص محلی بودن کسب و کارها را دارد. به همین خاطر به شما کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن بر روی مخاطب تان اثر بگذارید. نکته دیگری که در این میان وجود دارد، مسئله زبان است. اگرچه امروزه بسیاری از مردم دنیا دست کم انگلیسی را تا حد زیادی بلد هستند، اما هنوز هم هیچ چیز جای زبان مادری را نمی گیرد.
ویژگی اصلی سرچ محلی امکان دسترسی به محتوای محلی است. به طوری که شما دیگر نیازی به استفاده از انواع ابزار ترجمه یا نمونه های مشابه را نخواهید داشت. این مسئله می تواند برای شما جذابیت زیادی به همراه داشته و حتی کارتان را نیز ساده تر سازد. به همین خاطر می توانید روی آن حساب ویژه ای باز کنید.
بی شک همه ما وقتی محتوایی به زبان بومی مان در اینترنت مشاهده می کنیم، جذابیت آن برای مان بیشتر از هر زمان دیگری خواهد بود. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما باید نحوه فعالیت تان در دنیای کسب و کار را براساس سلیقه مشتری تغییر دهید.
بازاریاب هایی که به سرچ های محلی توجه بیشتری نشان می دهند، معمولا شانس شان برای اثرگذاری بر روی مخاطب بیشتر از رقبا خواهد بود. همین امر موجب شده تا سئو محلی در طول سال های اخیر محبوبیت بسیار بیشتری به دست بیاورد.
ترکیب کسب و کارهای محلی و گوگل بیزینس
سرویس گوگل بیزینس که در واقع پلتفرمی برای سامان دهی به کسب و کارها در فضای گوگل است، عملکرد بسیار خوبی در زمینه پیشنهاد برندها به کاربران دارد. بر این اساس اگر شما دنبال خرید بهترین لنت ترمز برای خودروی تان باشید، این سرویس براساس سابقه جست وجوی شما متوجه شهر محل سکونت تان شده و توصیه هایی برای خرید از نزدیک ترین فروشگاه ها خواهد داشت. به علاوه، مسئله میزان رضایت هر مشتری از فروشگاه ها را نیز مد نظر قرار می دهد. اینطوری امکان شخصی سازی پیشنهادهای خرید برای شما مطرح خواهد بود. درست به همین خاطر می توانید بدون دردسر اضافه کارتان را پیش برده و نگران هیچ چیز هم نباشید.
فراموش نکنید، گوگل بیزینس عامل مهمی در موفقیت کسب و کارها در طول سال های اخیر محسوب می شود. درست به همین دلیل اگر حواس تان نباشد، اصلا بعید نیست کارتان به جاهای باریک بکشد. توصیه ما در این میان تلاش برای استفاده از گوگل بیزینس به مثابه یک عامل کلیدی در حوزه سئو است. این امر می تواند محرک بزرگی در مسیر بهبود وضعیت تان در حوزه سئو محلی باشد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده محرک های مختلفی دارید. گوگل بیزینس در این میان می تواند یکی از این محرک های بزرگ باشد.
مطلب مرتبط: بهینه سازی سئو محلی با انواع محتوای مناسب
رقابت با برندهای یکه تاز محلی
هر بازار محلی دارای یکی دو تا برند بزرگ است که حرف اول و آخر را در آن حوزه می زنند. این امری است که می تواند برای تازه واردها حسابی سخت و حتی ناگوار باشد. خب حضور در بازاری که چندتا برند بزرگ و مسلط دارد، اصلا کار ساده ای نیست. به همین خاطر سئو محلی به شما کمک خواهد کرد تا به عنوان یک خارجی در بازار محلی خیلی بهتر اوضاع تان را سر و سامان دهید. این مسئله به شما کمک خواهد کرد تا در بلندمدت اوضاع تان را بهتر از هر زمان دیگری سازید. نکته مهم دیگر اینکه آشنایی با نکات مربوط به سئو محلی زمین بازی برابری برای رقابت با برندهای بزرگ خواهد بود.
شما تا وقتی به عنوان یک برند خارجی در یک بازار مشغول استفاده از تکنیک های سئو باشید، مخاطب زیادی برای خودتان جذب نخواهید کرد. این مسئله ای است که می تواند اوضاع تان در دنیای سئو را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار دهد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما باید همیشه بهترین تکنیک های مربوط به سئو را در اختیار خودتان داشته باشید.
سئو محلی برای هر بازار ویژگی های متفاوتی دارد. بنابراین نباید فکر کنید یک فرمول ساده در تمام بازارها جواب می دهد. این مسئله ای است که ما در روزنامه فرصت امروز هیچ وقت با آن میانه خوبی نداریم. در عوض استراتژی شما باید شناخت دقیق هر بازار محلی و تلاش برای شخصی سازی محتوای تان براساس مختصات آن باشد. این مسئله می تواند اوضاع شما در تعامل با مخاطب را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید.
تمایل به خرید بیشتر
آخرین و شاید مهمترین نکته ای که درباره سئو محلی وجود دارد، انگیزه بالاتر افراد برای خرید است. این نکته برای بسیاری از برندها اهمیت ویژه ای دارد. اگر شما هم در طول سال های اخیر میزان فروش تان در بازارهای کوچک بی نهایت پایین بوده، شاید وقت آن باشد که سئو محلی را به شیوه ای متفاوت امتحان کنید. این مسئله می تواند اوضاع شما را به طور قابل ملاحظه ای تغییر داده و حتی شرایط تان برای تعامل با مخاطب را نیز تغییر دهد. این مسئله نشان دهنده میزان تمایل رقبا به همکاری نزدیک تر با شما خواهد بود.
یادتان باشد، شما نمی تواند همیشه در یک بازار محلی به تنهایی دست به فعالیت بزنید. به همین خاطر ضروری است از فرصت های مختلف برای همکاری به بهترین شکل استفاده نمایید. این امر می تواند در قالب استفاده از انگیزه خرید بیشتر مشتریان برای خرید از یک برند محلی خودش را نشان دهید. همکاری شما با برندهای محلی در واقع گامی به سوی فروش بیشتر خودتان هم خواهد بود. پس اصلا نباید آن را دست کم گرفته یا مورد بی توجهی قرار دهید.
ما در روزنامه فرصت امروز ویژگی بازارهای محلی را فقدان پیش بینی پذیری می دانیم. این امری است که می تواند دردسرهای زیادی برای شما به همراه داشته باشد. پس شاید همراهی با یک برند محلی در عمل ایده چندان بدی برای تان نباشد. اینطوری دست کم امکانات بیشتری برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. ماجرا تازه جالب شد، نه؟
فراموش نکنید، همکاری های محلی شاید خیلی طولانی نباشد، اما همیشه امکان تعامل بهتر با مخاطب را فراهم می سازد و بنابراین شما باید این نکته کلیدی را به بهترین شکل ممکن مدنظر قرار دهید، وگرنه عمر حضورتان در بازارهای محلی خیلی زیاد نخواهد شد.
مطلب مرتبط: همکاری با آژانس های سئوی محلی و سوالاتی که باید به آنها پاسخ داد
سخن پایانی
سئو محلی در طول سال های اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. در عین حال که بازاریاب ها تمایل زیادی برای استفاده از این استراتژی ندارند، شما باید وضعیت خودتان را متفاوت از دیگران ترسیم کنید. این مسئله ای است که به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. پس به جای اینکه خودتان را اذیت کرده یا الکی دنبال بهانه برای ناکامی های تان در بازار باشید، بهتر است هرچه سریع تر کارتان در این حوزه را مدیریت کنید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا وضعیت تان را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده و شانس تان در بازارهای جهانی را نیز افزایش دهید.
یادتان باشد، موفقیت های بزرگ در واقع مجموع موفقیت های کوچک هستند. بنابراین شما نمی توانید سئو محلی را فراموش کرده و انتظار پیروزی های حیرت انگیز را داشته باشید. این مسئله ای است که می تواند وضعیت تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد، پس تا دیر نشده خودتان را برای آشنایی هرچه بیشتر با سئو محلی آماده سازید. در این میان نیز هر جا نیاز به راهنمایی یا کمک داشتید، کارشناس های ما آماده کمک به شما هستند.
منابع: