اینستاگرام یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک محسوب می شود. برندها امکان بازاریابی و توسعه کسب و کار بدون نیاز به صرف هزینه های گزاف در این پلتفرم را دارند. شاید شما هم تجربه حضور و بازاریابی در اینستاگرام را داشته باشید. یکی از نکات مهم برای موفقیت بازاریابی در اینستاگرام، به ویژه برای کسب و کارهای کوچک، آگاهی از الگوریتم این پلتفرم است.
بسیاری از برندها بدون آگاهی از وضعیت پلتفرم اینستاگرام اقدام به بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می کنند. نتیجه این امر صرف زمان قابل توجه بر روی بازاریابی در اینستاگرام و عدم دریافت نتیجه دلخواه است. چنین تجربه ای هر بازاریابی را ناامید خواهد ساخت.
خبر خوش برای شما امکان موفقیت در اینستاگرام با یادگیری برخی از نکات مهم درباره الگوریتم این پلتفرم است. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات در مورد الگوریتم اینستاگرام است. به این ترتیب شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به بهترین شکل ممکن را خواهید داشت.
مطلب مرتبط: بازاریابی و توسعه کسب و کارهای کوچک با سرویس ریلز اینستاگرام
لایک ها
لایک ها در اینستاگرام برای هر کاربری مهم است. اگر پست شما لایک اندکی دریافت کند، کاربران به طور طبیعی آن را جدی نخواهند گرفت. اگر شما در مورد توسعه کسب و کارتان به طور انحصاری بر روی لایک ها سرمایه گذاری کرده اید، باید در استراتژی برندتان تجدیدنظر نمایید.
اینستاگرام در طول سال های اخیر به طور مداوم در تلاش برای کاهش اهمیت لایک ها بوده است.
یکی از طرح های اینستاگرام حذف نمایش تعداد لایک برای هر پست است. این طرح به طور آزمایشی در کانادا دنبال می شود، با این حساب به زودی دیگر خبری از نمایش تعداد لایک های هر پست از سوی برندها نخواهد بود. دلیل اصلی اینستاگرام برای پیگیری این امر کاهش تمرکز کاربران نسبت به آمارهای کمی و توجه به کیفیت محتواست. این امر نقش مهمی در کاهش پیش داوری های اغلب کاربران پیرامون محتوای دارای لایک اندک دارد.
کامنت ها
بدون تردید کامنت ها دارای تاثیر بسیار بیشتری در مقایسه با لایک ها هستند. البته در این میان باید میان کامنت های کوتاه و بلند تمایز قائل شویم. اغلب اوقات کامنت های بلند دارای تاثیر بسیار بهتری بر روی وضعیت برندها در اینستاگرام است. دلیل این امر نمایش تعامل واقعی میان کاربران و برند از طریق کامنت طولانی است.
برخی از برندها در اینستاگرام لایک و کامنت را خریداری می کنند. این امر در بلندمدت تاثیر بسیار منفی بر روی وضعیت کسب و کارها دارد بنابراین برندها باید به دنبال توسعه ارگانیک کسب و کارشان در اینستاگرام باشند. در غیر این صورت شاید حضورشان در این پلتفرم بسیار کوتاه شود.
الگوریتم اینستاگرام نسبت به کامنت های طولانی واکنش بسیار بهتری نشان می دهد. اگر تعامل شما با مخاطب هدف تان مناسب باشد، شانس بالایی برای تاثیرگذاری بر روی آنها خواهید داشت. نتیجه این امر دریافت کامنت های طولانی از سوی کاربران خواهد بود.
سیو پست ها و به اشتراک گذاری آنها
کاربران در شبکه های اجتماعی اگر از یک پست خوش شان بیاید، آن را برای دیگران نیز ارسال خواهند کرد. این امر نقش مهمی در بهبود وضعیت برندها از نقطه نظر بازاریابی دارد. الگوریتم اینستاگرام نسبت به نرخ به اشتراک گذاری یک پست از سوی کاربران واکنش نشان می دهد. این امر موجب بیشتر دیده شدن پست های شما در بخش اکسپلور می شود.
اینستاگرام قابلیت سیو (ذخیره سازی) پست ها را نیز دارد. البته این امر به معنای دانلود یک پست نیست، بلکه پست موردنظر در پوشه های شخصی هر کاربر در اینستاگرام ذخیره خواهد شد. هرچه تعداد سیوهای یک پست بیشتر باشد، الگوریتم اینستاگرام آن را بیشتر ترند خواهند کرد.
IGTV
بخش IGTV در واقع تلویزیون اینستاگرام است. کاربران امکان بارگذاری ویدئوهای طولانی (حداکثر 60 دقیقه) در این بخش را دارند. این نوع ویدئوها برای بحث در مورد مسائل مهم در حوزه کسب و کار و جلب تعامل کاربران بسیار مناسب است. الگوریتم اینستاگرام نیز چنین ویدئوهایی را به طور ویژه در بخش اکسپلور در اختیار کاربران قرار می دهد بنابراین سرمایه گذاری بر روی این بخش برای برندها ایده مناسبی خواهد بود.
مطلب مرتبط: توصیه های بازاریابی در اینستاگرام برای کسب و کارهای مختلف
بازاریابی در اینستاگرام برای کسب و کارهای کوچک اغلب همراه با دشواری هایی است. توجه به نکات مورد بحث در این مقاله کار شما را به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک برای موفقیت در اینستاگرام هموارتر خواهد کرد.